je
door jeroen veenstra Apr 24, 2013 om 13:44
Garantie & verzekeringen

Dubbel betalen van een premie voor dezelfde polis

Geachte heer en/of mevrouw,

Ik heb lange tijd twee keer premie betaald voor dezelfde verzekering. Ik betaalde aan mijn tussen persoon Matrix verzekeringen in Enschede en rechtstreeks aan Generali.

Mijn nieuwe tussen persoon is hier vorig jaar achter gekomen en heeft hier melding van gemaakt.

Nu gaan de genoemde partijen naar elkaar wijzen en lijkt her erop dat ik maar moet wachten tot ze een oplossing hebben gevonden.

Matrix heeft aangegeven aan mijn tussen persoon dat ik in 2011 een ruitschade geclaimd heb bij hen.

Ik weet zeker dat dit niet gebeurt is en heb gevraagd of ze dat konden aantonen.
Dit is tot op heden niet gebeurt want Matrix kon even niet in hun systeem.
Het gaat ongeveer om € 2.000,00 aan teveel betaalde premie.
Mijn vraag is aan u wat ik hier aan kan doen en wie ik nu moet aanspreken voor deze fout?

Zou u mij van advies kunnen voorzien

Met vriendelijke groet

J. Veenstra [edit-red.]

2231 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 24, 2013 om 14:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jeroen veenstra schreef op woensdag 24 apr 2013, 13:44].en wie ik nu moet aanspreken voor deze fout?

.

Misschien jezelf als je zomaar geld betaald zonder dat je zelf controleert waar dat geld heengaat ?!
Betalen aan de verzekering En de tussenpersoon voor dezelfde verzekering en dan gaat je al die tijd ook geen lichtje branden ?!
Er zal toch eerst duidelijk moeten worden wat er precies gebeurd is voor er bekeken kan worden of er iemand verantwoordelijk gehouden kan worden voor deze fout.
Als jij zelf een dubbele verzekering afgesloten zou hebben en betaald is dat je eigen fout.

je
door jeroen veenstra - Apr 24, 2013 om 14:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Stacey

Ik begrijp dat je dit aangeeft en natuurlijk heb je ook gelijk maar als je alle details zou kennen ligt dit iets genuanceerde maar nogmaals ik ga hierin niet vrijuit.

Blijft natuurlijk staan dat we twee keer premie betaalden voor dezelfde polis en dat is volgens mij ook niet de bedoeling dus het is niet zo dat we dubbel verzekerd waren en daar twee keer voor betaalden maar twee keer voor dezelfde polis.

Het lijkt me logisch dat we dit teveel betaalde geld graag terug gestort zien en ik vind ook dat een tussen persoon die ons en destijds was dit eerder genoemde aan ons verdiend om ons van goeie adviezen te voldoen en ons op zekere momenten even bij te praten om eventueel te zien of zaken goed lopen en of zaken bijgesteld moeten worden.

Als ze dit neter hadden gedaan dan was deze fout ook eerder aan het licht gekomen.

Dus blijft staan een antwoord op mijn vraag?

stacey
door stacey - Apr 24, 2013 om 14:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.

Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:

----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-

(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U heeft het over € 2000,00. Over hoeveel jaar gaat dat dan en op welke verzekering heeft dit betrekking?

Die eventuele ruitschade staat hier natuurlijk los van. Maar dat is ook een rare zaak. De verzekeringsmaatschappij moet hier simpelweg uitsluitsel over kunnen geven.

En als dat al jaren fout gaat, is nu even moeten wachten ook geen ramp.

je
door jeroen veenstra - Apr 24, 2013 om 17:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.

Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:

----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-

(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)

je
door jeroen veenstra - Apr 24, 2013 om 17:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.

Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:

----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-

(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)

Ik ga er mee aan de slag het zal hoop ik wel goed komen maar vandaag weer met Matrix contact gehad en zoals gezegd gevraagd wanneer en hoe we dit nu gaan oplossen. Ook gevraagd of hij mij het geclaimde kan aantonen zoals hij beweerd. Want ik weet daar oprecht niets van,
Dan kan hij even niet in het systeem en belt mij daar zsm over terug.
Dit is dan weer niet gebeurt vandaag krijg ik een heel vervelend gevoel van maar goed hopen dat het goed komt

Gr

je
door jeroen veenstra - Apr 24, 2013 om 17:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]U heeft het over € 2000,00. Over hoeveel jaar gaat dat dan en op welke verzekering heeft dit betrekking?

Die eventuele ruitschade staat hier natuurlijk los van. Maar dat is ook een rare zaak. De verzekeringsmaatschappij moet hier simpelweg uitsluitsel over kunnen geven.

En als dat al jaren fout gaat, is nu even moeten wachten ook geen ramp.

Hoi Tijger

Ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten maar het bedrag ligt ergens tussen de € 1.600,00 en € 2.000,00 dit word ook wel door Matrix en Generali bevestigd.

Ben het met je eens dat als het al zo lang duurt ik nu ook nog wel even geduld kan hebben en dat heb ik ook wel.
We zijn er nu vanaf vorig jaar november mee bezig dan hoop je toch dat er eens iemand opstaat met een voorstel of oplossing.

We moeten er zelf wel constant achteraan anders gebeurt er niets en hoe lang moet je dan geduld hebben.

Nou ja we gaan voor een goeie afloop waar we ons allemaal in kunnen vinden

Gr

ge
door generali - Apr 25, 2013 om 15:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Veenstra,

Dat klinkt allemaal vervelend. Graag helpen wij u uitzoeken wat er aan de hand is.
Wilt u uw gegevens en polisnummer sturen naar uwgenerali@generali.nl, met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda. Dan zorg ik dat het voor u uitgezocht wordt en een collega contact met u opneemt.

Met vriendelijke groet,
Generali verzekeringsgroep

Belinda
Communicatie Adviseur

jo
door jorisw - Apr 25, 2013 om 21:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jeroen veenstra schreef op woensdag 24 apr 2013, 17:47]
Ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten maar het bedrag ligt ergens tussen de € 1.600,00 en € 2.000,00

Je weet niet hoe lang de verzekeringen al lopen en hoeveel je hebt betaald? Zou je dan niet eerst je administratie op orde brengen? Misschien komt er nog wel meer uit de kast vallen.

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2013 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u wel over wat voor verzekering het gaat?