Driewegklep vervangen HR Ketel
Sinds vrijdag 18 november 2012 hebben wij een storing in onze HR Ketel. De verwarming blijft continue aan ondanks de thermostaat uit staat. Dus ook als het op 6 springt voor warmwater.
Wij zijn lid van Feenstra Totaal zorg sinds 14 jaar. Het abonnement bestaat uit 100% service (inclusief onderdelen) De monteur van Feenstra Totaal zorg is geweest en volgens hem moet de driewegklep vervangen worden. Dit onderdeel is niet meer te leveren en daarom kan Feenstra niets meer eraan doen . Het advies is om een nieuwe ketel aan te schaffen. Dit zou € 1.900,= kosten.
Het gaat om een Intergas Ketel type 220 HRW. Uit navraag bij Intergas blijkt dat zij de driewegklep genoeg in voorraad hebben. Deze informatie heb ik aan Feenstra doorgegeven. Maar nu zegt Feenstra dat de leverancier waarmee zij een overeenkomst hebben de driewegklep niet kunnen leveren. Daarom gaat Feenstra dat niet maken. Zij gaan ook niet bij een andere leverancier bestellen.
Het komt erop neer dat als de leverancier waarmee Feenstra een overeenkomst heeft een bepaald onderdeel niet kan leveren dan moet de klant maar een nieuwe ketel aanschaffen.
Hierover heb ik een klacht bij Feenstra ingediend en zaterdag 19 november ben ik teruggebeld door een callcenter medewerker dat zij nog steeds niets eraan kunnen doen. Het blijft hetzelfde. Deze medewerker gaf mij zelfs het advies om over te stappen naar een ander onderhoudsbedrijf. Wellicht kan dit bedrijf wel aan de driewegklep komen.
Kan dit zomaar? Je hebt 14 jaar je abonnementskosten betaalt en als het erop aankomt dan krijg je het advies om over te stappen.
Als het probleem verholpen kan worden door de driewegklep te vervangen dan vind ik op dit moment nog niet nodig om een nieuwe ketel aan te schaffen.
Famida
Uitermate slechte service van Feenstra. Ik zou als ik uw as zeker overwegen over te stappen op een ander service-bedrijf dus eentje die nog wel aan onderdelen van uw ketel kan komen.
Wellicht kunt u via Intergas wel een de naam van een bedrijf komen wat uw driewegklep kan vervangen zodat u weer over goed werkende ketel kan beschikken. Deze reparatie hoeft niet zo heel veel te kosten.
Daarna heel goed de voorwaarden van Feenstra lezen wat de mogelijkheden zijn als er sprake is van een geschil en wellicht dat zij aangesloten zijn bij een geschillencommissie.
Is dat allemaal niet het geval dan lijkt mij dat u het contract met Feenstra opzegt.
Het aantal jaren dat u klant bent geeft u geen aanspraken op extra service. U bent meestal gewoon een nummer.
Het bedrijf waar je over schrijft heeft op dit forum een slechte naam.
Klik op -> Feenstra en je hebt genoeg leesstof
Ben je speciaal aan die Feenstra gebonden?
Zo niet, kun je dan niet een ander verwarmingsbedrijf in de arm nemen?
Swat1500 haalde het ook al aan.
Je hebt niets meer aan je jarenlang betaald abonnementsgeld, maar dat was je volgens mij sowieso al kwijt want Feenstra lost niet zo veel op als ik zo lees op internet
Met die Feenstra is het één lange lijdensweg, bij Tros-Radar staat ook het nodige.
Klik -> Hier
zou ook kunnen proberen om de meerprijs die de drieweg klep bij de een zoukoste nen het prijsverschil me de leverancier door te betalen. Volgens mij kunnen als ze eerlijk zijn mogelijk oen. Daar daarna pas een ander nemen..
Ga morgen ochtend eens met de gegevens van merk, type en bouwjaar naar Warmteservice en daar leveren ze wel deze klep los!
Dan is het binnen 24 uur binnen indien ze het niet op voorraad zouden hebben.
Feenstra is verplicht dit daar welk leverbare onderdeel te plaatsen dus neem geen nieuwe kachel.
Een nieuwe Intergas ketel HR met CW3 kost bij Warmte Service maar €699,- en een klus bedrijf of C V monteur kan deze voor U plaatsen!
Dus die €1900,-, zelfs met plaatsen kom ik maar op €950,- dus de helft.
Beste Bitie,
Het is inderdaad belachelijk van Feenstra om zo met haar klanten om te gaan.
Mochten er daadwerkelijk problemen zijn met het uitleveren van onderdelen door de groothandel dan kan je als installateur altijd een beroep doen op de fabrikant of zelfs een onderdeel laten leveren uit een servicewagen van de fabrikant, kwestie van 1 telefoontje en een goede afspraak maken van monteurs onderling.
Ik als servicemonteur adviseer u dan ook dit bij in uw geval bij Intergas te deponeren, en via hun website een door Intergas geselecteerde installateur uw ketel te laten repareren.
Tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om op het antwoord van "tot15karakters"
Zijn antwoord raakt kant noch wal.
De firma Warmteservice koopt zijn voorraad middels bulk en met honderden ketels tegelijk tbv voorraad voor tientallen filialen.
Installateurs dienen zich te houden aan adviesprijzen van de fabrikant en haalt de winst uit de korting die de installateur bedwingt bij de groothandel.
Dan moet de installateur een monteur met hulp á 70 euro per uur de ketel monteren en dienen leidingen en rookgasafvoer aangepast worden.
Ik wil op deze manier absoluut géén symphatie opwekken voor Feenstra maar wel aangeven dat een installateur nooit en te nimmer op kan tegen bedrijven als Warmteservice, Gamma en Praxis
Ja, CVtechnieker heeft gelijk.
Maar dankzij diverse klachten van grote als Feenstra die soms prutswerk leverden, ik had zelf krassen en kapotte brander omdat zij met een staalborstel de kachel schoon gemaakt hadden....
Maar nu iedereen online gaat weet ik dat de Intergas ketel die zij voor €699,- aanbieden normaal meer kost maar als je dit niet accepteerde, vele bedrijven sneuvelen in deze harde concurrentie.
Niemand weet wat een klem koppeling of stukje pijp kost, net als 3 weg kleppen je vaak niet alles maar slechts 1 deel vervangt dus lijkt het bij compleet kijken bij Warmte Service dat de vakman goedkoop is.
Dus scherpe prijzen voor nieuwe ketels en met onderhoud, voorrijkosten en uurloon dit weer rendabel maken want op de ketel zelf is de marge kleiner geworden.
Het afregelen lukt niet iedereen en ik vermoed dat vele merken het juist slordig afgesteld leveren zodat een monteur toch nog iets kan verdienen met inregelen.
Mijn eigen gas regel blok stond ook totaal verkeerd.
Alleen weet ik die schroef wel te vinden.
Geachte heer, mevrouw,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u ontevreden bent over de afhandeling van de reparatie aan uw CV-ketel.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
[quote=feenstramede schreef op zaterdag 24 nov 2012, 09:06]Geachte heer, mevrouw,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u ontevreden bent over de afhandeling
van de reparatie aan uw CV-ketel.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
[quote=feenstramede schreef op zaterdag 24 nov 2012, 09:06]Geachte heer, mevrouw,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u ontevreden bent over de afhandeling van de reparatie aan uw CV-ketel.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
Graag de oplossing als antwoord terug ,om te weten of is om het tot genoegen is opgelost
Beste medewerker van Feenstra Webcare,
Op uw voorstel heb ik een e-mail naar info@feenstra.com verstuurd zodat u telefonisch contact met mij kunt opnemen. Nou, ik ben vanmiddag door een medewerker teruggebeld. Deze persoon begreep niet dat ik de e-mail naar aanleiding van uw voorstel heb verstuurd. Want ik kreeg het volgende te horen:
"U hebt al een antwoord gehad, wat wilt u bereiken om nog een klacht in te dienen".
Door uw voorstel had ik nog een beetje hoop dat Feenstra wellicht toch bereid is om tot een oplossing te komen. Maar helaas........
Ik verwacht een reactie van u. Als ik u voor zo'n antwoord mij telefonisch wilde bereiken dan slaat dit natuurlijk nergens op!
Bitie
=feenstramede schreef op zaterdag 24 nov 2012, 09:06: Geachte heer, mevrouw,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u ontevreden bent over de afhandeling van de reparatie aan uw CV-ketel.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar info@feenstra.com? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer