door 000000 May 24, 2014 om 19:31
Elektronica & tv

DVD - R DVD + R

Beste deskundigen,
Ik brand wel eens een film , maar wat is precies het verschil tussen:
DVD - R DVD + R
Het scheelt hier en daar in prijs.
Wederom , alvast bedankt voor de moeite!
Groeten Cees

4731 8 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - May 24, 2014 om 20:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste.

Dit item is al heel vaak behandeld en al jaren lang.
Als je op onderstaande link klikt kom je op Google waar je kunt kiezen een een berg van antwoorden, die je op je gemak kunt lezen.
Er staan best uitgebreide verhandelingen tussen waar het haarfijn uitgelegd wordt.
Klik hier-> Google weet alles

ma
door malhy2 - May 24, 2014 om 22:54
309 Antwoorden / 13 Vragen

Voor diegene die door het zoeken de bomen niet meer kunnen vinden ( lol ):

Verschil tussen dvd+r(w) en dvd-r(w)[bewerken]

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen de formaten +r(w) en -r(w). Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. Dvd-r was er het eerst en dvd+r kwam later. Dvd-r-discs doen het bijna op alle dvd-spelers. Voor de dvd+r is dit percentage lager, doordat oude dvd-spelers ze niet kunnen afspelen.

Dvd-r (ontwikkeld door Pioneer)[bewerken]

Voordelen:
Percentage van het aantal dvd-spelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.

Nadelen:
Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.
Een dubbellayer (8,5GB-dvd) bestaat niet in de rewritable versie.

Dvd+r (ontwikkeld door Philips, Sony en HP)[bewerken]

Voordelen:
Technisch beter dan dvd-r, hogere brandsnelheden en nauwkeuriger.
Kortere lead-in- en lead-out-tijden.
Bij dvd+rw direct bewerken van video vanaf disc mogelijk.

Nadelen:
Ondersteund door minder, met name oude, dvd-spelers.

Ed

valerius-2
door valerius-2 - May 25, 2014 om 13:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u wel eens gehoord van - en + in de electra b.v. adapters die kunnen dus nooit verwisseld worden zoals bij normale stroom aansluitingen. Zal ook wel zoiets zijn.

costnix
door costnix - May 26, 2014 om 14:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@valerius-2
U vergelijkt appels met peren. Lees het verhaal van Malhy2 eens GOED door!

door 000000 - May 26, 2014 om 21:01
76 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 20:06]Beste.
Bedankt!

Dit item is al heel vaak behandeld en al jaren lang.
Als je op onderstaande link klikt kom je op Google waar je kunt kiezen een een berg van antwoorden, die je op je gemak kunt lezen.
Er staan best uitgebreide verhandelingen tussen waar het haarfijn uitgelegd wordt.
Klik hier-> Google weet alles

door 000000 - May 26, 2014 om 21:02
76 Antwoorden / 21 Vragen

zekers Bedankt!

=malhy2 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 22:54: Voor diegene die door het zoeken de bomen niet meer kunnen vinden ( lol ):

Verschil tussen dvd+r(w) en dvd-r(w)[bewerken]

Eigenlijk is er heel weinig verschil tussen de formaten +r(w) en -r(w). Het verschil is echter technisch. En is door twee verschillende groepen fabrikanten ontwikkeld. Dvd-r was er het eerst en dvd+r kwam later. Dvd-r-discs doen het bijna op alle dvd-spelers. Voor de dvd+r is dit percentage lager, doordat oude dvd-spelers ze niet kunnen afspelen.

Dvd-r (ontwikkeld door Pioneer)[bewerken]

Voordelen:
Percentage van het aantal dvd-spelers, die dit formaat ondersteunt ligt hoog.

Nadelen:
Loopt technisch achter t.o.v. dvd+r.
Een dubbellayer (8,5GB-dvd) bestaat niet in de rewritable versie.

Dvd+r (ontwikkeld door Philips, Sony en HP)[bewerken]

Voordelen:
Technisch beter dan dvd-r, hogere brandsnelheden en nauwkeuriger.
Kortere lead-in- en lead-out-tijden.
Bij dvd+rw direct bewerken van video vanaf disc mogelijk.

Nadelen:
Ondersteund door minder, met name oude, dvd-spelers.

Ed

door 000000 - May 26, 2014 om 21:02
76 Antwoorden / 21 Vragen

Ja klopt, Bedankt!

=costnix schreef op maandag 26 mei 2014, 14:54: @valerius-2
U vergelijkt appels met peren. Lees het verhaal van Malhy2 eens GOED door!

door 000000 - May 26, 2014 om 21:04
76 Antwoorden / 21 Vragen

U vergelijkt appels met peren. Lees het verhaal van Malhy2 eens GOED door!
maar toch bedankt!

=valerius-2 schreef op zondag 25 mei 2014, 13:35: Heeft u wel eens gehoord van - en + in de electra b.v. adapters die kunnen dus nooit verwisseld worden zoals bij normale stroom aansluitingen. Zal ook wel zoiets zijn.