Dubbel betalen van een premie voor dezelfde polis
Geachte heer en/of mevrouw,
Ik heb lange tijd twee keer premie betaald voor dezelfde verzekering. Ik betaalde aan mijn tussen persoon Matrix verzekeringen in Enschede en rechtstreeks aan Generali.
Mijn nieuwe tussen persoon is hier vorig jaar achter gekomen en heeft hier melding van gemaakt.
Nu gaan de genoemde partijen naar elkaar wijzen en lijkt her erop dat ik maar moet wachten tot ze een oplossing hebben gevonden.
Matrix heeft aangegeven aan mijn tussen persoon dat ik in 2011 een ruitschade geclaimd heb bij hen.
Ik weet zeker dat dit niet gebeurt is en heb gevraagd of ze dat konden aantonen.
Dit is tot op heden niet gebeurt want Matrix kon even niet in hun systeem.
Het gaat ongeveer om € 2.000,00 aan teveel betaalde premie.
Mijn vraag is aan u wat ik hier aan kan doen en wie ik nu moet aanspreken voor deze fout?
Zou u mij van advies kunnen voorzien
Met vriendelijke groet
J. Veenstra [edit-red.]
[quote=jeroen veenstra schreef op woensdag 24 apr 2013, 13:44].en wie ik nu moet aanspreken voor deze fout?
.
Misschien jezelf als je zomaar geld betaald zonder dat je zelf controleert waar dat geld heengaat ?!
Betalen aan de verzekering En de tussenpersoon voor dezelfde verzekering en dan gaat je al die tijd ook geen lichtje branden ?!
Er zal toch eerst duidelijk moeten worden wat er precies gebeurd is voor er bekeken kan worden of er iemand verantwoordelijk gehouden kan worden voor deze fout.
Als jij zelf een dubbele verzekering afgesloten zou hebben en betaald is dat je eigen fout.
Beste Stacey
Ik begrijp dat je dit aangeeft en natuurlijk heb je ook gelijk maar als je alle details zou kennen ligt dit iets genuanceerde maar nogmaals ik ga hierin niet vrijuit.
Blijft natuurlijk staan dat we twee keer premie betaalden voor dezelfde polis en dat is volgens mij ook niet de bedoeling dus het is niet zo dat we dubbel verzekerd waren en daar twee keer voor betaalden maar twee keer voor dezelfde polis.
Het lijkt me logisch dat we dit teveel betaalde geld graag terug gestort zien en ik vind ook dat een tussen persoon die ons en destijds was dit eerder genoemde aan ons verdiend om ons van goeie adviezen te voldoen en ons op zekere momenten even bij te praten om eventueel te zien of zaken goed lopen en of zaken bijgesteld moeten worden.
Als ze dit neter hadden gedaan dan was deze fout ook eerder aan het licht gekomen.
Dus blijft staan een antwoord op mijn vraag?
Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.
Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:
----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-
(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)
U heeft het over € 2000,00. Over hoeveel jaar gaat dat dan en op welke verzekering heeft dit betrekking?
Die eventuele ruitschade staat hier natuurlijk los van. Maar dat is ook een rare zaak. De verzekeringsmaatschappij moet hier simpelweg uitsluitsel over kunnen geven.
En als dat al jaren fout gaat, is nu even moeten wachten ook geen ramp.
[quote=stacey schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.
Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:
----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-
(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)
[quote=stacey schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]Je zou degene die je normaal niet zou moeten betalen moeten aanschrijven dat ze verontschuldigde betalingen hebben ontvangen/geïncasseerd en dat je die per omgaande gecorrigeerd wilt zien.
Dat kan alleen lukken als het exact dezelfde verzekering/polis is waarvoor betaald is, zijn het 2 verschillende verzekering met dezelfde dekking dan heb je pech, dan staat veelal een clausule in de polis aanhangsels/voorwaarden:
----2.12 Andere verzekeringen/samenloop
2.12.1 Indien blijkt dat de inboedel ten tijde van een gebeurtenis tevens door één of meer andere verzekeringen is gedekt en het totaal van de verzekerde bedragen de nieuwwaarde van de inboedel overtreft, behoeven verzekeraars niet meer te
vergoeden dan een evenredig aandeel in verhouding tot alle verzekerde bedragen tezamen, zonder dat vermindering of restitutie van premie plaatsvindt.-- -Via eerdere vraag-
(Uitzondering hierop is de zorgverzekeraar, die betaal je nooit dubbel)
Ik ga er mee aan de slag het zal hoop ik wel goed komen maar vandaag weer met Matrix contact gehad en zoals gezegd gevraagd wanneer en hoe we dit nu gaan oplossen. Ook gevraagd of hij mij het geclaimde kan aantonen zoals hij beweerd. Want ik weet daar oprecht niets van,
Dan kan hij even niet in het systeem en belt mij daar zsm over terug.
Dit is dan weer niet gebeurt vandaag krijg ik een heel vervelend gevoel van maar goed hopen dat het goed komt
Gr
[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 apr 2013, 14:17]U heeft het over € 2000,00. Over hoeveel jaar gaat dat dan en op welke verzekering heeft dit betrekking?
Die eventuele ruitschade staat hier natuurlijk los van. Maar dat is ook een rare zaak. De verzekeringsmaatschappij moet hier simpelweg uitsluitsel over kunnen geven.
En als dat al jaren fout gaat, is nu even moeten wachten ook geen ramp.
Hoi Tijger
Ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten maar het bedrag ligt ergens tussen de € 1.600,00 en € 2.000,00 dit word ook wel door Matrix en Generali bevestigd.
Ben het met je eens dat als het al zo lang duurt ik nu ook nog wel even geduld kan hebben en dat heb ik ook wel.
We zijn er nu vanaf vorig jaar november mee bezig dan hoop je toch dat er eens iemand opstaat met een voorstel of oplossing.
We moeten er zelf wel constant achteraan anders gebeurt er niets en hoe lang moet je dan geduld hebben.
Nou ja we gaan voor een goeie afloop waar we ons allemaal in kunnen vinden
Gr
Beste meneer Veenstra,
Dat klinkt allemaal vervelend. Graag helpen wij u uitzoeken wat er aan de hand is.
Wilt u uw gegevens en polisnummer sturen naar uwgenerali@generali.nl, met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda. Dan zorg ik dat het voor u uitgezocht wordt en een collega contact met u opneemt.
Met vriendelijke groet,
Generali verzekeringsgroep
Belinda
Communicatie Adviseur
[quote=jeroen veenstra schreef op woensdag 24 apr 2013, 17:47]
Ik zou het zo uit mijn hoofd niet weten maar het bedrag ligt ergens tussen de € 1.600,00 en € 2.000,00
Je weet niet hoe lang de verzekeringen al lopen en hoeveel je hebt betaald? Zou je dan niet eerst je administratie op orde brengen? Misschien komt er nog wel meer uit de kast vallen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer