ri
door richard35 Nov 18, 2014 om 22:50
Auto & vervoer

Editie Enigma blijft ongewenst bellen, ondanks bel me niet register.

Al ruim een week wordt ik meerdere keren per dag en per week gebeld door dit telefoonnummer. De eerste keer overdag met een 040 telefoonnummer. Toen ik deze terugbelde omdat er geen voicemail was ingesproken kreeg ik vanuit hun de voicemail van het bedrijf Editie Enigma. Op de voicemail stond dat het bedrijf alleen in de avonduren bereikbaar is. Ik het telefoonnummer en bedrijf gegoogeld en kwam heel veel lachten tegen over het bedrijf en hun belpraktijken.
Nu bellen ze ondanks dat ik ingeschreven sta bij het bel me niet register meerdere keren op en steeds druk ik de verbinding gelijk weg aangezien ze steeds bellen. Op gegeven moment denk je dat het bedrijf ophoudt je te bellen maar niets is minder waar ze blijven bellen in de avond uren. Kunnen zulke bedrijven niet beboet of aangepakt worden want een bel me niet register is er toch niet voor niets? En wat kun je tegen zulke bedrijven ondernemen als particulier. Want elke keer verbinding verbreken is ook irritant. Maar als je ze te woord staat ben je nog verder van huis.....wat voor actie kan er ondernomen worden tegen Editie Enigma!

961 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2014 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een klacht indienen bij Consuwijzer.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 23:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Via welke provider bel je?

ri
door richard35 - Nov 18, 2014 om 23:04
204 Antwoorden / 37 Vragen

ik heb geen thuistelefoon, enkel mobiel nummer van T-Mobile

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 23:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zie punt 8.
Helpt dat ook niet, maak een logje wanneer ze bellen, zorg dat je daarvan drie keer opneemt en stap naar de politie en doe aangifte.

ri
door richard35 - Nov 18, 2014 om 23:18
204 Antwoorden / 37 Vragen

Misschien een gekke vraag maar wat is een logje? Ik heb wel een overzicht in mijn telefoonnummers wanneer ze gebeld hebben(data en tijdstippen)

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2014 om 23:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar klik hier kunt u ook aansluiten. Sommige duimpjes zie ik omhoog, dus er is misschien nog hoop? Hoop ik voor u dan.

sw
door swat1500 - Nov 19, 2014 om 00:10
3763 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 18 nov 2014, 23:14]Zie punt 8.
Helpt dat ook niet, maak een logje wanneer ze bellen, zorg dat je daarvan drie keer opneemt en stap naar de politie en doe aangifte.

Aangifte van wat?

ri
door richard35 - Nov 19, 2014 om 07:17
204 Antwoorden / 37 Vragen

misschien 'telefonische laster', is het niet zo dat bedrijven die zich niet houden aan het bel me niet register een boete kunnen krijgen??

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 19, 2014 om 09:27
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=richard35 schreef op dinsdag 18 nov 2014, 23:18]Misschien een gekke vraag maar wat is een logje? Ik heb wel een overzicht in mijn telefoonnummers wanneer ze gebeld hebben(data en tijdstippen)
Met een logje zal wel een notitie bedoeld worden.
U kan met dat overzicht naar de politie stappen en als er meer nodig is hoort u het daar wel.
Vr. gr.

mahadma
door mahadma - Nov 19, 2014 om 09:32
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Het nummer selectief blokkeren in je gsm. Zie je instructie.

zoekster
door zoekster - Nov 19, 2014 om 09:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dien een klacht in bij de ACM/consuwijzer

klik HIER

po
door ponton1600le - Nov 20, 2014 om 16:42
40 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien zinvol deze vraag bij de BOVAG te deponeren?
Misschien kunnen zij u verder helpen!
Tenslotte is dit de rubriek Auto en Vervoer!

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2014 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ponton1600le schreef op donderdag 20 nov 2014, 16:42]Misschien zinvol deze vraag bij de BOVAG te deponeren?
Misschien kunnen zij u verder helpen!
Tenslotte is dit de rubriek Auto en Vervoer!
O wat enorm grappig :-(

po
door ponton1600le - Nov 21, 2014 om 11:23
40 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 20 nov 2014, 17:02][quote=ponton1600le schreef op donderdag 20 nov 2014, 16:42]Misschien zinvol deze vraag bij de BOVAG te deponeren?
Misschien kunnen zij u verder helpen!
Tenslotte is dit de rubriek Auto en Vervoer!
O wat enorm grappig :-(

Ik wil slechts op een ludieke manier duidelijk maken waar deze rubriek voor bedoeld is!
Het lijkt mij dat het anders een chaotisch geheel gaat worden als een ieder maar willekeurige vragen in welke rubriek dan ook gaat stellen!

st
door steffie64 - Nov 21, 2014 om 12:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij iemand die ´onbekend´ belt, niet opnemen!!
Echt, de aanhouder wint!