komsja
door komsja Oct 23, 2014 om 19:32
Computers & telefonie

E-mail

Op een site gaf iemand het e-mail adres van zichzelf aan mij,en vroeg of ik wou mailen met de persoon maar als ik een mail terug stuur dan weet de persoon ook gelijk mijn e-mail adres is er een manier om wel een mail terug te sturen zonder dat de persoon mijn e-mail adres kan zien

6550 17 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2014 om 19:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou een gmail account kunnen aanmaken en dat gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2014 om 19:54
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Komsja,
voor nieuwsbrieven en uw vraag gebruik ik een Gmailadres die ik speciaal voor dit soort zaken heb aangemaakt.
U moet zich wel afvragen of het de moeite waard is.
Vr. gr.

diumenge
door diumenge - Oct 23, 2014 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan bijvoorbeeld via anonymouse.org/anonemail. Maar dan krijg je natuurlijk geen antwoord.

Dus een Gmail of outlook.com adres aanmaken speciaal daarvoor is een beter idee inderdaad.

tenormin
door tenormin - Oct 23, 2014 om 22:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi komsja, zo doe je dat . Moet je wel regelmatig kijken of je mail hebt, maar als ik het snap, en heb, kan iedereen het. ;-)

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dit klik hier zegt Google zelf over een Gmail adres aanmaken.
Je hoeft geen telefoonnummers in te vullen en andere dingen waar ze niets mee nodig hebben.
Als huidig email adres kunt u een adres nemen dat u weinig gebruikt.

door 1953 - Oct 24, 2014 om 00:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een alias in een bestaande e-mailadres aanmaken en eventueel nadien die alias dan weer doen verwijderen als blijkt dat er geen reactie op komt.

gerard1944
door gerard1944 - Oct 24, 2014 om 13:03
7 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal weliswaar goede opties maar ook al eens aan 10 minuten mail gedacht? Zoals de naam al zegt is dit mailadres slechts 10 minuten geldig en zul je hoogstwaarschijnlijk in zo'n korte periode geen antwoord kunnen verwachten maar als je 'echte' mailadres niet bekend mag worden zal dat denk ik ook niet de bedoeling zijn. Hier kun je het aanmaken. https://10minutemail.net/?lang=nl

komsja
door komsja - Oct 24, 2014 om 17:42
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Ik heb UPC web mail,en opzich maakt het me niet uit dat als ik een mail verstuur dat de ander dan ook mijn e-mail adres weet maar stel dat iemand (bijvoorbeeld) op deze site zijn of haar e-mail adres kenbaar maakt om buiten deze site te mailen (is maar even een voorbeeld) dan ben ik daar een beetje huiverig in want ken hem of haar verder niet en zie het dan niet zo zitten dat de ander mijn e-mail adres weet ik zeg dit om het geheel wat duidelijker te maken waarom ik de vraag op het forum gesteld heb.
Het is niet zo(wat sommige wellicht zullen denken) om een ander anoniem te mailen om de huid vol te schelden of lastig te vallen etc etc.maar gewoon uit een bepaalde huiverigheid en voorzichtigheid maar ook om te voorkomen dat de ander mij gaat zitten bestoken met mails maar ga even kijken en proberen wat jullie allemaal als oplossing heeft aangedragen

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2014 om 18:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het makkelijkste is om bij je provider zelf een nieuw mailadres aan te maken.
Of je moet echt niet willen dat jouw ip zichtbaar is bij de ander.

door 1953 - Oct 24, 2014 om 19:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:08]Het makkelijkste is om bij je provider zelf een nieuw mailadres aan te maken.
Of je moet echt niet willen dat jouw ip zichtbaar is bij de ander.

Als alias!

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2014 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen
lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2014 om 20:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 19:05]Als alias!
Nee.
Maak zelf maar eens 'n alias aan, beantwoord de mail en kijk in het vakje 'van'.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 21:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u huiverig erover bent dat aan een onbekende uw mailadres bekend raakt zou ik het niet doen.

labren
door labren - Oct 24, 2014 om 22:29
862 Antwoorden / 0 Vragen

hotmail kan ook

door 1953 - Oct 25, 2014 om 03:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 24 okt 2014, 20:17][quote=1953 schreef op vrijdag 24 okt 2014, 19:05]Als alias!
Nee.
Maak zelf maar eens 'n alias aan, beantwoord de mail en kijk in het vakje 'van'.

Van: ... Ja, dat weet ik ook!

Kunt het omzeilen door de alias aan te zien als mailbox, door de alias een eigen mailbox te geven in Outlook o.i.d.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2014 om 07:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou niet weten waarom komsja een alias aan zou moeten maken. Bij UPC kun je zo'n 10 e-mailadressen aanmaken. 1x hoofd e-mailaccount en 9 anderen. Hoofd e-mailaccount kun je het beste helemaal niet gebruiken, want die kun je niet zelf verwijderen of wijzigen.

Die 9 anderen kun je aanmaken en verwijderen wanneer je maar wilt. Krijg je veel spam op een e-mailadres, deleten uit je UPC account.

Uitleg aanmaken (extra) UPC e-mailadres:

U kunt een extra e-mailaccount aanmaken door de volgende stappen te volgen:

1. Ga naar Accountbeheer
2. Log in met uw hoofd e-mailaccount
3. Kies vervolgens voor 'Uw extra e-mailaccounts beheren' om een extra account aan te maken.

Link: KLIK

komsja
door komsja - Oct 27, 2014 om 17:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Dank voor al uw antwoorden en oplossingen maar heb besloten om geen andere e-mail adressen aan te maken en het te laten zoals het is en als ik de boel niet vertrouw mail ik gewoon niet terug