eclipse
door eclipse Jun 4, 2015 om 08:34
Computers & telefonie

Dregol A

Hallo, ik heb elke dag de melding van Mbam dat hij 3 pop `s hebt verwijderd Dregol a ? schijnt een lastige te zijn.daarna na het verwijderen komt er een pop up dat mijn browser wordt veranderd in ie????? en dan de rest ben ik kwijt ?? elke dag weer. stopzilla verwijdert virussen alsof de griep en de groene koorts heersen, elke dag weer. ik heb meer in quarantaine als een ziekenhuis met mrsa.. win 7 64 bitt zoekmachien tijdelijk vinden.nl standaard ipv google of IE 11 ..ken dat nu terugblijven komen, site s waar ik kom ebay, marktplaats, fb, alg dagbl. routre s frankrijk , campings e.d...gmail...ing...

2388 32 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jun 4, 2015 om 08:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat doe je toch allemaal met die PC's? ;-)

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2015 om 08:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dregol is een browser hijacker. Daarvoor kun je ADW cleaner gebruiken. Ik vermoed dat je deze al eerder hebt gebruikt toch? KLIK

pino123
door pino123 - Jun 4, 2015 om 09:44
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Ongelooflijk wat jij presteert in drie weken, presteer ik niet eens in vijf jaar. Laat staan mijn puberzoon die alles wat los en vast zit download. Ik weet niet wat je allemaal binnenhaalt, maar misschien moet je eens gaan opletten!

Even een vraag tussendoor... Download je veel van internet? Gebruik je nieuwsgroepen? Piratbay?

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Al weer een probleem?
Tjonge.

Dregol (Dregol.com) is een browser hijacker die geheel ongevraagd de startpagina van de gebruikte browser kaapt, hierdoor valt Dregol dan ook onder de categorie potentieel ongewenste software en adware. Dit soort browser hijackers veranderen vaak niet alleen de ingestelde startpagina maar hijacken ook de snelkoppelingen van Internet Explorer, Firefox en Google Chrome. Dregol.com verwijderen is daardoor niet zo gemakkelijk als het lijkt, het opnieuw instellen van de gewenste startpagina en die van Dregol verwijderen is dan ook niet voldoende als ook de snelkoppeling voorzien zijn van de URL – (Dregol.com).
Lees hier voor stappenplan om te verwijderen.

Als je allerlei rommel in quarantaine hebt staan zou ik dat daar ook eens verwijderen.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2015 om 11:39
7225 Antwoorden / 3 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Je link verwijst o.a. naar Spyhunter en die moet je nu juist NIET downloaden!!!

@eclipse,

Spyhunter dus NIET downloaden!!

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 14:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 4 jun 2015, 08:40]Wat doe je toch allemaal met die PC's? ;-)
Hoi Pieter, gewoon wat een ieder doet, ik weet ook niet wie en wat er op de kast komt, het is er gewoon en ik ben goed beveiligd met MBAM en podzilla, het zou er niet eens opmogen staan
wordt er ook mesjogge van er is iets wat mijn startpagina wilt hebben, wie en wat ? mbam verwijdert het weer poszilla verwijdert het weer bij opstarten, en het komt weer terug ? op een ander item van vorige week staan enkele links wat ik op de kast heb, niks raars niks wat anderen ook niet hebben ...

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 14:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 4 jun 2015, 08:59]Dregol is een browser hijacker. Daarvoor kun je ADW cleaner gebruiken. Ik vermoed dat je deze al eerder hebt gebruikt toch? KLIK
@hoi Carola die doet niks :-( ziet hem /haar/het/iets.... niet :-(

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 14:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 4 jun 2015, 09:44]Ongelooflijk wat jij presteert in drie weken, presteer ik niet eens in vijf jaar. Laat staan mijn puberzoon die alles wat los en vast zit download. Ik weet niet wat je allemaal binnenhaalt, maar misschien moet je eens gaan opletten!

Even een vraag tussendoor... Download je veel van internet? Gebruik je nieuwsgroepen? Piratbay?

hoi Pini hoop dt ik niet tegen m n neef praat die hebt ook die nickname :-) nee heb geen download proggies . teveel ellende meegehad VROEGER .....van de week alleen KIES van de samsung site erop gezet ivm backup edge....verder noppes het blijft aan de gang hier denk dat ik de opstartschijf erin kieper en de boel maar formateer, er zit iets wat telkens terugkomt, mbam verwijderd en toch na opstart verwijderd mbam het weer ( bet versie )

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 14:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 4 jun 2015, 10:41]Hallo eclipse,

Al weer een probleem?
Tjonge.

Dregol (Dregol.com) is een browser hijacker die geheel ongevraagd de startpagina van de gebruikte browser kaapt, hierdoor valt Dregol dan ook onder de categorie potentieel ongewenste software en adware. Dit soort browser hijackers veranderen vaak niet alleen de ingestelde startpagina maar hijacken ook de snelkoppelingen van Internet Explorer, Firefox en Google Chrome. Dregol.com verwijderen is daardoor niet zo gemakkelijk als het lijkt, het opnieuw instellen van de gewenste startpagina en die van Dregol verwijderen is dan ook niet voldoende als ook de snelkoppeling voorzien zijn van de URL – (Dregol.com).
Lees hier voor stappenplan om te verwijderen.

Als je allerlei rommel in quarantaine hebt staan zou ik dat daar ook eens verwijderen.

Suc6 hoi edrick pagina is verwijderd ?? zal quarentine leegkieperen...

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 14:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=sjoppie schreef op donderdag 4 jun 2015, 11:39]KLIK
@hallo Sjoppie beetje engels van google :-) dat had ik al gelezen en overal kom je spyhunter tegen fff schuiven 60 euro ???

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

.....hoi edrick pagina is verwijderd ?.....
Foutje.
Nieuwe poging: klik hier.

Suc6

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 15:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 4 jun 2015, 14:50]@eclipse,

.....hoi edrick pagina is verwijderd ?.....
Foutje.
Nieuwe poging: klik hier.

Suc6
@Edrick,
dregol staat NIET als start pagina, maar mbam vindt hem telkens als ik de kast opstart en dan gaat ie weer in quarentaine. adw ziet/vindt niets, telkens net als MBAM klaar is met opruimen, komt er een venster ie.....??? wilt u browser wisselen maar dat gaat zo snel dat ik enkel op blokkeren en onthouden ken klikken. zal straks nog eens enkel naar de naam kijjken..

ooooooo locate komt hiermee op F: ????????

kn je het zen

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 15:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 4 jun 2015, 14:50]@eclipse,

.....hoi edrick pagina is verwijderd ?.....
Foutje.
Nieuwe poging: klik hier.

Suc6

F:\Users\eclipse\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage
dat kolere ding toch weer in google gezeten en die heb ik er afgekieperd vorige week vandaar ie 11 weer terug en vinden.nl als stratpagina.....WIE GAAT HIER NU ZOEKEN ?????? IS MIJN GEHELE BACKUP VAN HOE HEET DAT NOUW .RECUVA ??? nouw gelijk formatten die schijf wegweze. ophoepele heb ze beiden al verwijderd maar wegweze die gele ssd schijf de groete :-)

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Wat een bedoening allemaal.
Hoop voor je dat het nu een beetje in orde komt.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 15:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

dregol op F: backup van C: is weg.....
opgestart... mbam komt weer gevonden 3 x dregol ?? hij zegt niet waar ?? locate vindt niets...op C:
quarentaine van poddzilla krijg ik niet leeg ?? podzilla vindt GEEN dregol mbam wel ???
iemand nog suggesties voor de dvd erin gaat ??? :-(

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 15:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

o p.s hij wilt de startpagina veranderen in ie.dll ???? blijf blokkeren hier ...

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2015 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat Podzilla en Stopzilla precies zijn is me niet zo duidelijk. Van de eerste vind ik op internet dat het te maken zou hebben met Linux en/of iPod.
Over Stopzilla kwam ik tegen dat die malware zou opsporen en verwijderen en met een slechte review die neerkomt op dat die niet of nauwelijks werkt.

Lees eens klik hier alles stap voor stap zorgvuldig door en volg de procedure, misschien komt u er op die manier vanaf?
Kijk anders eens via het Configuratiescherm - programma's verwijderen e.d. of die dregol erin voorkomt en probeer het dan daar te verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Je zou ook nog eens via de Zoekfunctie 'Dregol' kunnen intypen en alles wat eventueel gevonden wordt in de lijst kunnen aanklikken en verwijderen.

Cookies
door Cookies - Jun 4, 2015 om 19:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 4 jun 2015, 14:21][quote=carola.83 schreef op donderdag 4 jun 2015, 08:59]Dregol is een browser hijacker. Daarvoor kun je ADW cleaner gebruiken. Ik vermoed dat je deze al eerder hebt gebruikt toch? KLIK
@hoi Carola die doet niks :-( ziet hem /haar/het/iets.... niet :-(

Je moet als je op die link geklikt hebt, gewoon even naar beneden scrollen, dan zie je de download optie. Adw is juist goed om browser hijackers te verwijderen.

eclipse
door eclipse - Jun 4, 2015 om 19:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 4 jun 2015, 19:08][quote=eclipse schreef op donderdag 4 jun 2015, 14:21][quote=carola.83 schreef op donderdag 4 jun 2015, 08:59]Dregol is een browser hijacker. Daarvoor kun je ADW cleaner gebruiken. Ik vermoed dat je deze al eerder hebt gebruikt toch? KLIK
@hoi Carola die doet niks :-( ziet hem /haar/het/iets.... niet :-(

Je moet als je op die link geklikt hebt, gewoon even naar beneden scrollen, dan zie je de download optie. Adw is juist goed om browser hijackers te verwijderen.

@HALLO Carola, IK HEB HEM AL 3 X GEDRAAID MAAR HIJ ZIET NIETS,,,, alleen mbam ziet dat dregol, hij kwam uit m n backup op F: van google vandaan maar ik heb er geen google meer op, dus weet niet waar die nu zit ?? ik heb nu ie 11
stopzilla ziet hem ook niet, iobitt ziet hem niet...avg ziet hem niet .... :-( maar hij s er wel

ho
door hopetobehelping - Jun 4, 2015 om 19:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

er blijft blijkbaar toch nog iets hangen.
Ik zou ook verwachten dat alle eerdere aangeven acties en stappenplannen het inmiddels al verwijderd zou hebben.
Zie ook de volgende link, klik hier.
Als ik u was zou ik het gedeelte over het 'control panel' nog een keer langslopen (stap 1), misschien hangt dat programma daar nog. De rest lijkt me niet nodig dat heeft u inmiddels verwijderd als ik het goed begrijp.
NB: die 'Dregolopruimer' die op die pagina staat zou ik NIET downloaden als ik u was, ik heb in ieder geval geen idee wat het is en of het veilig is.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2015 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hopetobehelping, @ eclipse,

Die 'dregolopruimer' zou ik inderdaad maar NIET gebruiken.
Dan download je sh-remover.exe en dat is niet de bedoeling:

sh-remover.exe is part of SpyHunter Downloader!!!

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2015 om 22:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zit die malware mogelijk in de back-up op F?

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2015 om 00:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer Emsisoft eens (free) KLIK

f.weele
door f.weele - Jun 5, 2015 om 09:21
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Maak je harde schijf helemaal schoon met Deban (Iso dowloaden en op DVD branden) en installeer dan je OS opnieuw. Klik hier
Ben je overal van verlost. Afhankelijk van de grootte van je harde schijf kan het behoorlijk lang duren voordat het programma klaar is.
m.vr.gr.

eclipse
door eclipse - Jun 5, 2015 om 11:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 00:26]Probeer Emsisoft eens (free) KLIK
@hoi Carola. 83, ook deze vindt niets....net als bulguard, avg, adw cl. noem ze maar op.
alleen mbam vindt er telkens 3 die verwijdert hij telkens

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Zoekfunctie al gebruikt?
Ook niets gevonden?

eclipse
door eclipse - Jun 5, 2015 om 15:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 12:17]@eclipse,

Zoekfunctie al gebruikt?
Ook niets gevonden?
Hoi Edrick, ook noppes, de schijf gaat erin, ken niet met een vervuilde kast zitten. zit er nu al dagen mee, dus weg met dat ding de backup 62 gig had ik al geformateerd ...het zit ergens in google chrome extensie ervan Dacht dat google zo streng was met selecteren ? heb van de week de edge gehad, eerste wat ik deed 360 security erop vertrouw dat ook al niet meer , weet je edrick sommige ( niet op dit topic) zeggen dan dat je op gekke site s kom he, maar op radar staat juist dat de meeste rommel op de populaire site s staan dat je veiliger porno ken kijken op weet ik wat als een bezoekje aan de weerplaza zeg maar :-) nou tot morgen ofso dankjewel ALLEMAAL lekker zonnetje in , zit hier met allergie dus niks naar buiten :-( O ik heb akkerdistel van de week laten verwijderen, meneer was nogal beledigend..en week van het onderwerp af met rare links waar ik in voorkwam ??? de admin heeft ze .. hoop dat ze hem een maandje of 3736539 blokken :-)

eclipse
door eclipse - Jun 5, 2015 om 15:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 jun 2015, 12:17]@eclipse,

Zoekfunctie al gebruikt?
Ook niets gevonden?
weet je volgens mij zit dat spyhunter achter al die troep , dat schijnt het enigste programma te zijn dat alles opruimt ?? 70 euro ??? idioterie

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 5 jun 2015, 15:19]
weet je volgens mij zit dat spyhunter achter al die troep , dat schijnt het enigste programma te zijn dat alles opruimt ?? 70 euro ??? idioterie

Dat zou je bijna gaan denken. ;-)
Maar denk dat je nu problemen hebt doordat er van alles door elkaar is gaan lopen.
Als je - uiteraard onbewust - rommel binnengehaald hebt en het betreft zo'n browser-inpikker dan weet AdwCleaner er wel weg mee.
Ook Emsisoft is een prima programma.

Maar goed: uithuilen en opnieuw beginnen....

Goed weekend.

eclipse
door eclipse - Jun 5, 2015 om 17:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

aloha, is weer geinstalleerd, nu de programma s en updaten, er komt hier geen google chrome meer op ( alhoewel?? ) mis het wel....hoop met een schone kast de 24 e win 10 erop te knikkeren :-) groet en hartstikke bedankt voor het puzzelen, werd er mesjokke van....recuva doe ik niet meer enkel de betaal versie maakt een herstelschijf... nou format ik wel :-) gr en mooi weer en genoeg water drinken