re
door reinera Apr 1, 2015 om 17:27
Computers & telefonie

Echo Livescribe Smartpen

Tijdens mijn studie kocht ik in april 2012 bij Media Markt een pen, waarmee je o.a. colleges kunt opnemen. Erg handig. Het betreft een Echo Livescribe Smartpen van 4 GB, prijs 150 euro met 2 jaar garantie. Inmiddels doet het display niets meer, terwijl de pen niet vaak is gebruikt. Reparatie/vergoeding is niet mogelijk. Wat rest is weggooien, of heeft iemand anders een oplossing?

3963 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2015 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het merendeel van die 150 euro was voor de nieuwigheid van zo'n ding, de hardware is misschien 2 tientjes waard. Weggooien dus.

edrick3
door edrick3 - Apr 1, 2015 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo reinera,

Tja, je geeft het zelf al aan: ....Reparatie/vergoeding is niet mogelijk.....
Dus ... kun je er niets meer mee.
Jammer.
Maar gelukkig hoef je geen colleges meer op te nemen, toch? ;-)

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2015 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op internet las ik dat die klacht veel voorkomt en dat ze niet aan repareren doen.
Zoals al is gezegd, weggooien en eventueel bijv. uw gsm gebruiken om op te nemen.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2015 om 23:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product. Gezien de prijs zou je mijn inziens mogen verwachten dat deze langer dan 3 jaar meegaat.

re
door reinera - Apr 2, 2015 om 07:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 1 apr 2015, 23:59]Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product. Gezien de prijs zou je mijn inziens mogen verwachten dat deze langer dan 3 jaar meegaat.

Zo denk ik er ook over. Komt nog bij dat Livescribe mij half maart 2015 een maitje stuurde met de mededeling: " As you near the 3 year anniversary of your smartpen, it's important to note that the Manufacturer's OLED Display Warranty will expire on 6-4-2015." Omdat mijn display het op dat moment al niet meer deed, nam ik meteen contact op met Livescribe. Zij stuurden mij vervolgens allerlei tips om de pen weer aan de gang te krijgen. Toen die niet hielpen, stuurden ze me terug naar Media Markt, die mij nu laat weten dat de pen niet te repareren is. Livescribe reageert hierop met de mededeling dat de garantieperiode voorbij is voor de pen en dat ze niets meer voor me kunnen doen. Maar voor het display heb ik daar dus nog garantie voor tot 6 april a.s. volgens hun eigen mail.

re
door reinera - Apr 2, 2015 om 19:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nadat ik Livescribe wees op hun mailtje d.d. 12-3-2015 inzake vervallen van de 3-jarige garantie voor het OLED Display per 6-4-2015, inhoudende:

It’s been nearly two years since you purchased your Livescribe smartpen and we’re confident that you’ve continued to be pleased with your smartpen’s performance.
As you near the 3 year anniversary of your smartpen (AYE-APP-GN8-D9), it’s important to note that the Manufacturer’s OLED Display Warranty will expire on (2015-04-06). If you’ve noticed any issues with your smartpen, please notify Livescribe Customer Support at cs@livescribe.com. Also, please be sure to review our Smartpen Maintenance and Cleaning tips here so you can ensure your purchase is protected for years to come.
Thanks,
– Livescribe Customer Service

ontving ik zojuist de volgende reactie:

Recently you received an email from us reminding you that your two-year warranty on OLED replacement was ending or had ended. That email had a typo in it, indicating that your OLED display warranty would expire after three years. This should have read two years for the display, as Livescribe has announced in the past. That email was sent out accidentally. We're sorry for any confusion.

En ik blijk bij lange na niet het enige slachtoffer te zijn! Schandalig!

mahadma
door mahadma - Apr 2, 2015 om 19:55
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier en zie dat je voor weinig een nieuwe hebt.

re
door reinera - Apr 2, 2015 om 20:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de geweldige tip, Mahadma! Mooie aanbieding!
Livescribe biedt nota bene een compensatievervanging (2 GB Echo Smartpen) voor 40 dollar!

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2015 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betreft volgens mij wel niet helemaal hetzelfde product, qua functionaliteit.

re
door reinera - Apr 2, 2015 om 20:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, Duimenge, ik zie nu inderdaad dat het niet hetzelfde product is. Het pengedeelte is een gewone pen zonder extra mogelijkheden. Jammer, ik was al blij.