andries1956
door andries1956 Aug 16, 2014 om 19:36
Elektronica & tv

Draadloos tv kiiken

Wie heeft ervaring met (draadloos) TV kijken van KPN
kan ik hier aan beginnen .....dus op het glasvezelnet
gr. Andries,

1064 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2014 om 22:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Was handiger geweest als u de vragen in een topic had geplaatst.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 16 aug 2014, 22:21]Was handiger geweest als u de vragen in een topic had geplaatst.

Wat heeft het een met het ander van doen dan?

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2014 om 22:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helemaal niets.

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2014 om 23:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mij leek het handiger om Draadloos tv kijken en Ziggo mobiel in 1 vraag te stellen. Jullie blijkbaar niet. Okay, dan niet. Maar bij jullie reactie ga je dus op mij in i.p.v. de TS te beantwoorden. Dat is dus zeker niet de bedoeling.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Draadloos tv kijken met glasvezel van KPN, heeft volgens mij niets van doen met Ziggo Mobiel.

ro
door ron530 - Aug 17, 2014 om 10:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de internet snelheid hoog genoeg is voorzie ik geen problemen. Draadloos tv kijken is niet echter geschikt voor uw huiskamer tv maar bedoelt voor laptop, tablet en smartphone.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 10:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In principe zou dat prima moeten kunnen werken hoor, maar dan moet de TV natuurlijk wel de optie daarvoor hebben. Ik gebruik bijvoorbeeld een Chromecast i.c.m. Netflix en dan kan je prima full HD over wifi kijken. Maar het meest gangbare is inderdaad momenteel nog de mobiele apparaten.

door 1953 - Aug 17, 2014 om 11:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het kan draadloos kijken via KPN ook met glasvezelaansluiting. Vermoed dat de velen collegae experts zich momenteel vergissen. Denk dat het om dit fenomeen gaat, zie link: KPN WIFI

"KPN heeft iets nieuws: wereldwijd WiFi zoals thuis, terwijl je buiten de deur bent.

Het principe is simpel. Als klant deel je een heel klein beetje van jouw WiFi met andere klanten. In ruil daarvoor krijg je gratis toegang tot een wereldwijd netwerk van 13 miljoen HotSpots. In de buurt van zo’n HotSpot kun je internetten op je laptop, tablet of smartphone." Bron: KPN.

Wi-Fi in het huis d.m.v. een tweede of meerdere televisies is mogelijk ook met glasvezelaansluiting.
Glasvezelaansluiting reikt hoogstens tot de abonneeovernamepunt en vervolgens gaat het via de koperdraad verder.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 12:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Denk eerder dat jij je vergist 1953. KPN WiFi waar jij naar verwijst gaat over HotSpots, net zo als Ziggo en UPC ze hebben. Dat heeft dus niets te maken met televisie kijken over WiFi.

costnix
door costnix - Aug 17, 2014 om 16:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kijk nu met mijn KPN glasvezel verbinding via WIFI op mijn iPad2 naar TV!

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 17 aug 2014, 16:36]Ik kijk nu met mijn KPN glasvezel verbinding via WIFI op mijn iPad2 naar TV!

Maar daar heeft dat KPN-Fon weer niets mee van doen.

costnix
door costnix - Aug 17, 2014 om 21:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
De TS wil via WIFI via KPN glasvezel TV kijken en dat kan heel goed!
Wist u dat zo'n (KPN-)Fon gewon een WIFI verbinding is?

costnix
door costnix - Aug 17, 2014 om 22:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat meer informatie over Fon. Hier en daar.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=costnix schreef op zondag 17 aug 2014, 21:50]@tijger1
De TS wil via WIFI via KPN glasvezel TV kijken en dat kan heel goed!
Wist u dat zo'n (KPN-)Fon gewon een WIFI verbinding is?

Ja dat weet ik, maar dat Fon gedeelte neemt maar een heel klein deel van de originele snelheid. Ik weet niet of dat genoeg is om tv te kijken op een tv.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:06
646 Antwoorden / 8 Vragen

Werkt op zich prima, maar houd er rekening mee dat het alleen IN en OM het huis werkt, en niet op het strand of in de stad (wat de reclames doen vermoeden).
U heeft een verbinding met uw eigen netwerk nodig (kabel of WiFi) om het te kunnen gebruiken.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:10
646 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 17 aug 2014, 22:49][quote=costnix schreef op zondag 17 aug 2014, 21:50]@tijger1
De TS wil via WIFI via KPN glasvezel TV kijken en dat kan heel goed!
Wist u dat zo'n (KPN-)Fon gewon een WIFI verbinding is?

Ja dat weet ik, maar dat Fon gedeelte neemt maar een heel klein deel van de originele snelheid. Ik weet niet of dat genoeg is om tv te kijken op een tv.

FON is niet bruikbaar voor televisie, de bandbreedte is max 10% van de ter plaatse beschikbare bandbreedte.

Opmerking: FON is een risico voor uw thuisnetwerk. Er zijn fouten in de software gevonden. De App die ervoor nodig zou zijn is feitelijk helemaal niet nodig en je wandelt zo door de Wifi router het thuisnetwerk op. (Bron: Hakz)

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@damaster

Thuis gebruik je je eigen Fon natuurlijk niet, waarom zou je.

costnix
door costnix - Aug 18, 2014 om 17:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@damaster
Met een glasvezelverbinding van 60 Mb/s is dat 6 Mb/s. Dat is ruim voldoende voor een TV ontvangst via Fon. Of de KPN. Dit toestaat is vers 2.

costnix
door costnix - Aug 18, 2014 om 17:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@damaster
mijn voordeur is ook hakbaar met het juiste gereedschap. Moet ik daarom maar mijn voordeur verwijderen?