stekeltjes
door stekeltjes Jul 19, 2009 om 10:59
Huishouden & energie

Dubbel glas

In onze nieuwe flat willen wij de ramen (van dubbel glas) beplakken met ondoorzichtig plastic. Nu heb ik gehoord dat dat niet goed is voor de ruiten omdat die zelfs kunnen barsten. Weet iemand hoe dit zit?

29553 56 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Gewoon raamfolie kan volgens mij geen kwaad, heb ik zelf ook vaak  gebruikt.

Met speciaal folie zou ik wel even goed informeren, bij ons op het werk waren de ramen (geheel) beplakt met speciaal zonwerend folie en er is toen wel een barst verschenen in een van de ramen.

Maar als je een strook doet zal het anders zijn dan geheel raam ook lijkt me.

Informeer eens bij een speciaalzaak die het verkoopt voor je iets koopt zou ik zeggen.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stekeltjes: Het is niet aan te raden om plastic folie op thermopane glas te plakken, ivm thermisch te grote verschil.

Vanwege plots hoog veranderende temperatuur, kan het glas spontaan barsten. Dat is de waarheid, klopt.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook als je enkel zo`n strook horizontaal plaatst ?

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij willen niet het gehele raam geplakken maar een strook om geen inkijk te hebben. De ramen komen niet in de volle zon. Is het dan toch een probleem?

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stacey, je zult het niet geloven maar echt gebeurd: Mijn buren hadden afgelopen  kerst/nieuwjaar wat van die plastic decoratie in de woonkamer op hun raam geplakt, echt kleine dingetjes: Ruit gebarsten, echt waar! Wij hebben hier een huurhuis, met hr++ glas, gelukkig zijn we allen collectief verzekerd, via onze verhuurder. De buurman heeft daarom geen verder kosten gehad.

Overigens wordt het ook overal sterk afgeraden. Je kunt natuurlijk het risico nemen, ik zou het niet doen. Niet(s) op een themopane ruit plakken. En natuurlijk is zo'n strook wel mooi, maar je hebt risico.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij, dus ook mijn buren, hebben de zon vol op betreffende raam tot vroeg in de middag, daarna schaduw. En inderdaad, we hebben bij ons in het blok ook buren, die zo'n plastic strook op de raam hebben geplakt, ivm. privacy, als je goed verzekerd bent: Opplakken dan...

Groeten. Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, als henri zegt het niet te doen,

zou ik het dan maar niet doen ;-)

Misschien een idee om een glas in lood gedeelte Op te hangen tegen de inkijk ? Vind ik ook altijd wel gezellig staan.

Ik heb zelf tegenwoordig fouille (schrijf ik dat goed ;-) geen inkijk wel kijk naar buiten en heel veel soorten en kleuren verkrijgbaar tegenwoordig, ik hang het aan een loodkabel.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

--als je goed verzekerd bent:--

Als de schade (feitelijk hierdoor) aan jezelf te danken is heb je misschien nog kans dat ze niet willen vergoeden, ik zou het er dan niet op wagen, zijn dure ramen ;-(

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt stacey, zoals ik al schreef, persoonlijk doe ik zoiets echt niet...

Geen geplak op de binnenkant van de ramen hier!

Groten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagsteller meld nog ;

-- De ramen komen niet in de volle zon. Is het dan toch een probleem? --

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vragensteller,

Een strookje privacy-plastic, u bedoelt waardschijnlijk van dat matte doe-het-zelf folie, op het raam kan geen kwaad.

In de utiliteitsbouw worden veelvuldig zonwerende folies en coatings
gebruikt die voor veel grotere spanningen in het glas zorgen, maar
ook daar komt spontane glasbreuk zeer weinig voor en dat is dan nagenoeg altijd terug te voeren op een productie-
of montagefout van het glas.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Huurflat? Dan eerst maar eens navragen bij verhuurder. Anders draait u bij breuk op voor alle schade incl plaatsen. Voor HR+++ glas is volgens de voorschriften gevoelig voor folie.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stacey, ja, maar hoe verklaar je dan, dat in December/Januari, als de zon nog lang niet zo sterk schijnt, dat er bij de buurman dan spontaan een barst in de ruit ontstaat, nadat er wat van die kerstdecoratie op geplakt is , denk dat je altijd met grote thermische temperatuur schommelingen te maken hebt,  zeker bij dit soort (dubbel)isolatieglas glas.

Groeten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

......nadat er wat van die kerstdecoratie op geplakt is....

Misschien een vuist gebruikt omdat het niet goed bleef plakken??? Raam te hard dicht gesmeten??

Heb zelf al jaren mijn dubbele beglazing gedeeltelijk afgeplakt met folie, geen enkel probleem. Ken ook niemand waarbij het wel problemen heeft gegeven.

Gewoon doen, zou ik zeggen. Straks mogen we ook niet meer ademen omdat het slecht is voor te sterke temperatuurschommelingen bij dubbele beglazing.:)

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Broodje aap verhaal!

Ik heb al meer dan tien jaar ondoorzichtige folie op een (dubbelglas) ruitje van 21 cm Ø in de deur - in het voorjaar - geplaatst, zelfs met de haarddroger destijds het droogproces versneld. Het is er niet vanaf te krijgen en ruit is nog steeds niet gebarsten. Geen inkijk!

Ruiten kunnen vanwege thermische breuk barsten of scheuren, daar heeft het aanbrengen van ondoorzichtige folie geen invloed op.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit staat in onze voorwaarden:Van de garantie is uitgesloten alle schade aan de eenheid, die het gevolg is van:
a) breuk van één van de glasbladen;
b) bouwtechnische oorzaken, zoals verzakkingen van het gebouw als gevolg waarvan zich spanning op het glas voordoet;
c) vervorming en/of verandering van de omringende constructie door welke oorzaak dan ook (het uitnemen en herplaatsen van de glaseenheid daaronder begrepen).
d) Mechanische oorzaken, zoals geweld van buitenaf, vergruizen, afslijpen of bijwerken van de eenheid daaronder begrepen;
e) Het aanbrengen van de veranderingen in de structuur van de isolerend dubbelglaseenheid (beplakken met folie of aanbrengen van schilderwerk op het glas daaronder begrepen);
f) Het blootgesteld worden aan extreme chemische invloeden, die de randafdichting van de  eenheid kunnen aantasten;
g) Thermische oorzaken d.w.z. breuk als gevolg van spanning, die ontstaan is door plaatselijke, gedeeltelijke verwarming van de eenheid, waardoor grote temperatuurverschillen ontstaan.

vr.gr poltol

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@poltol: In mijn allereerste reaktie had ik reeds als antwoorde geschreven:

Hallo stekeltjes: Het is niet aan te raden om plastic folie op thermopane glas te plakken, ivm thermisch te grote verschil.

In heel dit topic komt echt goed naar voren, dat je (inderdaad!) geen thermopane (dubbelglas) moet gaan beplakken, vandaar dat ik (zoals ik eerder heb vermeld) persoonlijk dit nooit zou doen, temperatuurverschil zit 'm niet in het schijne van de zon op je ramen hoor, het is van veel meer factoren afhankelijk. (binnen/buitentemperatuur o.a!!)

Mijn advies aan ts blijft hetzelfde: Niet doen!

Groeten. Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Birdies: Nee hoor, gewoon lekker doorgaan met ademhalen! ;-)

Ik schreef: "als je goed verzekerd bent: Opplakken dan..."

De meeste mensen zijn tegenwoordig goed verzekerd, ook voor glasschade!  :-))

Prettige dag verder, welterusten, morgen gezond weer op. Henri

ve
door verwijderd - Jul 19, 2009 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag stekeltjes,

Voor iemand die meer dan 40 jaar "in het glas" gezeten heeft, raad ik je aan om dubbelglas NIET te bedekken met plakplastic. Het heeft immers 3 nadelen:

1. sterk verhoogde kans op ruitbreuk door temperatuurverschillen

2. de garantie vervalt

3. de verzekering keert niet uit

Uiteraard kan eenieder beslissen om het wél te doen, maar dan zit je wel op de blaren als het zover is.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook mat folie op de raam geplakt (we hebben wel enkel glas) en mijn vraag is Hoe krijgt ik het er weer gemakkelijk af? Het zit er al tig jaren op.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet doen.

Zelfs zonwering (bijv. rolgordijnen bij dakramen) die te dicht op de ruit gemonteerd zijn, dus niet eens op de ruit geplakt, kunnen voor temperatuurverschillen zorgen waar dubbelglas niet tegen kan.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo meisie: Geplakte folie kunt u verwijderen door gebruik van bijv. Thinner

Groten, Henri

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelfs wel eens gelezen dat je met dubbele ramen ook beter geen luiken aan de binnenkant kan nemen vanwege het temperatuurverschil.Zou het zelf ook niet doen, er zijn toch wel andere manieren om inkijk te voorkomen?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meissie, tinner is een prima oplossing het beste kan je dan een plantenspuit kopen (goedkope) doe daar de tinner in en sproei dit onder de folie, maak dan wel eerst een stukje los. Zo kun je gemakkelijk de folie eraf trekken. Als al het folie eraf is maak het glas dan goed schoon met pure afwasmiddel en daarna met water en een scheutje ammonia.

Succes.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan gewoon een strook erop plakken niks aan de hand, heb het er zelf al 10 jaar op zitten en er gebeurt helemaal niks

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

thinner in een plantenspuit?

Levensgevaarlijk i.v.m. explosiegevaar! Bovendien lossen misschien onderdelen v.d. spuit op.

Je kunt volgens zeggen die folie er weer makkelijk zo afpellen.

Een kennis van me heeft een anti-inkijkstrook van plm. 50 cm hoogte over de hele breedte (3 meter) op zijn dubbele glas geplakt. Raam op het zuiden. Nooit een probleem geweest. Hij wist indertijd niet van mogelijke breukrisico's. Anders had hij het wellicht niet gedurfd. Heeft hij nu alleen geluk gehad?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een jaar of acht mijn (dubbelglas)ramen beplakt met een strook raamfolie. Nooit geweten van het breukgevaar. Ook nooit last van gehad. Heel veel huizen hier in de straat hebben dit ook en van niemand gehoord dat dit gebeurd is.Hebben we danwaarschijnlijk veel geluk.

Wat het verwijderen betreft, deze folie is, zoals iemand al zei, gewoon te verwijderen. Even een hoekje los peuteren en dan eraf trekken. Je moet wel wat kracht gebruiken heb ik zelf gemerkt.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren ondoorzichtig plakfolie op het keukenraam tegen de inkijk en een restantje op de achterdeur, waar de hond altijd met z'n neus tegenaanstaat. Nog nooit iets gemerkt van of gehoord over glasbreuk.

En als het al zo zou zijn, waarom wordt het dan in iedere doe-het-zelf-zaak verkocht zonder dat er een waarschuwing bij staat?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het dubbel glas en ook zeer isolerend is kan dit inderdaad gebeuren. Dit gebeurt vooral als de zon op dit raam staat.

het is zowel bij mijzelf als bij mijn zus gebeurd. het kan een tijdje goed gaan maar de barst springt er ineens in en dan moet het raam vervangen worden.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik daarvoor Polyvine Glas Matteervernis. http://www.polyvine.nl/wbn/index.htm Je krijgt er ook geen luchtbellen mee. Je kunt er via plakband allerlei motieven aanbrengen. Je hebt er een kwast en een "katoenen roller"voor nodig. Werkt perfect. Je kunt het er ook weer gemakkelijk afkrijgen. Ook kun je je ramen gewoon lappen. Alleen geen spiritus in het water doen.

Groeten Kobus

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi stekeltje,
ik heb al zeker 20 jaar foli op mijn raampjes van de buiten deur,heb het aan de binnenkant geplakt.
waarom neem je niet even contact op met een glas bedrijf ,zij kunnen je vertellen welke foli je wel en niet kunt gebruiken .
gr roefke.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben al een tijd  zowel in de achter als voorkamer en op enige deuren een strook mat decoratief plastic.alle ruiten zijn dubbelglas en nooit problemen gehad. wij hebben wel een soort zonder lijmlaag!!! verkrijgbaar bij diverse bouwmarkten.gewoon ruit effe sproeien met water,folie plakken en met een spaan het water er onderuit duwen.werkt vlekkeloos!!!!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Ik persoonlijk heb altijd van dat plakplastic op rol gebruikt en is bijna in elke doe het zelf zaak wel te koop.

Heb hiermee nooit problemen gekend, ook nu heb ik daar een raam mee bekleed van mijn achterdeur die in de volle zon tot wel over de 40 graden word.
En het gaat hier om een raam van het type HR++ glas nu ongeveer 4 jaar oud.

Als ik dit zo allemaal lees dan ben ik wel een hele grote uitzondering op de regel dat ramen spontaan barsten.

Kijk.., een heel groot venster raam, daar kan ik me iets bij voorstellen dat dergelijke problemen kunnen ontstaan.
Maar als het om een keukenraampje of een achter, of voordeur, uitzetraam enz gaat, dan kun je van mij aannemen dat dit bij mij nooit problemen heeft gegeven.

Maar dan heb ik het over plastic met aan 1 zijde dus een plaklaag, zeg maar een soort van sticker systeem.
Folie daar versta ik wat anders onder, dan denk ik meer in de trend van de folie die ook word gebruikt in de autoramen branche.

En wat ik gebruik is er ook voor bedoeld, en er staat nergens een waarschuwing op dat dit mogelijke ruitschade tot gevolg kan hebben.
Dus zou mij dit dan overkomen, en het is aantoonbaar dat het gebruikte materiaal de oorzaak zou zijn, dan stel ik de fabrikant aansprakelijk,.. zo simpel lijkt me dit.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het al jaren en nog nooit last van scheuren of barsten gehad.
Misschien dat thermisch folie dat wel doet, maar daar heb ik geen ervaring mee.
En inderdaad, dubbelglas kn ook uit zichzelf scheuren!

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb gemerkt dat bij de praxis en dergelijke zaken ook raamfolie te koop is dat niet geplakt hoeft te worden. Het is wat duurder dan het zelfplakkende folie maar het is veel makkelijker te gebruiken. Het word met staticiteit egen het raam gehouden. Het is dus veel makkelijker te verwijderen of te verplaatsen. Ook betwijfel ik of het barsten in ruiten kan veroorzaken.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben aan de zuidzijde een slaapkamer ingericht als muziekstudio en daar wordt het binnen zomers wel 45 graden, dus hebben we net zonwerend folie gekocht en moeten dit er nog opplakken. Zowel het bedrijf waar we de folie gekocht hebben als de leverancier die vorig jaar onze achterpui incl. Hr++ ramen heeft geplaatst vertellen dat dit geen kwaad kan. Dat juist HR++ hier tegen bestand is. Anders zouden bedrijven dit ook niet kunnen gebruiken. Het bedrijf van mijn man heeft het 2 maanden geleden laten beplakken en tot nu toe geen enkel probleem. Je ziet het ook op veel bedrijfspanden en dan wordt het ook aan de buitenkant erop geplakt, je moet dan wel zoals wij ook besteld hebben wel speciaal buiten folie gebruiken.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Stekeltje,

Je zou ook een stuk glas van de grootte wat je wilt beplakken in een mooi houten raamwerk kunnen maken. En dan plak je daar het plastic op. Die gebruik je dan als voorzet raam.
En als je er flauw van bent pak je het zo weer op. en kan het altijd nog buiten als windscherm dienst doen.
Succes, Moin

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stekeltje,

Mocht je HR+ of HR++  (staat in glasspouw) dan mag je er geen folie op plakken i.v.m. temperatuur verschil in het glas waardoor de metaallaagje los kan laten en je verkleuring in het glas krijgt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbel_glas

Grt JB

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stekeltjes,

HR++ glas nooit beplakken met folie! De folie kan warmte vaszthouden en ten gevolge daarvan kan er een thermische breuk ontstaan. Je kunt er op internet genoeg over vinden, zoals dit:

Voorkomen van thermische breuk

Zogenaamde thermische breuk doet zich voor indien in een ruit om wat voor reden dan ook een relatief groot temperatuurverschil ontstaat. Indien ergens in de ruit een temperatuurverschil van ongeveer 30 graden Celsius optreedt, bestaat de kans dat de ruit springt.

Een dergelijk temperatuurverschil kan zich voordoen als er een:

  • staalkachel, blaasconvector, föhn of brander, bijvoorbeeld om verf mee af te branden, of een ander verwarmingsapparaat op het glas wordt gericht of te dichtbij is geplaatst. Bijvoorbeeld een kaars of verwarmingsradiator op minder dan 20 cm afstand van het glas.

  • Koude waterstraal ( plaatselijk ) wordt gericht op een warme, bijvoorbeeld door de zon verwarmde ruit.

Andere situaties waar men niet direct zo bij stil staat maar die toch vermeden moeten worden, zijn:

  • overgordijnen of jaloezieën te dicht bij het glas of rondom afgesloten, waardoor de lucht bij de ruit niet meer kan circuleren.

  • grote voorwerpen ( zoals planten, kastjes, boeken, ordners ) op de vensterbank, in het kozijn of te dicht bij het glas, waardoor een gedeelte van de ruit een afwijkende temperatuur krijgt.

  • grote voorwerpen zoals struiken of bomen buiten voor het glas, waardoor een deel van het glas in de schaduw komt en minder warmte krijgt van de zon.

  • beplakt of beschilderd glas

Groetjes Sira

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle reakties zijn duidelijk:

"Het is niet aan te raden om plastic folie op thermopane glas te plakken, ivm thermisch te grote verschil"

DAT wisten we al....

Henri

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar waarom wordt het dan overal verkocht en staat er nergens een waarschuwing op de verpakking?

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marijke3: Wat denkt u van deze? Antwoord: De verkoop zal dan niet zo goed verlopen van al dat spul...!

;-)

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk bij een bedrijf dat (binnen) zonwering verkoopt, en soms ook plakfolie. Zon- en warmtewerend plakfolie plakken wij niet op HR++ glas (ook niet op veiligheidsglas en getint glas trouwens) in verband met het risico op glasbreuk. Het kan best goed gaan, maar wij kunnen het niet garanderen en dus doen we het niet. Dat gaat overigens wel over het hele raam beplakken. Ik weet niet of er minder risico is als je slechts een strook beplakt. Zelf heb ik een het smalle strookje glas in de voordeur thuis ook beplakt met plakfolie, maar dat is niet zon- of warmtewerend.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2009 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
stekeltjes,
Ik heb de folie al jaren lang op de(badkamer grote ramen )zitten en totaal geen probleem onder vonden.
Dus het zal wel aan mij liggen ik zou het gewoon doen.
Vriendelijke groet.
A.F

ve
door verwijderd - Jul 21, 2009 om 08:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede morgen

Ik heb al zo'n 25 jaar dat zogenaamde spiegelfolie op mijn ruit zitten.

de ruit is 1,6 x 0.5 meter.en dubbel glas.

De zon staat er op van 13.00 uur tot zons ondergang maar nog nooit een barst gezien.

Het is wel zo'n soort folie waar je eerst de ruit nat maakt de folie er op plakt en dan het water wegdrukt zodat er geen water en luchtbellen onder blijven zitten.

Groetjes Cor

ve
door verwijderd - Jul 21, 2009 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is standaard dubbel glas en er is HR (+)+ dubbel glas. Het verschil bij HR++ glas zit hem in het gebruik van een polyesterfolie bekleed met meerdere doorzichtige lagen metaalcoatingen tussen de twee glaslagen. Bij standaard dubbel glas is het dus geen probleem folie op de ruit te plakken. HR++ glas is een ander verhaal. Het kan bij HR++ glas fout gaan.

Groeten Sira

ve
door verwijderd - Jul 21, 2009 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste stekeltjes,

Ik heb het idee dat jullie iedereen verder maar laten kletsen. Wat is jullie mening nu. Ben je er wijzer van geworden? Laat ons dat ook eens weten.

Kobus

ve
door verwijderd - Jul 24, 2009 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Half Nederland heeft het

Ik heb het al zo'n 2 jaar in  de badkamer.

Nooit wat gebeurd.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2009 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk wilde ik reageren op de opmerkingen van Kobus. Omdat dat niet mogelijk is op deze manier.

Veel mensen hebben een mening, weinigen weten er het juiste van. Ik zal tzt advies vragen aan de verhuurder. In onze huidige flat hebben we ook al jaren zonder problemen folie op de (dubbele) ramen zonder probleem. Niet geplakt maar met water.

Allemaal bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2009 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi henri,
even een vraagje reageer je op alles vragen ?
Roefke.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er voor HR++ glas nog verschil in warmte werende folie en warmte doorlatende folie ?

Ik had vanmiddag ons glas beplakt met zgn. autoglas folie, echter snel er weer afgehaald, omdat het erg warm werd.

Na informatie inwinning bij de Gamma bleek volgens de verkoper dat zij warmte doorlatende folie verkochten (voor nog geen 5€) waar hij geen problemen voor de ruiten mee voorzag

Is dit zo, of lopen we alsnog risico met deze folie ?

ve
door verwijderd - Jul 25, 2009 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Manya/Roefke <off topic>(dacht dat u alleen nog zou reageren met Roefke account, by the way..)  ;-) Wat is het nu? 2 accounts hier er op nahouden?! Kom op zeg!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2009 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Manya/Roefke: Gisteren, 24-07-2009 schreeft u nog het volgende op in deze rubriek:

"sorry ,echte naam is manya.zal voortaan alleen Roefke gebruiken .Bedankt voor de tip .
Gr roefke"

Of u klikt op de 'contact' link hier linksonder,en vraagt om verwijdering van EEN van uw accounts, of u begaat een overtreding van de reglementen hier. Het is verboden om 2 acounts te hebben hierzo!! Doe eens wat u beloofd heeft,(u wordt er anders toch wel 'uitgeknikkerd') ben nu eens eerlijk,dank je, Henri

(sorry mensen..)

ve
door verwijderd - Jul 26, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Stekeltjes, je zult allereerst moeten achterhalen of je hoogrendementsglas hebt of standaard dubbel glas.

De adviezen die je van diverse mensen op deze site hebt gekregen, komen overeen met de adviezen die een glasproducent van hoogrendementsglas je zal geven. Het risico van breuk dat je kunt lopen na het beplakken van het glas is aan jouzelf.

In de afgelopen 4 jaar heb ik bij 2 klanten breuk meegemaakt. Eén had het glas met folie beplakt, de ander had het petroleumstel op een tafeltje tegen de vensterbank staan (op het oog genoeg ruimte tot de ruit, maar na de breuk bleek dit niet het geval).

Zelf heb ik het in mijn antwoorden steeds over breuk die kan ontstaan. Je moet er wel rekening mee houden dat als er breuk zou ontstaan, je het waarschijnlijk zelf zult moeten vergoeden en niet de verhuurder. Hoe de glasverzekering er mee omspringt, weet ik niet.

Groetjes Sira

ve
door verwijderd - Jul 26, 2009 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henri ,
Jammer dat je zo reageert.Ik heb sorry gezegd .ik heb gewoon 1 acoout bij vara .
Mijn echte meisjes naam is gewoon Manya .
Ik sta bij kassa ingeschreven onder Roefke,Had even de boel door elkaar gegooid.
Heb netjes sorry gezegd en nu dram jij erover door .
Gelukkig heb ik niet eerder mee gemaakt dat mensen zo reageren.Hoopte op leuke reacties .Van jou wil ik er geen meer hebben .het ga je goed.
Afz Mij.hihihihihih

ve
door verwijderd - Jul 27, 2009 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenwel1 ,waarom geef jij als afzender henri? heb je ook 2 acounts?