1j
door 1joop Aug 15, 2014 om 16:20
Elektronica & tv

Droger

heb een vraag..wie kan mijn helpen.
mijn droger geeft aan dat de bak met water gelegt moet worden,,maar er zit helemaal geen water in hij droogt wel maar waar is het water heb filter schoongemaakt? deze was niet vuil ! nu is het geen nieuwe meer maar wat kan dit zijn? kalk??

800 5 Rapporteer

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 16:24
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Wat is het merk en type nummer van uw wasdroger?

holstein
door holstein - Aug 16, 2014 om 08:12
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je zou zeggen dat er een sensor in zit die het waterpeil meet, probeer die te vinden, misschien is die vuil of kapot.

1j
door 1joop - Aug 16, 2014 om 09:56
5 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:24]Wat is het merk en type nummer van uw wasdroger?

merk is miele de luxe electonic t367c
type nummer 10/3036205

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 10:29
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=1joop schreef op zaterdag 16 aug 2014, 09:56]
merk is miele de luxe electonic t367c

Volgens de handleiding KLIK bevat uw wasdroger wel degelijk een condenswaterreservoir.
Als de wasdroger op een afvoer wordt aangesloten, dan wordt het reservoir afgesloten met een stop.
Kennelijk is een rubber wat slecht geworden waardoor een deel van het water toch in het reservoir terecht is gekomen. Dat reservoir is nu vol en moet geleegd worden.

Op DEZE PAGINA van de handleiding staat hoe u het reservoir kunt legen.
Dan is uw probleem (tijdelijk) opgelost. De stop zal waarschijnlijk vernieuwd moeten worden zodat er geen water meer in het reservoir terecht kan komen (of op de hobby-manier: dicht kitten met siliconenkit).

ro
door ron530 - Aug 16, 2014 om 11:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Grote kans dat het reservoir onderin de machine vol met water zit. Dit kunt u controleren door aan de achterzijde van de droger het slangetje die het mogelijk maakt de droger op de afvoer aan te sluiten los te nemen. Als er na het aanzetten van de droger water opgepompt wordt dan is er met de pomp in ieder geval niets mis.