tellepark
door tellepark Oct 22, 2014 om 16:50
Computers & telefonie

E-mail komt niet aan

Geregeld belt mij iemand die mij mailt maar dat niet kan versturen.
Vooral als je mijn bericht beantwoord. Mail je daarna een nieuw bericht ontvang ik hem ook niet.
Andersom gebeurt dit ook wel.
Vaste mails/ nieuwsbrieven komen wel altijd aan.
Een monteur vertelde mij dat hier niets aan te doen is.

1522 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tellepark,

.....Een monteur vertelde mij dat hier niets aan te doen is.......
Klets.

Als je (of een ander) je mail incidenteel niet kunt versturen gaat er iets fout.
Bv.: er zit een bijlage bij die te groot is, of iets dergelijks.

Zonder specifieke foutmelding kunnen we er hier niet veel mee.

Welk mailprogramma gebruik je?

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2014 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zijn er meerdere mensen die het probleem hebben dat ze u niet kunnen mailen. En hoe definieert u dat? Wordt de mail niet verstuurd of komt de mail niet bij u aan?

En welke provider betreft het?

tellepark
door tellepark - Oct 22, 2014 om 18:43
2 Antwoorden / 2 Vragen

provider is UPC
De mail wordt niet verstuurd!
afzender krijgt hem in postvak uit, maar niet in verzonden.
Diverse mensen die mij mailen klagen hier over.
Soms gaat het ook wel goed.
Windows live mail heb ik!

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tellepark,

Dan komt dat doordat je Postvakken op de server vol zijn.
Ga naar je webmail en leeg daar je postvakken = óók verwijderde mail.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 18:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tellepark,

En blijkbaar heb je een vinkje staan bij Kopie op de server achterlaten.
Kijk eens hier bij #2 de 2e optie.

Suc6

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2014 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 22 okt 2014, 18:50]@tellepark,

Dan komt dat doordat je Postvakken op de server vol zijn.
Ga naar je webmail en leeg daar je postvakken = óók verwijderde mail.

Suc6

Dat lijkt me sterk. TS geeft aan dat het probleem bij de afzender zit. Als de server vol zit, dan zou er een onbestelbaar melding retour komen. Volgens TS wil iemand hem/haar mailen, maar komt de mail niet in de verzonden items. Als dat alleen het geval is bij aan hem/haar gerichte mail, dan is dat een wel heel apart probleem. Zoiets heb ik nog niet eerder gehoord.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 22, 2014 om 19:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Tellepark,
Gaat u eens naar
extra
opties
tabblad verzenden en kijk of berichten direct verzenden aangevinkt staat.
Vr. gr.

tellepark
door tellepark - Oct 22, 2014 om 19:23
2 Antwoorden / 2 Vragen

Edrick3,
Uw bijlage gelezen en inderdaad er stond een vinkje bij een kopie van berichten op de server achter laten!
Die heb ik verwijderd!
Allen hartelijk dank voor de goede raad!!

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2014 om 19:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En die andere persoon die u niet kon mailen kan dat nu wel? Dus waarvan de mail volgens u niet eens werd verzonden. Zo ja, wonderlijk!

Maar fijn dat het is opgelost.

zw
door zwaardvis - Oct 22, 2014 om 20:03
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Vooral als je mijn bericht beantwoord.

Even voor de zekerheid. Als u bijv. Windows Live Mail gebruikt, controleer dan bij Accounts->Eigenschappen of u wel een juist antwoordadres heeft ingevuld (is overigens optioneel).
Als daar een verkeerd emailadres staat ingevuld, gaan antwoorden op uw mails naar een verkeerd en wellicht niet bestaand emailadres. Haal in dat geval het antwoordadres weg of corrigeer het.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 23, 2014 om 12:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tellepark schreef op woensdag 22 okt 2014, 19:23]Edrick3,
Uw bijlage gelezen en inderdaad er stond een vinkje bij een kopie van berichten op de server achter laten!
Die heb ik verwijderd!
Moet je nog wel even naar de webmail zelf gaan en daar de berichtjes verwijderen.

En doe ook wat zwaardvis zegt, die fout komt namelijk ook vaak voor.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2014 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts krijgt wel de nieuwsbrieven binnen en "vaste" mail (weet niet wat dat is). Dus dan is een volle mailbox wonderlijk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2014 om 17:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 23 okt 2014, 17:58]Maar de Ts krijgt wel de nieuwsbrieven binnen en "vaste" mail (weet niet wat dat is). Dus dan is een volle mailbox wonderlijk.
Wellicht dat er bijlages mee verzonden worden, 2 à 3 foto's bijvoorbeeld is toch gauw 10 mb.
En 10 mb in enkel tekst-mail zijn er honderden (plaatjes etc in nieuwsbrieven worden vaak geëmbed (zit dan dus niet in de mail zelf opgeslagen), zodat ze precies kunnen zien of die 'brief' wel gelezen/geopend wordt.