ni
door nigelvs Dec 5, 2014 om 00:31
Computers & telefonie

Dynafix reparatie, nog iemand hier problemen mee?

ik heb vorig jaar juni mijn abonnement verlengd bij T-mobile met een iphone 5, nou had deze de laatste tijd las van mankementen, de telefoon laadde niet meer op of heel slecht(viel steeds weer uit). Hiermee ben ik naar de Apple store gegaan, die mij vertelden dat dit een veel voorkomend probleem is van de Iphone 5 en het wel zou helpen als ze hem schoonmaken, dit is ook gebeurd en heeft ook tijdelijk geholpen, maar naar verloop van tijd begon het weer opnieuw. Vervolgens ben ik naar T-mobile gegaan en die vertelden mij dat ze hem moesten opsturen voor reparatie. T-mobile heeft het toestel ook voor me opgestuurd voor reparatie naar Dynafix. Nou heb ik onlangs wat blijkt een standaard mail gekregen met een prijsopgaaf waarin stond: 'Het toestel is onherstelbaar beschadigd door val, stoot of klem schade en dit valt niet onder de garantie'. Mijn opties waren om of een nieuw toestel te kopen, het toestel daar laten of hem ongerepareerd terug krijgen, ik ben altijd netjes met me toestel omgegaan dus dat het door val of staat schade kwam klonk mij al belachelijk in de oren, ik denk eerder dat het een lucratieve manier is om geld te verdienen. Verder kreeg ik ook een foto van me toestel waar op is te zien dat er en een barst in me scherm zit en een deuk aan de andere kant, terwijl in het reparatie rapport wat meeging met het toestel duidelijk staat dat er alleen lak schade was aan de zijkanten ( van het toestel in de broekzak hebben), dus hoe die deuk en die barst erin komt mag joost weten.

Hiermee ging ik natuurlijk niet akkoord en ben ik naar de T-mobile winkel gestapt in heerlen! ik heb hier het verhaal uitgelegd en als antwoord kreeg ik van meneer: "ja en wat wil je dat ik hieraan doe?", het lijkt mij vanzelfsprekend dat je voor een oplossing probeert te zoeken, aangezien ik ook al jaren trouwe klant ben. Dynafix kon ook niks voor me betekenen, dat moest ik maar met T-mobile regelen.

Ik voel mij gewoon belazerd en heb al soortgelijke verhalen over Dynafix op internet gelezen, ik ga dan ook zowel een klacht bij T-mobile als bij Dynafix indienen.

Nou weet ik verder niet wat ik hier nu nog tegen kan doen, maar ben ik het er absoluut niet mee eens en heb ik het idee dat ze het makkelijk af willen doen. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen en/of heeft iemand soortgelijke problemen met dit bedrijf Dynafix gehad?

4631 15 Rapporteer

costnix
door costnix - Dec 5, 2014 om 01:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Type Dynafix in de zoekbalk en u heeft uren telezen over Dynafix :-(
Dyna fixt het niet!

diumenge
door diumenge - Dec 5, 2014 om 07:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Door de ontvangen foto i.c.m. d omschrijving en je eigen kennis over het toestel, hebt u volgens mij duidelijk bewijs in handen dat ze de boel proberen op te lichten met vervalst bewijs materiaal. Confronteer T-Mobile daar mee.

hutch
door hutch - Dec 5, 2014 om 09:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dynafix is een onbetrouwbaar bedrijf. Ga eens googelen met die naam.... en schrik niet. Maar ja, vaak heeft een klant daar geen zicht op i.v.m. het afleveren van het apparaat bij een verkoper.

Als wij Dynafx moeten geloven (...) staat half Nederland met hun mobieltje onder de douche of gaat er mee zwemmen. De andere helft is er ondertussen mee aan het voetballen. Deze onzin gebruiken zij al vele jaren zo.

Uiteraard zullen er best wel echte gevallen van vocht- of valschade zijn.

Ik weet bijna zeker dat als men alle foto's van de bewijzen (vochtschade) verzameld, dat er vele dezelfde foto's zijn. Aan de buitenzijde wordt dat wel iets moeilijker, maar dan nog kan men zich afvragen wie (!) deze schade dan heeft veroorzaakt..... en dan ook nog eens of dit per ongeluk of zelfs moedwillig gedaan is.

Een tip voor een volgende keer: maak er foto's van bij/tijdens het inleveren en wel van alle kanten, dus ook de zijkanten. En... van zo dichtbij mogelijk. Laat bij het inleveren op de bon zetten, dat het apparaat geen zichtbare schade heeft (althans, als dat uiteraard zo is).

En dan de reactie van die winkel. Tja.... dat zegt alles over het personeel van dat winkeltje en helemaal niets over de klant.

Een klacht indienen kan uiteraard wel, maar dat zal een voorspelbare uitkomst worden. Vooral van dat ***'bedrijfje' Dynafix.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2014 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen en/of heeft iemand soortgelijke problemen met dit bedrijf Dynafix gehad?......

Zou zeggen: google eens op' klachten dynafix'. Er zijn vlg mij maar weinig mensen die geen problemen hebben met Dynafix.

crewmember
door crewmember - Dec 5, 2014 om 13:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch heel simpel?

Je hebt bewijs dat je je telefoon niet zo afgeleverd hebt bij T mobile.

Ga met de foto's van Dynafix en dat document naar de T-mobile shop in Heerlen en eis daar een oplossing. Die zijn ze wettelijk verplicht te leveren.

Als het stuk onbenul daar weer zegt dat hij niet weet wat hij moet doen, laat je hem het hoofdkantoor bellen met de bedrijfstelefoon.

Geef daarbij je document met bewijs niet af!.

1paul
door 1paul - Dec 5, 2014 om 15:13
3141 Antwoorden / 0 Vragen

jij hebt je telefoon onbeschadigd afgelevert in de winkel, stel hen aansprakelijk voor de schade en eis reperatie van deze schade op hun kosten.

zijn ze verplicht te doen, zoek maar eens in het wb of stel je vraag aan het juridisch loket, deze hebben vast een voorbeeld brief voor je hoe te handelen en hoe hen precies aansprakelijk te stellen.

sa
door samuel01 - Dec 5, 2014 om 15:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

Nog een keer naar de T-Mobile winkel gaan, willen ze je nog niet helpen, zeg dan dat je naar Kassa of naar Radar gaat met je klacht.
Ik durf bijna mijn handen in het vuur te steken dat T-mobile je dan wil helpen.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2014 om 16:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@nigelvs, schaf de app van Aptoinette aan (van Radar) stap de winkel in en de app zegt dat je recht hebt op....

ni
door nigelvs - Dec 5, 2014 om 17:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties! tot nu toe is er nog geen oplossing. T-mobile begon zelfs opeens excuus te verzinnen dat als er lak schade is er ook geen garantie meer op is, nou denk dat iedereen wel weet dat dit ronduit belachelijk is.

Ik heb een klacht verstuurd naar T-mobile met de eisen en waar ik recht op heb, ook volgens het wb. Als ik maandag geen reactie van ze heb zal ik weer teruggaan naar de winkel dat ik per direct een oplossing eis anders inderdaad naar Kassa stap.

Het is toch gewoon belachelijk hoe ze met klanten omgaan, ik denk dat ze klanten zo al vaak hebben afgewimpeld, maar ik zal hier hoe dan ook NIET mee akkoord gaan.

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2014 om 17:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer het via de klachtenkompas.nl
klik HIER

Dan heb je nog de meeste kans dat er door de webcare van T-mobile wat aan wordt gedaan. (meer dan een klacht via een klachtenformulier)

gompy2
door gompy2 - Dec 5, 2014 om 18:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard zijn er nog meer klachtensite's, niet alleen Klachtenkompas.
Op deze staan er sowieso al 127 aangaande Dynafix waarvan een flink aantal waar opgelost bij staan, hoe opgelost weet ik niet, het staat er bij, maar lees zelf maar even.

Klik hier-> Klachten-nl versus Dynafix

Het is niet alleen Dynafix die ik verdenk van duistere praktijken, maar kan het uiteraard niet bewijzen.
Als je in de diverse fora leest hebben de meeste reparatiebedrijfjes die aan Telco's gerelateerd zijn een bijzonder slechte naam.
Maar ja, bewijs dat soort dingen maar eens.
Het enige wat je kunt doen is een contra-inspectie door een ander bedrijfje, maar dat gaat ook niet voor niks, maar voor een iPhone5 deed ik het wel.
Je moet dan wel het toestel terug zien te krijgen en controleren of het wel je eigen toestel is, maar dat is wel te doen aan hand van de gegevens die je hebt van je toestel.

hutch
door hutch - Dec 6, 2014 om 10:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoewel het al weer enige jaren gelden is, lijkt mij * * (onderaan) nog steeds van toepassing.

Zelfs vele werknemers van Dynafix waren het er toen niet mee eens.
Het zal tegenwoordig echt niet anders zijn.
Heel 'fijn' en 'betrouwbaar' (?) bedrijfje dat Dynafix!!

labren
door labren - Dec 6, 2014 om 13:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

winkel inlopen waar je die telefoon gekocht hebt en een nieuwe telefoon pakken en de winkel weer uitlopen , heb ik ook gedaan ze hadden binnen 5 min. een oplossing

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2014 om 15:17
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 6 dec 2014, 13:07]winkel inlopen waar je die telefoon gekocht hebt en een nieuwe telefoon pakken en de winkel weer uitlopen , heb ik ook gedaan ze hadden binnen 5 min. een oplossing

De politie...;-(

costnix
door costnix - Dec 6, 2014 om 23:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@labren
Uw achternaam is Jatstra?