pe
door pedrovana Mar 14, 2014 om 09:18
Computers & telefonie

Draaien van een GSM filmpje

Via mijn GSM heb ik een filmpje opgenomen maar na het overzetten op mijn PC voor bewerking naar een videofilmpje blijkt dat het beeld een kwartslag moet worden gedraaid. Bij fotos lukt me dat wel maar hoe gaat dat bij een filmpje?

12050 13 Rapporteer

varabas
door varabas - Mar 14, 2014 om 09:38
450 Antwoorden / 35 Vragen

Als je een "Windowscomputer" hebt kun je dat doen met Moviemaker. Dit zit al op je computer of je kunt het gratis downloaden bij Microsoft.

"Google" even en je vind diverse oplossingen o.a. een filmpje op YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=9xq2xFGkRUE

Succes

Bassie
Wordt ook weleens ergens draaierig van.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2014 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pedrovana,

In aanvulling op varabas kijk eens hier voor een handleiding.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 14, 2014 om 12:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

V.V.S. daar leiden veel mensen aan ;-).

varabas
door varabas - Mar 15, 2014 om 10:03
450 Antwoorden / 35 Vragen

pedrovana,

Nog gelukt????????

Bassie

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2014 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 12:16]V.V.S. daar leiden veel mensen aan ;-).Ha ha, je bent me voor. Is ook het eerste waar ik aan moest denken.

pe
door pedrovana - Mar 15, 2014 om 15:18
37 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=pedrovana schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 09:18]Via mijn GSM heb ik een filmpje opgenomen maar na het overzetten op mijn PC voor bewerking naar een videofilmpje blijkt dat het beeld een kwartslag moet worden gedraaid. Bij fotos lukt me dat wel maar hoe gaat dat bij een filmpje?

pe
door pedrovana - Mar 15, 2014 om 15:41
37 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=pedrovana schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 09:18]Via mijn GSM heb ik een filmpje opgenomen maar na het overzetten op mijn PC voor bewerking naar een videofilmpje blijkt dat het beeld een kwartslag moet worden gedraaid. Bij fotos lukt me dat wel maar hoe gaat dat bij een filmpje?

Misschien kan lekkerisdat even voluit schrijven wat V.V.S betekent want daar zou ik ook aan moeten leiden. En dat vindt diumenge blijkbaar ook.
Varabas het is me nog niet gelukt. Wanneer ik via Windows Live Movie Maker via "open" in het rechter vak heb gezet en ik wil het afspelen dan zie ik geen beeld. De extensie van het filmpje is "MOD" Ik kan wel op de knop "bewerken" (rechtsom draaien 90*) maar dan gebeurt er niets. Misschien doe ik iets niet goed maar dat komt omdat ik niet zo'n computerdeskundige ben.,

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2014 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pedrovana,

Heb je dit gedaan:

Open Windows Live Movie Maker.
Klik op Media importeren en kies de video die je wil kantelen.
Sleep de video naar de tijdlijn.
Klik bij Bewerken op Effecten.
Sleep Draaien 90 bovenop de video in de tijdlijn.
Je kan nu een preview bekijken waarin de video is gekanteld.
Klik op Film publiceren om de video op te slaan.
Bron:pepermunt.net)

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2014 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pedrovana,

MOD-bestanden van een JVC-videocamera zeker? Dan zijn het gewoon MPEG-2-videobestanden. Als u de extensie ''MOD' wijzigt in 'MPG', dan kunt u die videobestanden gewoon weer benaderen met behulp van – onder andere – Windows Media Player 11.
(Bron:faqman-computeridee)

(V.V.S. is een grapje: Vertical Video Syndrome.
Als er een woord in kleur staat kun je daarop klikken.)

Met vr.gr.

varabas
door varabas - Mar 15, 2014 om 16:02
450 Antwoorden / 35 Vragen

pedrovana,

Zie antwoord van edrick3, extensie veranderen in mpg, dan zal het wel lukken.

Bassie

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2014 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pedrovana,

..... omdat ik niet zo'n computerdeskundige ben.,.....
Voor het wijzigen van de extensie: rechtermuisklik op het filmbestand - neem aan dat het ergens is opgeslagen - en kiezen voor 'naam wijzigen', maar ...... dan moeten wél de extensies zichtbaar zijn!
Ga naar Configuratiescherm, Mapopties, tabblad Weergave en haal het vinkje weg voor (7e regel) Extensies voor bekende bestandstypen verbergen.
Klik op Toepassen, klik OK.

Suc6

pe
door pedrovana - Mar 15, 2014 om 18:49
37 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt voor de diverse tips. Het is inderdaad gelukt. Fijn dat er zoveel hulpreacties zijn.

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2014 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pedrovana,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.