pl
door plebpleb Nov 27, 2015 om 13:59
Computers & telefonie

E-mail

Hoe/waarom wordt 'n mail na 2 dagen pas verzonden...
Is dit normaal...

695 9 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 27, 2015 om 14:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Opdat hij geen verbinding kon maken -om welke reden dan ook- met de mailserver, nee dat is inderdaad niet gebruikelijk.

ps met essentiële informatie zijn vragen een heel stuk beter te beantwoorden.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo plebpleb,

Als je een mail opstelt en op Verzenden klikt dient de mail onmiddellijk verzonden te worden, tenminste .... als er een internetverbinding is.
Stuur maar eens een mailtje naar jezelf ter controle.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 14:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, het is niet gebruikelijk maar soms, ik in ieder geval, krijg een bericht van Mail Server dat "ze" het nog 4 dagen proberen. En de laatste dagen krijg ik constant mail terug die ik naar Amerika heb gestuurd. Die mail stuur ik dan nogmaals door aan de ontvanger en dan, ineens, word hij aan de andere kant wel ontvangen.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 15:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Maar je mail wordt wél meteen VERZONDEN.
Dat-ie niet meteen aankomt ligt aan de kant van de ontvanger.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2015 om 15:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 15:00]@tenormin,

Maar je mail wordt wél meteen VERZONDEN.
Dat-ie niet meteen aankomt ligt aan de kant van de ontvanger.

Dat wist ik niet; ik denk altijd dat "het aan mij ligt". Goed te weten, kan ik daar even hint geven. ;-)

reflecs
door reflecs - Nov 28, 2015 om 12:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo plebpleb,

Wat meer info zou wel helpen.
B.v. welk e-mailprogramma, heeft het eerder wel goed gewerkt, is het bij alle accounts? Is er een foutmelding?

U kunt ook proberen om te kiezen voor Extra > Alles verzenden/ontvangen (F9). Dit is voor Outlook; bij een ander programma kan dit op een andere plek zitten.

ho
door hopetobehelping - Nov 28, 2015 om 15:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste plebpleb,

nee het is niet normaal dat mail pas na 2 dagen wordt verstuurd.
Geen idee welk mail programma u gebruikt. U heeft niet iets ingesteld m.b.t. vertraagde verzending neem ik aan.
Zonder instelling van 'vertraagde verzending' zou ik als ik u was mijn internet verbinding controleren. Ziet u aan uw kant geen bijzonderheden dan contact opnemen met uw internet provider.
Bij een werkende internet verbinding (en zonder settings voor vertraagde verzending) dient een mail direct verzonden te worden.

di
door digioma - Nov 28, 2015 om 16:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Het bovenstaande is me helemaal duidelijk... maar ik heb het andersom... heel apart.

Maak op maandagochtend voor 9 uur telefonisch afspraak met m'n huisartsenpost voor een consult op die post (waarschijnlijk slijmbeursontsteking in schouder).
Zoals gewoonlijk zijn de artsen weer overbelast; veel aanvragen enz. Bovendien hebben de assistenten nog steeds ruzie (onkunde) met hun PC. Oké... arts heeft wel 10 minuten op donderdagochtend om 08.40 uur. Dus even volhouden. Donderdag consult en medicatie gehad en.... hé, vrijdagmiddag (gisteren) een bevestiging via de laptop dat ik donderdag een afspraak heb bij m'n huisarts. Leuk zo'n automatische reminder maar dan meer dan een etmaal te laat. Verzonden (volgens kopregel) op 24 november en bij mij beland op 27 november. En geloof me; m'n laptop is zeker 4 maal per dag zo'n 2 tot3 uur gewoon in gebruik.

Kan nog gekker ... patienten moeten verzoek voor herhaalrecept op de balie in een brievenbus doen voor 11 uur. Rond een uur of 5 worden die dan bekeken en vervolgens in één keer voor iedereen naar de apotheek alhier gestuurd. Volgende dag bij apotheek ophalen. Drie dagen later nog niks; waarna de apotheker vraagt... had je die soms besteld bij die-en-die praktijk? Eh... ja!
Tja, de assistente had bij alle medicijnaanvragen drie dagen ervoor in plaats van op verzenden op DELETE gedrukt en nergens een kopie of back-up, dus de alle verzoekjes moesten nog een keer bij de praktijk zelf worden ingediend. Aangezien sommige mensen het lege doosje van hun medicijn in de bus doen en die doosjes zijn vernietigd... was dat soms nogal problematisch... ik word daar wel eens erg moe van! Oh ja, voor m'n ontsteking maar gewoon weer een ter plekke geprint en door de arts ondertekend recept gehad... kon zelf direct naar de apotheek!

pl
door plebpleb - Nov 29, 2015 om 14:48
113 Antwoorden / 60 Vragen

Even 'n reactie op de mail die na 2 dagen pas werd verzonden...
Anderen hebben soms ook zo'n akkefietje...
De éen heeft hotmail.com en de ander live.nl en toch vertraging...Al eens eerder gehad, maar nooit langer dan 2 dagen...Hoe 't kom is voor mij altijd 'n raadsel...
Hoop dat deze vraag nu voldoende zou zijn en hoe dit kan gebeuren...