ba
door bas_dorst Jul 9, 2014 om 20:45
Huishouden & energie

Ecoverbruik.nl

Ik ben mij aan het oriënteren voor de aanschaf van zonnepanelen. Heb inmiddels een aantal offertes binnen, en die van ecoverbruik spreekt mij wel aan.
Maar wie heeft ervaring met het bedrijf ecoverbruik.

6095 8 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Jul 9, 2014 om 20:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees hier de beoordelingen. De meeste zijn goed.

Cookies
door Cookies - Jul 9, 2014 om 21:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op woensdag 9 jul 2014, 20:51]Lees hier de beoordelingen. De meeste zijn goed.

Op basis van die paar reviews (waarbij het nog maar de vraag is hoeveel van die reviews echt zijn) zou ik zeker geen duizenden euro's gaan uitgeven.

Lees het artikel van de Consumentenbond eens door KLIK. Hier staat veel informatie en bovendien kun je zien welke bedrijven zijn aangesloten bij de branchevereniging zonnepanelen en welke installateurs hiervoor een keurmerk hebben.

Ecoverbruik.nl komt hierin niet voor.

isilly
door isilly - Jul 25, 2014 om 21:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben vorig jaar panelen laten plaatsen. Belangrijk is om een paar aanbieders aan huis te laten komen. Je weet meteen wie dan verstand van zaken heeft en wie niet ( wel zelf ff wat info verzamelen over gewenste panelen ). Let op WP-waarde van panelen, hoe hoger, hoe meer rendement. Goedkope panelen hebben bijna allemaal een laag rendement. Kijk of ecoverbruik aangesloten is bij erkende branchevereniging , Uneto!

door 1953 - Jul 25, 2014 om 22:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk ook nog vergunningplichtig bij de gemeente een omgevingsvergunning noodzakelijk.

do
door doom - Oct 1, 2014 om 01:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Duur en verborgen bedragen

Ze waren 20% duurder dan andere bedrijven . En de 20jaar garantie klopte niet na navraag bij de importeur.
Het merk Bauer is niet Duits maar Chinees.
Ze rekenden verborgen dubbele montagekosten zodat ze 250euro meer overhouden en ik 250euro minder BTW retour kreeg.
De verkoper vond ik ook erg arrogant .
Hij kraakte andere bedrijven af.

door 1953 - Oct 1, 2014 om 04:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=doom schreef op woensdag 1 okt 2014, 01:18]Duur en verborgen bedragen

Ze waren 20% duurder dan andere bedrijven . En de 20jaar garantie klopte niet na navraag bij de importeur.
Het merk Bauer is niet Duits maar Chinees.
Ze rekenden verborgen dubbele montagekosten zodat ze 250euro meer overhouden en ik 250euro minder BTW retour kreeg.
De verkoper vond ik ook erg arrogant .
Hij kraakte andere bedrijven af.

U reageerde op deze topic van bijna drie maanden oud. Ts zal ondertussen wel of niet zonnepanelen hebben aangeschaft.

Zo ook reageerde u op een andere topic met een andere toonaard. De andere topic.

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 1, 2014 om 09:49
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste 1953 , wederom merk ik dat U verschoont bent gebleven van enig inzicht betreffende zonnepanelen ,voor het plaatsen is GEEN enkele toestemming nodig van de overheid . Het plaatsen van zonnepanelen wordt zelfs aangemoedigt en ook nog eens gesubsidieerd .
En bytheway ,waarom reageerd U op een reactie op een reactie die al drie maanden oud is?
Verder een prettige dag met veel rustmomentjes voor U.

royhier
door royhier - Oct 1, 2014 om 11:00
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kowalski schreef op woensdag 1 okt 2014, 09:49]Beste 1953 , wederom merk ik dat U verschoont bent gebleven van enig inzicht betreffende zonnepanelen ,voor het plaatsen is GEEN enkele toestemming nodig van de overheid . Het plaatsen van zonnepanelen wordt zelfs aangemoedigt en ook nog eens gesubsidieerd .
En bytheway ,waarom reageerd U op een reactie op een reactie die al drie maanden oud is?
Verder een prettige dag met veel rustmomentjes voor U.

Normaal gesproken is idd geen toestemming nodig, echter soms wel.

"Panelen mogen niet zonder vergunning geplaatst worden op een monument of in een door het Rijk aangewezen beschermd stads- of dorpsgezicht."

Enne, u reageert er toch ook op? :-)