sneeuwwitje7
door sneeuwwitje7 Aug 28, 2014 om 15:31
Computers & telefonie

DVD-speler laptop werkt niet

Beste mensen,

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe laptop en nu doet de DVD-speler het al niet meer. Hij gaat nog wel open en dicht, vervolgens brand er even een groen lichtje maar daarna gebeurt er niets meer. Dit vind ik erg jammer want ik heb nog een aantal series die ik graag wil zien op mijn laptop, ik heb namelijk geen TV. Weet iemand wat er mis is?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Hartelijke groet,
Sneeuwwitje7

3885 7 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2014 om 15:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens 'n CD (originele) af te spelen, werkt dit ook niet. Ga er dan maar vanuit dat hij stuk is.
Gelukkig heb je gewoon garantie natuurlijk.

sneeuwwitje7
door sneeuwwitje7 - Aug 28, 2014 om 15:46
2 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de tip lekkerisdat. Ik hoop dat het werkt!

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2014 om 16:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sneeuwwitje7,

......Sinds een half jaar heb ik een nieuwe laptop en nu doet de DVD-speler het al niet meer.......
Dus terug naar de winkel/webshop en aanmelden voor reparatie/vernieuwen onder garantie.
Niet zelf mee gaan prutsen.

Suc6

costnix
door costnix - Aug 28, 2014 om 16:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Dat is in dit geval de beste oplossing.

costnix
door costnix - Aug 28, 2014 om 16:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan zijn, dat u hem ontkoppeld heeft door op "hardware veilig ontkoppelen" heeft geklikt.

Oplossing:
Verwijder de DVDspeler als de computer uitstaat en start de computer weer op.
Sluit Windows weer af en plaats de DVDspeler weer.
Start Windows weer op en de DVDspeler zou weer door Windows moeten wordt herkent als "nieuwe hardware" en worden de bijbehorende stuurprogramma's weer geïnstalleerd. Waarschijnlijk zal er gevraagd worden om Windows af te sluiten. Doe dat dan en start Windows weer op.
(Ik heb het zelf ook een keer gedaan)
Mocht het toch niet werken, dan in de DVDspeler toch defect.
In de handleiding van uw laptop staat hoe u de DVDspeler kan verwijderen en er weer inzetten

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2014 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 28 aug 2014, 16:16]@edrick3
Dat is in dit geval de beste oplossing.

Maar zo te zien heeft jouw oplossing geholpen en kan TS weer films kijken. ;-)

Met vr.gr.

costnix
door costnix - Aug 29, 2014 om 14:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het terugmelden en het melden als TOPantwoord :-)