na
door nathalief4 Dec 6, 2014 om 02:17
Geldzaken & recht

Dwangbevel verkeerd adres Cannock Chase Public

28 november 2014 kreeg ik een brief van mijn bank dat er executoriaal bankbeslag was gelegd door CannockChasePublic opdrachtgever GB Lococensus.

Nu heb ik nooit en te nimmer een dwangbevel gekregen.En is naar het adres gestuurd van mijn expartner.
Ik woon sinds 7 januari 2014 op een ander adres en sta ingeschreven bij de gemeente.

Contact opgenomen met Cannock Chase Public. En dat bleek ook dat zijn mijn dossier niet konden vinden omdat ze niet over de juiste adres beschikte. Aan de hand van burgerservicenummer kregen mijn juiste adres.
Op de vraag waarom de deurwaarder waarom niet checkte waar ik woonde kreeg ik geen antwoord.
Bij juridisch navraag blijkt dat bij bankbeslag een gerechtelijke deurwaarder 2 weken van te voren dit dient te checken. Niet gebeurt.
Heb geen dossiernummer, ik wist niet over welk bedrag het ging, welke kosten er nog aan verbonden zijn etc, omdat ik geen brief bezit. Het bleek dus een aanslag te zijn van 2013 .
Met digid kan ik inchecken bij GR GB lococensus zodat ik kan zien wat het bedrag kan zijn. Maar er stond niks open, moest niks betalen. Bellen: de aanslag stond niet meer open en was vervallen.
Nu zou ik daar een bewijs van moeten opsturen hiervan naar Cannock Chase Public.
En dan 2 weken zal het beslag vervallen en kan ik weer bij rekeningen. (betaal en spaar)

Op de vraag waarom voor bankbeslag is gekozen wat betekent dat ik 4 weken geen rekeningen, geen eten kan kopen, en niet voor loonbeslag. We begrijpen u...maar...is niet anders.
Bij juridisch navraag blijkt deze agressieve methode juist wordt toegepast op mensen met een WWB en/of uitkering. Zodat ze hele uitkering kunnen claimen en hierdoor geen rekening hoeft te houden met beslagvrije voet. Leermoment geen spaarrekening meer voor mij, oude sok!

( deze link vond ik ook http://www.mugweb.nl/sociaal-raadslieden/beslag-op-je-bankrekening-kom-meteen-in-actie/ dat betekent dat ik een advocaat moet nemen)

Terug naar het dwangbevel, het is op een verkeerd adres afgeleverd zodat ik nooit en te nimmer heb kunnen reageren binnen 2 dagen.) Dat is mijn verantwoordelijkheid en ik zou bij de gemeente moeten checken of dit juist is gegaan. Terwijl de gerechtdeurwaarder dit zou moeten doen en op digid bleek ook dat de opdrachtgever Lococensus wel over mijn juiste en correcte adres beschikte. Wederom onduidelijk antwoord.

Teamleider aan de telefoon. Wederom gewezen op mijn verantwoordelijkheid dat ik moet toezien dat zij het juiste adres zou moeten hebben?!?
Toen wou ik de naam hebben van de gerechtsdeurwaarder die het beslag heeft gelegd. Die kreeg ik niet dat waren de regels. Heb een naam nodig voor bezwaar het is niet volgens de procedure zoals dient te gaan. En dat erbij er was geen schuld meer Lococensus.
Juridische navraag: dit is nonsens. En dat een gerechtdeurwaarder beslag in korte tijd kan ontheffen. Dus die 2 weken is eveneens kul.

Stand van zaken nu: ik zal een advocaat moeten nemen op een relatieve kleine schuld wat is vervallen. De bank houd 105,- euro in. En ik zie maar hoe ik noodzakelijke dingen maar betaal. Maar ze begrijpen het wel..ja..ik ook.

Buiten mijn eigen case als despoot vind ik het heel schokkend, aangezien het nu over een soort overheidsbelasting gaat dat er methodes gebruikt worden die over het randje zijn. Dat hierbij overheid moedwillig mensen een mes op de keel zet in onmogelijke posities zet. Ik wil buiten mijn eigen zaak er toch iets meer doen met deze case. Heeft iemand ervaring met tuchtrecht gerechtsdeurwaarders

3089 2 Rapporteer

na
door nathalief4 - Dec 6, 2014 om 02:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

opschrijven is soms goed :) besef ik nu: aan de hand van mijn burgerservicenummer, wat ongetwijfeld wel op het dwangbevel staat en anders bij de opdrachtgever Lococenses. Ze hebben verzuimd om dit te checken. En ik vermoed dat het via automatiseringssysteem gaat en is er geen deurwaarder aan te pas geweest. Goedkope deurwaarder voor het bedrijf een dure voor schuldenaren.

'we gaan niet in discussie ' ik ben niet in discussie stelde een vraag.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2014 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik in het zoekvak rechtsboven Cannock Chase in, , dan kunt u over blijkbaar twee andere onterechte beslagleggingen lezen.

Cannock Chase heeft blijkbaar zijn administratie niet op orde.