an
door angelachan Feb 1, 2015 om 10:12
Geldzaken & recht

Dreiging onjuiste incasso

Hallo,

Door een aflevering van kassa ben ik erachter gekomen dat erbij mij onjuiste bedragen worden afgeboekt Door een ongeldige incasso.

Bij melding van het bedrijf hiervan word gedreigd met verdere stappen als ik niet betaal.

Mijn vraag, wat moet ik doen als dit bedrijf deurwaarder stuurt of mij voor de rechter roept?
Kom ik hierdoor niet op hogere kosten?

1727 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2015 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo angelachen,

.....Door een ongeldige incasso......
Bedoel je dat ze incasseren zónder dat er een machtiging voor een automatische incasso is afgegeven?
Je kunt de onterecht afgeschreven bedragen storneren = terug laten storten door je bank.
Als je zéker weet dat de bedragen onterecht zijn hoef je je niet druk te maken over verdere stappen door de incasseerder.

Met vr.gr.

ge
door gerboe - Feb 1, 2015 om 10:25
806 Antwoorden / 0 Vragen

Daar is zo niets zinnigs over te zeggen. Doet u zaken met dit bedrijf, wat klopt er dan niet etc. etc.
Maar als het bedrijf in z'n recht staat kunt u er inderdaad vanuit gaan dat de kosten op gaan lopen.
Mocht het bedrijf niet in z'n recht staan dan moet u zo snel mogelijk actie ondernemen.

an
door angelachan - Feb 1, 2015 om 10:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. De machtiging is volgens hun rechtsgeldig door een muisklik. Via kassa kwam er op tv dat er voor een incasso een handtekening nodig is. Dit heb ik niet gegeven.

ge
door gerboe - Feb 1, 2015 om 10:27
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou handig zijn als u het hele verhaal even vertelt.

an
door angelachan - Feb 1, 2015 om 10:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

om een completer beeld te krijgen.
Het gaat om een proefpakket die ik had aangevraagd van dutch pharma. Het bleek dat ze mijn annulerings brief niet hebben gekregen. Helaas niet aangetekend verstuurd. Hierdoor geen bewijs. Gevolg dat ik er aan vast zit.

diumenge
door diumenge - Feb 1, 2015 om 10:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat me raden 'gratis' proefpakketje besteld en nu zit u aan de vervolgzendingen vast?

diumenge
door diumenge - Feb 1, 2015 om 10:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U was me dus net voor, maar precies wat ik dacht.

Zoek rechtsboven met de zoekfunctie op dutch pharma en er gaat een wereld open.

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@angelachan.

Tja, dat is dus een heel ander verhaal.

Lees eens hier ter info!

En als je Dutch Pharma intikt in het zoekveld krijg je véél hits.

an
door angelachan - Feb 1, 2015 om 10:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hieronder de mail die ik kreeg toen ik wees op consumenten rechten.

Betreft: Dutch Pharma en consumenten belangengroeperingen

Geachte mevrouw Hamer,

Wij ontvingen uw mededeling waarin u aangeeft dat u via publicaties van consumentenorganisaties meent te kunnen opmaken dat de verkoopmethodiek van Dutch Pharma wettelijk niet is toegestaan en u de verplichtingen die u met ons aangegaan zou hebben op grond daarvan betwist.

Helaas is het zo dat wij in onze branche (net zoals in elke branche overigens) wel een rotte appel hebben zitten die het met de wetgeving niet zo nauw neemt. We juichen het alleen maar toe, dat consumentenbelangen groeperingen op die bedrijven aandacht vestigen. Echter publicaties van consumenten-organisaties worden nogal eens gegeneraliseerd of uit hun verband gerukt, met als gevolg dat daardoor de hele branche over een kam geschoren wordt en alle bedrijven als malafide bestempeld worden.

We willen voorop stellen dat Dutch Pharma op een eerlijk manier zaken wil doen en dus absoluut binnen de wetgeving die daarvoor van toepassing is wil opereren. Het gaat dan in bijzonder om de passages art. 46C+D van het Burgerlijk wetboek met daarin de wetgeving omtrent Koop op afstand. We hebben onze methodiek van werving, verkoopvoorwaarden en communicatie met de klant hierop juridisch getoetst en blijven daarmee geheel binnen de kaders die ons door de wetgever opgedragen wordt.
Sterker nog, we hebben een van deze voorwaarde juist ten gunste van onze klanten verregaand verruimd: Zo staat er binnen deze wet, dat bestellers altijd 7 werkdagen bedenktijd hebben om de overeenkomst ,zonder opgave van redenen, te kunnen ontbinden. Dutch Pharma heeft deze bedenktijd tot 21 dagen opgerekt, omdat we vinden dan klanten onze supplementen niet binnen 7 dagen goed kunt beoordelen.

Actievoorwaarden reeds duidelijk bij bestelling van het proefpakket aangegeven
Dutch Pharma hanteert verschillende kanalen voor de werving van nieuwe klanten. We willen in het aanbod van een proefpakket geen onduidelijkheid laten ontstaan m.b.t. de mogelijkheid van annulering van vervolgzendingen na ontvangst van de proefzending en de koppeling van een afnameverplichting van 6 vervolgzendingen indien men niet van de annuleeroptie gebruik maakt.
Deze actievoorwaarden worden dan ook expliciet juist al bij de bestelling van een proefpakket duidelijk aan de klant voorgelegd. Men zal hier ook actief akkoord op moeten geven. (d.m.v. een akkoordvinkje via een internetbestelling of via een gesproken akkoord m.b.v. een voice log).
Daarmee vergewissen we ons van het feit dat de klant deze actievoorwaarden gezien (of gehoord) heeft voordat hij de bestelling van een proefpakket daadwerkelijk doorzet.
Kunt u zich niet in deze actievoorwaarden vinden, dan kan men op dat moment alsnog beslissen af te zien van een bestelling.
Mede door deze werkwijze is er absoluut geen sprake van een negative option methodiek.
(die overigens wettelijk niet is toegestaan).

Actievoorwaarden ook nog schriftelijk bevestigd bij ontvangst proefpakket.
Zoals de wet ook stelt moeten we op duidelijke en begrijpelijke wijze klanten ook schriftelijk informatie over de actievoorwaarden verstrekken. Daartoe voegen we aan de proefzending een gepersonaliseerde brief op ons briefpapier toe. Op deze gepersonaliseerde brief staan zaken als verzenddatum, klantennummer, de prijs van de vervolgzendingen en de datum waarop we de vervolgzending geplanned hebben. Er wordt in de brief aangegeven dat u tot uiterlijk 5 dagen voor die vervolgzendingsdatum kunt annuleren.
Verder staan op de achterzijde van het briepapier onze volledige verkoopvoorwaarden afgedrukt, waarbij in detail de gehele verkoopvoorwaarden worden weergegeven.

We hopen dat u met deze informatie een wat genuanceerdere beeld van ons bedrijf en onze branche krijgt.
Om nog te benadrukken dat we consumentenkritiek serieus nemen hebben we in overleg met de consumentenbond al een jaar geleden reeds onze actievoorwaarden nog duidelijker en eenvoudiger geformuleerd. In sommige internet advertenties vermelden we ze zelfs meerdere keren.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice
tel 010- 7530663

Wij wensen u een goede gezondheid toe,

Met vriendelijke groeten,

Het Dutch Pharma team

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2015 om 11:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft geluk. De actievoorwaarden zijn niet volgens de wet. Na een proefperiode van een abonnement mag er alleen een overgang komen naar een abo voor onbepaalde tijd dat per maand opzegbaar is. DP stelt echter dat u een afname van 6 producten moet nemen die over 12 maanden worden verspreid. Ook in de AV heeft DP het over een lidmaatschap.

Ze doen wel erg hun best, maar ze zullen het nog beter moeten doen.

Omdat de actievoorwaarden onwettig zijn, hoeft u daarom alleen maar het proefpakket te betalen.

Zie consuwijzer klik HIER

Andere proefabonnementen, zoals; sportschool, datingsite, enz.: Stilzwijgende verlenging mag wel. Maar alleen als de ondernemer vooraf heeft laten weten dat het abonnement doorloopt. En het mag alleen als het abonnement wordt omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Een abonnement voor onbepaalde tijd is een abonnement zonder einddatum.

Met een muisklik een automatische incasso afgeven is ook onwettig.

Met deze argumentatie kunt u DP het beste aangetekend per brief/mail te lijf gaan.

getty
door getty - Feb 1, 2015 om 12:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het was geen uitzending van kassa, maar afgelopen maandag in Radar....