li
door lijpelotje Jun 17, 2013 om 12:49
Voeding & gezondheid

Dutch Pharma

Hoe komen we van Dutch Pharma af?

2425 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2013 om 13:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo? Waarom moeten "we" daarvan afkomen?

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2013 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lijpelotje,

Kijk eens hier ter info.

Suc6

li
door lijpelotje - Jun 17, 2013 om 14:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 17 jun 2013, 13:59]Hallo lijpelotje,

Kijk eens hier ter info.

Suc6dank je wel. heb ik net gedownload en ga er zeker iets mee doen. We hebben eind vorig jaar al een brief gschreven en de spullen retour gezonden maar we oesten betalen. Ook dreigen met deurwaarder en ik was zo gek om nog te betalen ook. Nu niet meer. De rekening is al lang geblokkeerd voor Dutch Pharma dus incasseren kunnen ze niet meer.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2013 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u allang betaald hebt, wat is dan nu nog het probleem?

dearagain
door dearagain - Jun 17, 2013 om 15:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*krijgt u momenteel nog incassodreigbrieven?

li
door lijpelotje - Jun 17, 2013 om 17:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 17 jun 2013, 15:23]Maar als u allang betaald hebt, wat is dan nu nog het probleem?Ons probleem is dat we afgelopen zaterdag weer een pakketje hebben gekregen. in vorig schrijven hebben we aangegeven dat we hiervan af willen en toch blijven ze sturen. Ze hebben ons ook geen bewijs van de opnameband gestuurd waar we om hebben gevraagd. Alleen voor het proefpakket heeft mijn man toestemming gegeven. Verder niet.

dearagain
door dearagain - Jun 17, 2013 om 18:00
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=lijpelotje schreef op maandag 17 jun 2013, 17:37][quote=tijger1 schreef op maandag 17 jun 2013, 15:23]Maar als u allang betaald hebt, wat is dan nu nog het probleem?Ons probleem is dat we afgelopen zaterdag weer een pakketje hebben gekregen. in vorig schrijven hebben we aangegeven dat we hiervan af willen en toch blijven ze sturen. Ze hebben ons ook geen bewijs van de opnameband gestuurd waar we om hebben gevraagd. Alleen voor het proefpakket heeft mijn man toestemming gegeven. Verder niet.

*schrijf hen een briefje dat je de vervolg toezendingen ziet als ongewenste toezending en dat je die toezendingen uiteraard niet zult betalen
*voeg daaraan bijvoorbeeld toe, dat zij de pakketjes na afspraak gratis bij je thuis kunnen afhalen

aanvullende informatie:

ongevraagde toezending: ik krijg zomaar een pakje!©
-------------------------------------------------------------------------

Als je zonder dat je daarom gevraagd hebt, zomaar een pakje met een produkt of een dienstaanbod krijgt, dan hoef je in principe helemaal niets te doen. Je kunt de verzender een briefje schrijven (zonder handtekening daarop!), dat hij het betreffende pakje op een bepaalde dag op een bepaald tijdstip bij je thuis kan ophalen. Je kunt het pakje ook op kosten van de verzender terugsturen en je kunt het produkt ook gewoon in de kliko kieperen. Wat je vooral niet moet doen, is telefonisch kontakt opnemen met de verzender en/of de bijgevoegde rekening betalen.

Bovenstaande is gebaseerd op de vigerende wetgeving terzake, die je kunt vinden in het BW7:7

Zie:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207.html#47

1.
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2.
De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3.
Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1 en 2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.