hu
door hustlerpuppies Jun 26, 2015 om 01:14
Huishouden & energie

Dubbelmeter

Hoi.
Mijn stroom verbruik was altijd rond de 2000 kwh per jaar
Nu er een digitale dubbelmeter is geplaatst is het bijna het dubbele met 1800 op het laag tarief erbij komt dit iemand bekent voor?
(Had altijd gem.2000 p/jaar nu 2100hoog +1800laag)

3269 15 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jun 26, 2015 om 08:17
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mede afhankelijk van uw gezinssamenstelling is het gemiddelde verbruik 3500 tot 4000 KWh per jaar. Mogelijk krijgt u een naheffing omdat de oude meter uw verbruik niet goed registreerde.

uwjurist
door uwjurist - Jun 26, 2015 om 09:15
1043 Antwoorden / 0 Vragen

2000 Kwh is inderdaad een erg laag verbruik. Hoe is uw gezinssamenstelling, in wat voor soort woning woont u, is er iets veranderd qua gewoonten, apparaten, aanbouw o.i.d.? Is het nieuwe verbruik over een heel jaar gemeten of hebt u de nieuwe meter pas recent gekregen?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zw
door zwaardvis - Jun 26, 2015 om 09:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom zou 2000 kWh laag zijn? Ik ken alleenstaanden die zuinig leven en maar 900 kWh gebruiken...
En ja je leest, ook hier bij Kassa, veel verhalen dat digitale meters bijna het dubbele aanslaan als oude analoge meters. Daarom zou Kassa dat wel eens in de praktijk mogen testen in een echt huis door 2 maters achter elkaar te laten plaatsen, een oude en een nieuwe. Die zouden toch hetzelfde moeten aangeven. Nou overtuig ons dan en doe zo'n test voor de volgend seizoen uitzendingen.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2015 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets mis met dat zogenaamde "lage" verbruik. Is zelfs voor een alleenstaande nog ruimschoots.

Stond die meter wel op nul toen hij aangesloten werd?

@jantje7

Er kan natuurlijk helemaal niet zomaar een naheffing opgelegd worden.

@hustlerpuppies

Schrijf eens elke dag de standen op, op het zelfde tijdstip. Dan is er meer over te zeggen.

1paul
door 1paul - Jun 26, 2015 om 11:37
3135 Antwoorden / 0 Vragen

dit gebeurt meer ja, u heeft een aantal optie's, u kunt de digitale meter laten verwijderen, of u kunt een ijking aanvragen maar daar zijn behoorlijke kosten aan verbonden, ook kunt u eerst zelf tussen de verschillende apparaten een verbruiksmeter plaatsen om te zien wat deze verbruiken...

als u surft zult u zien dat dit probleem niet nieuw is...

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 26, 2015 om 11:41
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Welke apparaten heb je en hoe vaak gebruik je die?

Een wasdroger is nr 1 in gebruik.
Waterbed ook niet gratis...

Maar wasmachine, koelkast en vaatwasser, een 10 jaar oude gebruikte vaak 2x zoveel als een nieuwe A+++ vers uit winkel....

Dus hoeveel apparaten en hoeveel gebruiken ze?

En als je jarenlang een defecte met kapot lager had moet je voor al die jaren bijbetalen dus niet te snel protesteren....

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2015 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Nu er een digitale dubbelmeter is geplaatst is het bijna het dubbele.....
Tja, waarom dacht je dat ze het een dubbelmeter noemen. ;-)

bvandenb
door bvandenb - Jun 26, 2015 om 12:32
95 Antwoorden / 14 Vragen

Lachen, aannemen dat de oude meter niet goed was, en dan conclusies trekken.
Dat heet een paradox.
Als ie stuk was kan ie ook te veel geteld hebben, net als deze nieuwe. Overigens verwachtte ik dit al, dat de nieuwen vaker fouten zullen maken.
Dus a.d.h. van oude standen van meer dan 1 jaar terug kan men niets concluderen.
En met die van 1 jaar terug eigenlijk ook niet, maar ja ze moeten ergens van uit gaan.
Is stroom eigenlijk al 20% duurder? Dat komt er toch aan?
Zal mij benieuwen hoeveel mensen hun online voorschot nota, die je bij de meeste bedrijven zelf kan instellen, alvast 20% er bij deden of gaan doen.
Ik voorzie een 'huilie huilie' aflevering rond de nieuwe meters en heel hoge nabetaling afrekeningen t.z.t...

bvandenb
door bvandenb - Jun 26, 2015 om 12:40
95 Antwoorden / 14 Vragen

Oh ja, ik zal de naam van het administratie bedrijf (want dat zijn veel 'stroom leveranciers feitelijk) niet noemen, we zijn er voor overgestapt..
Wij vertrouwden onze meter na een afrekening ook niet meer.
Wat bleek echter: je geeft zelf je meterstanden door, Én de 'netbeheerder' komt 1 keer per jaar om het ook te noteren, "dubbele boekhouding controle" zeg maar, anti-diefstal en controle of er niet met de meter geprutst is.
.
Wat bleek nou die gaven gewoon de netbeheerder de schuld die had zogenaamd 800 kWh minder opgegeven. In dat jaar gingen de vriezer er uit(niet vervangen), de tv en een monitor waren bijna de helft in verbruik, ijskast idem. En tig lampen van minder watt, KON DUS NIET GOED ZIJN!!
.
En idd als ze het uitgangs punt verder naar achter liggen, 'heb je ineens meer-verbruik', ook met een perfect functionerende al dan niet digitale meter. DAAR zou kassa eens op moeten onderzoeken, 'meter opgave fraude bij de bedrijven zelf'.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2015 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bva denb

Wat een onzin schrijft u allemaal in uw reacties.. De netbeheerder stuurt hooguit éénmaal in de drie jaar iemand langs en ze maken een foto van de stand,dus hoezo 800 te weinig doorgegeven?

hu
door hustlerpuppies - Jun 26, 2015 om 16:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hustlerpuppies schreef op vrijdag 26 jun 2015, 01:14]Hoi.
Mijn stroom verbruik was altijd rond de 2000 kwh per jaar
Nu er een digitale dubbelmeter is geplaatst is het bijna het dubbele met 1800 op het laag tarief erbij komt dit iemand bekent voor?
(Had altijd gem.2000 p/jaar nu 2100hoog +1800laag)
2000kwh is voor mij normaal ik heb een appartement van 60m2 geen vaatwasser of wasdroger triple a koelvries combi.
Aangegeven verbruik is gemeten durende januari 2014 april 2015.
2000kwh is een normaal verbruik voor een appartement het gaat om het aantal kwh niet de kosten per kwh

ge
door gewicht - Jun 26, 2015 om 19:58
170 Antwoorden / 1 Vragen

Een verbruik van 2000 kw per jaar is naar mijn mening gewoon, om het maar zo te zeggen.
Zelf heb ik een vrijstaande woning met daarin alle apparatuur die maar nodig is ,wasmachine die veel gebruikt wordt,droger, 2 oude koelkasten en vriezer enz enz.
Verder om te doe het zelven ,zware elektrische cirkelzaag ,kloofmachine en 2 elektrische ketting zagen en nog divers elektrisch gereedschap. Ik heb een houtkachel en 20 kuub hout per jaar gaat er zo doorheen.
Toch gebruik ik al jaren tussen de 2300 en 2400 kw . Maar ik heb wel de gewone oude meters .
Ik heb vorig jaar dubbel tarief (hoog en laag) geprobeerd, automatisch schuif je dan veel verbruik door naar het goedkope weekend,voornamelijk zaterdag vanwege de herrie. Ook toen bleef mijn verbruik op 2430 kw. Kan ook niet anders (Wel waardeloos je bent je hele weekend kwijt dus dat doe ik niet meer)
Het ligt gewoon aan de digitale meters die zijn goed voor de leveranciers en slecht voor de klant.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2015 om 20:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gewicht

De tarieven bij een dubbeltatrief liggen haast vlak bij elkaar. Het is nutteloos om daar een dubbele meter voor te hebben.

ge
door gewicht - Jun 26, 2015 om 20:56
170 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt helemaal tijger, maar helaas had ik bij de aanmelding over het hoofd gezien dat de maatschappij uitsluitend met hoog en laag werkte.
Ben blij dat ik er nu weer van af ben.

hi
door hipppo - Jun 26, 2015 om 22:26
303 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn verbruik is altijd lager geweest dan 2000kWh, ook toen we nog met vijf personen waren in onze twee-onder -één kapwoning. Geen magnetron, geen vaatwasser, geen wasdroger en geen licht onnodig laten branden, zo simpel is het. wat TS meemaakt is dus waarschijnlijk een fout van de energieleverancier.