jo
door johanna9 Sep 4, 2015 om 15:43
Computers & telefonie

Dubbele kosten adsl?

We zijn bezig met overstappen naar een alles in 1 pakket. Tijdens dit proces heb ik ontdekt, dat we 2 x abonnementskosten ADSL Lite betalen zowel bij KPN als bij Online.nl ( voorheen Wanadoo / Orange ) . Wat ik terug kan vinden begint dat ergens in 2003 bij KPN en in 2004 bij Wanadoo. Of hebben wij het zelf verkeerd en moet er 2 x betaald worden ( ik denk dan aan het gebruik van het netwerk van KPN ). Misschien weet iemand van de lezers hier wat meer over te vertellen.

2103 23 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

allo johanna9,

Lijkt er op dat je dubbel betaald hebt.

Kijk eens hier.

Zou dit zeker eens navragen bij KPN. Bel de klantenservice.

Suc6

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 16:16
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ben alleen bang dat je ietwat laat reageert, tenzij KPN coulance wil betrachten. Zit bij Euronet, nu ook Online, betaal alleen aan Online, nog steeds trouwens onder de naam Euronet, 1 rekening. Succes met je poging om enige teruggave (denk ik dan!)

jo
door johanna9 - Sep 4, 2015 om 16:23
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Dank je wel voor jullie snelle reactie. Heb ook even op de link geklikt van edrick3 en las ongeveer eenzelfde verhaal. Ik heb straks al gebeld met de klantenservice van KPN maar die verwezen mij in eerste instantie naar Online.nl Hier kon ik helaas telefonisch geen contact krijgen, dus zit er niets anders op dan dit schriftelijk te doen. Jammer want de tijd dringt, het contract loopt begin volgende week al af vanwege overstap naar andere aanbieder van 3 in 1 pakket. Ik ga mijn best doen. Het gaat tenslotte om een aardig bedrag. Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Johanna

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2015 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Was Wanadoo dan uw eerste provider voor internet? Want toentertijd betaalde je aan Wanadoo voor internet en aan KPN voor de lijn.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@johanna9,

.....Online.nl Hier kon ik helaas telefonisch geen contact krijgen, dus zit er niets anders op dan dit schriftelijk te doen. ....

Klantenservice Online
(Bestaande klanten)

0900 9515 (€ 0,50 per gesprek)

Maandag tot en met zaterdag
van 9.00 tot 21.00 uur
Zondag en feestdagen
van 12.00 tot 19.00 uur

Voor contactformulier: klik

Suc6

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2015 om 17:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

Alternatief tel.nr. Online is: 020-53 55555

jo
door johanna9 - Sep 4, 2015 om 19:51
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Dank jullie wel voor de nieuwe adviezen.

Tijger1 : ik kom nog een contract tegen van Worldonline uit 1998. Weet niet zeker of dit daarna door Wanadoo is overgenomen? Medio 2003 betalen we aan KPN voor het eerst entreegeld ADSL € 62,98 ( ex.btw ) en abonnement ADSL. € 33,52 ex.btw. / 2 mnd.

Edrick3 : ik heb 2 x dit telefoonnummer gebruikt maar kreeg te horen dat ik op een ander tijdstip terug moest bellen, waarschijnlijk overbelast ? Heb daarna contactformulier ingevuld maar nog geen reactie hierop.
Wel heb ik KPN en Online.nl vandaag een brief geschreven met mijn constatering en gevraagd om een reactie. Het is nu even afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Johanna

jo
door johanna9 - Sep 4, 2015 om 19:52
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Tenormin : dank je voor alternatief nummer

Groet, Johanna

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2015 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Twaalf jaar dubbele abonnementskosten betalen en dat niet door hebben?

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2015 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Had u dan niet al ern vaste lijn van KPN?

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 5, 2015 om 17:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=johanna9 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:51]heb 2 x dit telefoonnummer gebruikt maar kreeg te horen dat ik op een ander tijdstip terug moest bellen, waarschijnlijk overbelast?
Nee hoor, die 50 cent per keer is natuurlijk wel heel makkelijk geld 'verdienen'.

kl
door klaag_meneer - Sep 5, 2015 om 20:09
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt niet dubbel betaald. De dienst die je afneemt is ADSL van KPN dit bestond uit twee delen:

1. DSL lijn via KPN
2. Internet toegang via provider

Je betaald dus maandelijks aan KPN voor de toegang en aan Online voor het internet.

Indien je nog niet hebt opgezet kunt je het ook simpel testen, vul in je modem bij de inlognaam kpn@kpn.nl en je zult zien dat je nu een vangpagina krijgt van KPN. Je provider wordt namelijk bepaald op inlognaam.

KPN is dus geen partij en Online kan dit abonnement voor je opzeggen, ook het KPN deel.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 5, 2015 om 22:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Vermoedelijk is het volgende fout gegaan...

KPN rekende nog steeds voor beschikbare telefoon lijn naast ADSL



ONLINE wil geld voor internet en gebruik van KPN lijn....
Dus is telefoon KPN en Internet Online?

Ik denk dat daar de fout zit maar wel lekker snel, kijk even of er nog meer van dit soort fouten betalingen zijn en tot 2 maanden is terug te boeken...

Dus geen 12 jaren, jammer!

jo
door johanna9 - Sep 6, 2015 om 09:45
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Beste allemaal die gereageerd hebben : dank jullie wel voor alle reacties en adviezen. Ik ga steeds meer geloven dat we het moeten zien zoals o.a. klaag-meneer aangeeft en zie het ook terug bij onze energiemaatschappij. We betalen nl. voor het netwerk aan Enexis en voor de leverantie van gas / stroom betalen we aan Essent. Het is alleen verwarrend dat zowel KPN als Online het omschrijven als abonnement ADSL Lite. . Ik wacht nog even de reacties af van mijn brieven aan KPN en Online waarin ik gevraagd heb om uitleg. De uitslag zal ik t.z.t. nog even plaatsen.
Nogmaals dank en groet, Johanna

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2015 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Van belang is natuurlijk de hoogte van het bedrag dat u aan KPN en Online betaalt en of u geen vaste telefoon had.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2015 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U betaalt voor energie en netwerkkosten al een tijdje alleen rechtstreeks aan de energieboer.

jo
door johanna9 - Sep 8, 2015 om 14:16
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Tijger1 : We hadden een vaste lijn bij KPN.
Voor ADSL Lite betaalden we per 2 maanden 40,56 incl. btw
Bij Online betaalden we elke maand 16,27 incl. BTW
Groet,
Johanna

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2015 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan klopt er dus echt iets niet.

Ik las nog deze vraag op het KPN forum, misschien nuttig.






http://forum.kpn.com/t5/Internet/Ik-weet-het-niet-meer/td-p/12463

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2015 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Sorry, zie nu dat het hetzelfde is als in de eerste reactie van Edrick 3.

Dus reclameren.

jo
door johanna9 - Sep 8, 2015 om 15:00
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Dank je Tijger1.
Heb KPN en Online al een brief geschreven en om uitleg gevraagd. Moet nog even geduld hebben.
Groet, Johanna

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2015 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Succes gewenst.

jo
door johanna9 - Sep 10, 2015 om 15:39
39 Antwoorden / 23 Vragen
0

Beste allemaal,
ik heb vandaag 10-09 een telefonisch reactie ontvangen van KPN op mijn brief . KPN verklaart inderdaad dat zij een bedrag in rekening hebben gebracht voor het gebruik van hun lijndienst. Aan provider Online ( van hun hebben we nog geen reactie ) hebben we de internetkosten betaald. Tegenwoordig kan men dus beter gebruik maken van een alles in 1 pakket en is men voordeliger uit dan bij 3 verschillende leveranciers diensten afnemen.
Nogmaals dank aan allen die me geadviseerd hebben.
Groet,
Johanna

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2015 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@johanna9,

Weer een probleem de wereld uit.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer