ja
door jans8310 Dec 11, 2014 om 10:13
Computers & telefonie

Dvd spel

Ben in bezit van een laptop. Zonder CD/DVD speler. Zou graag DVD van Tomb Raider, als vroeger, weer willen spelen. Is het mogelijk om de DVD, die ik nog moet aanschaffen, op een USB stick te zetten en zo op de laptop te spelen. Of misschien is er een andere oplossng? Bij voorbaat dank.

5781 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2014 om 10:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het handigst is het om een externe dvd speler te kopen. Die dingen kosten zo'n 20,- euro.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2014 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ietsje duurder zie ik: rond de 30,- euro KLIK

Geef de link als voorbeeld, niet dat je daar moet kopen.

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2014 om 11:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was ook mijn gedachte. Controleer wel eerst of de laptop dat spel aankan.

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 11:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jans8310 schreef op donderdag 11 dec 2014, 10:13]Ben in bezit van een laptop. Zonder CD/DVD speler. Zou graag DVD van Tomb Raider, als vroeger, weer willen spelen. Is het mogelijk om de DVD, die ik nog moet aanschaffen, op een USB stick te zetten en zo op de laptop te spelen. Of misschien is er een andere oplossng? Bij voorbaat dank.
Wat je zou kunnen doen is Virtual CloneDrive installeren.
Virtual CloneDrive werkt net als een fysieke CD/DVD speler, ook al bestaat deze alleen maar virtueel.
Imagebestanden die gemaakt zijn met CloneDVD of CloneCD kunnen worden ingevoegd in de virtuele speler op uw harde schijf of netwerkdrive en worden gebruikt als een normale CD/DVD in een normale CD/DVD speler.
Het is gratis, klik hier-> Virtual CloneDrive

Je hebt er echter alleen maar wat aan als je het spel Tomb Raider kunt downloaden.
Je zet het dan op je HD, en met CloneDrive voeg je het toe aan de virtuele CD/DVD speler en van daar uit installeer je het.
Met CloneDrive kun je wel tot 15 virtuele CD/DVD spelers maken.

Kun je het spel alleen maar d.m.v. een DVD bemachtigen dan moet je denk ik, net als carola.83 al adviseerde een externe CD/DVD speler aanschaffen maar het lijkt me sterk dat je het spel niet ergens online zou kunnen downloaden/kopen...

ph
door philip36 - Dec 11, 2014 om 12:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ook kan is dat je een kopie maakt van de originele spel-dvd met het programma Alcohol52 en de twee aangemaakte bestanden laadt in een virtueel station welke je ook weer aanmaakt met dat programma.
Dit free edition programma is te downloaden van

http://trial.alcohol-soft.com/en/downloadtrial.php

Let op, er bestaat ook een 15 dagen trial, maar je moet de free edition downloaden.

Dus op een andere computer met het programma een kopie van de spel-DVD. maken.
Deze bestanden (met extensies mds en mdf) via USB-stick op de laptop zetten.
Alcohol52 ook op de laptop installeren en het programma één of meerdere virtueel station(s) laten aanmaken.
Dan via de verkenner naar het .mds of .mdf bestand, hierop rechtsklikken en klikken op Mount Image en het virtuele station kiezen.

De kopie zal dan opstarten en het spel kan worden geïnstalleerd.
Als het niet automatisch opstart met de verkenner naar de virtuele drive gaan en dan handmatig de set-up opstarten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 11, 2014 om 20:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik adviseer om Alcohol52 te gebruiken al was het omdat het niet simpeler kan.

Echter kan het zo zijn dat er 'n beveiliging in het spel aanwezig is, dat spelen zonder originele disc niet kan. Dan kun je het beter downloaden vaak zit daar iets 'extra's' bij :-).

ph
door philip36 - Dec 11, 2014 om 22:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Alcohol52 kun je de naar de beveiliging laten zoeken en deze dan instellen.
Je hebt bij het installeren van het spel nog steeds de registratiecode nodig.
Hoop dat je een kopie maakt van de originele DVD want bij een illegale download kopie weet je nooit wat voor troep erin verborgen zit.

Mocht je met Alcohol52 geen werkbare kopie kunnen maken, kan DVDfab een alternatief zijn.

http://www.dvdfab.cn/download.htm

ro
door ron530 - Dec 12, 2014 om 16:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik kan het wel helemaal mis hebben maar een laptop zonder dvd/cd speler is m.i. geen volwaardige laptop, meer een mini laptop die de voorloper van de nu zo populaire tablet was. Een spel als tomb raider op een mini laptop spelen is gewoonweg niet te doen want grafisch en qua geheugen staan de poppetjes meer stil dan dat ze bewegen.

gompy2
door gompy2 - Dec 12, 2014 om 17:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:

2014, het einde van de laptop dvd-speler!
In winkels als in de Mediamarkt zie je al langzaam de veranderingen. De Ultrabooks (dunne laptops zonder dvd-speler) en Chromebooks nemen meer prominente plekken in. De laptops met dvd-speler komen in de aanbieding en worden langzaam uitgefaseerd.
Eerder heeft Intel aangekondigd om de dvd-speler langzaam uit te faseren en aan alle fabrikanten gevraagd om voortaan dunne laptops oftwel Ultrabooks uit te brengen. Dit is logisch omdat de meeste gebruikers geen dvd’s of cd’s meer gebruiken maar ook moeten Intel en laptop fabrikanten concurreren met de succesvolle groei van het gebruik van tablets. Onlangs heeft Sony aangekondigd om hun Vaio afdeling te verkopen.

Bron, klik-> Hier.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 12, 2014 om 22:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn 2 versies volgens mij van Tomb Raider.
De oudere versie kun je spelen op een machientje met 256 mb ram.
En de videokaart van 64 mb kan het spel aan.
Bron : Wimmipedia
+++++++++++++++++===============

=ron530 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 16:30: Ik kan het wel helemaal mis hebben maar een laptop zonder dvd/cd speler is m.i. geen volwaardige laptop, meer een mini laptop die de voorloper van de nu zo populaire tablet was. Een spel als tomb raider op een mini laptop spelen is gewoonweg niet te doen want grafisch en qua geheugen staan de poppetjes meer stil dan dat ze bewegen.

fgrijder
door fgrijder - Dec 17, 2014 om 22:22
55 Antwoorden / 12 Vragen

Ben wel benieuwd hoe je een dvd op een stikkie krijgt zonder een dvd speler op je pc??

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 17, 2014 om 22:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fgrijder schreef op woensdag 17 dec 2014, 22:22]Ben wel benieuwd hoe je een dvd op een stikkie krijgt zonder een dvd speler op je pc??
Kopen in een webshop waar ze deze digitaal leveren.

ja
door jans8310 - Dec 17, 2014 om 22:45
91 Antwoorden / 147 Vragen

U allen heel hartelijk dank voor de vele reacties. Er is in huis nog een laptop met dvd speler, dus usb stick is mogelijk. De externe speler zal door de kerstman geleverd worden evenals de spellen. Ik wens U allen een heel gezond nieuw jaar, nogmaals merci. Jans8310

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 23:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fgrijder schreef op woensdag 17 dec 2014, 22:22]Ben wel benieuwd hoe je een dvd op een stikkie krijgt zonder een dvd speler op je pc??
Is niet zo moeilijk.
Je zet een complete DVD om naar een ISO bestand met ISO Workshop.(Freeware)

Klik hier-> ISO Workshop

Die zet je op een stickie.
Dan installeer je Virtual CloneDrive, een klein programmaatje.

Virtual CloneDrive werkt net als een fysieke CD/DVD speler, ook al bestaat deze alleen maar virtueel. Imagebestanden die gemaakt zijn met CloneDVD of CloneCD kunnen worden ingevoegd in de virtuele speler op uw harde schijf of netwerkdrive en worden gebruikt als een normale CD/DVD in een normale CD/DVD speler.
Waarschijnlijk de beste virtual drive software, Virtual CloneDrive geeft u alle voordelen van een virtuele speler en is volledig gratis.
Dan start je Virtual CloneDrive op.
Die laat je het aantal schijfstations aanmaken die je wilt, doe maar 1
Er wordt dan een virtueel schijfstation aangemaakt, die je ook echt ziet als schijf station.
Dan zie je een icoontje in je system-tray van CloneDrive.
Daar rechtsklik je op.
Je ziet dan de driveletter die zojuist aangemaakt is, zeg maar even D.
Daar ga je met je muis op staan, dan zie je het woord Mounten.
Daar klik je op.
Dan opent er een zoekscherm, in dat scherm ga je op zoek naar dat ISO bestand wat je op je stickie hebt, of die je op je harde schijf hebt gezet en die klik je aan.
Op dat moment reageert je systeem als dat je een echte DVD in een DVD-speler hebt gedaan.
Van de site:
Ondersteunt alle standaard imageformaten zoals ISO, BIN, CCD.
Ondersteunt tot 8 virtuele spelers tegelijk.
Eenvoudig te gebruiken - dubbelklik op een imagebestand om deze in te voegen in de virtuele CD/DVD speler, Virtual CloneDrive is gratis, u hoeft hier niet voor te betalen.
Alles is gratis.
1 Keer doen en je vergeet het nooit meer, echt...

Klik-> Virtual CloneDrive

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 23:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wensen retour Jans8310...

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 23:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als toevoeging op mijn reactie op fgrijder.
Als je zelf een DVD hebt, maar geen DVD-drive, moet je die wel bij een ander, die een DVD-drive heeft, naar ISO laten converteren uiteraard.
Of een digitale versie online kopen als die er zijn, maar ik neem aan dat er wel ergens iemand in je omgeving is die een DVD kan converteren...