door wilst Nov 4, 2014 om 18:54
Auto & vervoer

Dubbel te betalen treinreis Utrecht Vlissingen

Ik heb op 31-10-2014 gereis van Utrecht CS (14.45 u.) naar Vlissingen (17.57 u.). Onderweg ben ik gecontroleerd (15.12 u.). De juffrouw kon mijn kaart niet inlezen en schreef een formulier uitstel van betaling uit. (boete € 35). Ik heb de acceptgiro ontvangen en klanten-service??? gebeld. Ben zeer bits te woord gestaan (kon er geen speld tussen krijgen) Uit coulance wordt de boete kwijt gescholden, maar krijg ik een nieuwe acceptgiro om nog een keer de reiskosten (€ 23,60) te betalen en wel op tijd anders volgt er een nieuwe boete. Ik haal deze informatie uit mijn OV-reishistorie, die de NS natuurlijk ook kan inzien.

Wat staat mij te doen?

Met vriendelijke groet,

Hoogachtend,

W.R.E.J. Staelens

2288 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2014 om 19:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik weet niet of de NS die informatie inderdaad kan inzien, dat zou je misschien wel denken maar is vanuit een privacy oogpunt nog niet zo voor de hand liggend.

Dus printje van de reisgegevens maken en in bezwaar gaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 5, 2014 om 13:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt op station Vlissingen wel uitgecheckt?

De klantenservice van NS is inderdaad zeer onvriendelijk en ondeskundig.

wi
door wilst - Nov 6, 2014 om 12:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb om 17.57 uur uitgelekt in Vlissingen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 6, 2014 om 12:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan sowieso niet betalen, aangezien je dit al gedaan hebt. Ik zou je vraag op het forum van NS zelf plaatsen, met een beetje geluk pakt een moderator het op.
Vertel daar echter niet dat je hier al 'n topic geopend hebt, bij NS kunnen ze nogal bijzonder slecht tegen kritiek.

Het blijft absurd, het probleem verschuiven naar de klant en dan uit coulance de boete willen kwijtschelden, veel arroganter gaat het niet worden.

wi
door wilhelmina59 - Nov 6, 2014 om 14:45
507 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is zal u op de OV chipkaart site uw reishistorie terug kunnen vinden
met behulp van uw pas/kaartnummer, met dit als bewijs kunt u de boete weerleggen

blok
door blok - Nov 7, 2014 om 13:57
79 Antwoorden / 8 Vragen

te gek voor woorden dat als haar apparaatje om uw reizen te lezen t niet doet, dat u dan voorafgaand maar ff als ws-schuldige wordt aangewezen ..........
de omgekeerde wereld.
laat zij zorgen dat ze een normaal-werkend lees-ding heeft zou ik zeggen.
en als die in gebreke blijft, wat een keer kan gebeuren natuurlijk, dan maar op t eerstvolgende station een kollega vragen of die wil lezen.
daar moet ze u niet mee belasten !

en de NS-service, ik heb goeie ervaringen.
als iemand aan de lijn bits is, dan gewoon ff later weer bellen, tot je een wel aardig iemand hebt.

mi
door mie46sev - Nov 7, 2014 om 15:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook uitsluitend geode ervaring met NS Klantenservice! Na telefonisch informatie gevraagd te hebben en vriendelijke uitleg gekregen.2 x over verschillende zaken briefje geschreven en bedragen warden teruggestort.

pe
door peterkeller - Nov 7, 2014 om 17:45
66 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk moet NS controleren op geldige vervoersbewijzen. Maar als de apparatuur de conducteur in de steek laat is dat het probleem van de conducteur in casu NS.

De NS medewerker heeft uw OV kaart niet kunnen inlezen. Dat is een probleem voor NS en niet voor de reiziger. Dan kunt u met een gerust hart verder reizen.

Op welke grond meent NS (ter plaatse) vastgesteld te hebben dat er niet betaald is en dat dienovereenkomstig een boete gerechtvaardigd is? Uw kaart kon niet gelezen worden, dus kon ook niet vastgesteld worden dat u niet betaald had.

Het is ronduit hufterig dat NS de klant opscheept met een hoop extra werk en veel zorgen, terwijl door NS niet eens is vastgesteld dat er niet betaald is, sterker nog, er is gewoon in en uitgecheckt en dus betaald.

De boete kan overigens niet coulancehalve kwijtgescholden worden omdat de boete gewoon onterecht is opgelegd.

Op welke grond meent NS dat de klant twee keer moet betalen voor één rit, terwijl NS zich (ook achteraf) er niet van heeft vergewist, dat er wel of niet betaald zou zijn. Zoals al aangegeven kan achteraf altijd een schermprint overlegd worden. Maar ook daar vraagt NS niet naar.

Een Kantonrechter legt bij een deskundige partij als NS altijd duidelijk een onderzoeksplicht neer.
Hier is onvoldoende onderbouwd dat een boete gerechtvaardigd was. Wordt niets onderzocht dan wordt de vordering gewoon naar het Rijk der Fabelen verwezen met veroordeling van de proceskosten.

U kunt gewoon aansturen op een bloemetje van NS met een cadeaubon voor een leuk retourtje.

alfatrion
door alfatrion - Nov 7, 2014 om 19:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou gewoon even een screenshot maken van de OV info en deze te samen met uw bezwaar doorsturen naar de NS. Bij Window kunt u dit o.a. maken met Greenshot.

di
door diemenees - Nov 8, 2014 om 09:59
196 Antwoorden / 15 Vragen

wat alle mensen hierboven blijkbaar over het hoofd zien is ALS dat apparaat van die nu zo vermaledijde conuctrice UW kaart niet kon lezen-en al die andere mensen in dezelfde wagon dan? Zou NS zijn medewerkers met zoiets opzadelen? Of zou een kleine beetje nadenknde concutrice na 100+ weigeringen van inlezen zelf niet al de conclusie hebben getrokken? Kortom: de bovenstaande raad is juist-maar er lijkt toch net wat meer aan de hand.
Meneertje LID blijkt inmiddels toch iets van'' alles deugt niet en anders ie het niet goed'' afgestapt te zijn.

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2014 om 10:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En diemenees jij lijkt over het hoofd te zien dat dat helemaal niet relevant is. TS had een geldig treinkaartje, dat de NS dat, om wat voor reden kan ook, niet kan uitlezen veroorzaakt een probleem. De NS moet dan ook meewerken aan de oplossing van dat probleem. Dus als TS doet wat ik in mijn eerste reactie adviseerde dan kan de NS daar niet omheen.