mo
door moederlief Sep 25, 2014 om 13:08
Huishouden & energie

Droogloopmatten

Waarom staat er op een droogloop mat - bij aankoop - dat je die mat niet kunt uitwassen??? Het is nogal onhygiënisch om dat nooit te doen en alle vuil van buiten komt er 't eerst op terecht. Een grote past niet in mijn wasmachine maar een kleine kun je toch wel uitwassen of 40 graden?

5084 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2014 om 13:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dat vermeld staat zou ik hem niet in de wasmachine doen. Zo'n mat kun je toch ook schrobben?
Lees eens klik hier.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2014 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo moederlief,

Een goede droogloopmat is wasbaar. De droogloopmatten uit de Roobol collectie, kunnen gewassen worden op 40 graden in de wasmachine.
(Bron:Roobol)

Mijn ervaring is dat je kleinere matten kunt wassen.
Klop ze altijd even goed uit en stofzuig ze.

Lees ook even hier ter info.

Met vr.gr.

mo
door moederlief - Sep 25, 2014 om 13:44
30 Antwoorden / 44 Vragen

Heee wat een goeie antwoorden en zo snel ook. Hartstikke bedankt,
dat ik er niet op gekomen ben om het met een schrobber buiten te doen.
Ik vond het altijd ook wel wat onfris om hem in de wasmachine te stoppen.
Hier kan ik wat mee!!! En Roobol ga ik ook eens bekijken!

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2014 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Anders eventueel vaker vervangen, bijv. bij de Action kosten ze maar een prikje.