eenigma
door eenigma Sep 27, 2014 om 04:34
Auto & vervoer

Edwards elektrische bakfiets via GroupDeal

Mijn vriendin heeft ruim twee weken via Groupdeal een Edwards elektrische bakfiets gekocht. De fiets werd geleverd en voor een 100 euro extra in elkaar gezet en rijklaar gemaakt. De trappers bleken direct niet te deugen en moesten door haar fietsenmaker vervangen worden, de monteur van de leverancier zei haar de bon daarvoor te mailen en dat het geen probleem zou zijn. De ene trapper zat muurvast en van de andere was een onderdeel weg. De bon voor de nieuwe trappers werd trouwens vlot betaald door Edwards. De rits van de huif was na een paar keer open en dicht doen al kapot en na ruim een week werd de fiets tijdens het rijden ineens onbestuurbaar waarop zij en de kinderen omvielen.

Gelukkig op een stil stuk weg en de kinderen hadden niets maar m'n vriendin heeft een zwaar gekneusde voet en zal daar nog lang last van hebben naast alle blauwe plekken en kneuzingen op die kant van haar lichaam waarmee ze op de straat is gevallen. De fietsenmaker heeft geconstateerd dat er een belangrijke bout ontbrak waardoor het remsysteem niet goed werkte en dat dit de oorzaak van het ongeluk is geweest. Omdat het haar was opgevallen de de hele fiets nogal onder het stof zat toen hij werd afgeleverd en de accu na een aantal dagen stil staan bij de fietsenmaker helemaal leeg is terwijl die bijna vol was toen hij daar terecht kwam na het ongeluk, heb ik het idee dat hij misschien zeer lange tijd achterin het magazijn heeft gestaan. Je kent dat wel, de nieuwe lading van de fabriek wordt er steeds voor gezet en verkocht en achterin het magazijn blijven sommige artikelen dan jaren staan eer ze verkocht worden ;-) De actie bestond uit de verkoop van 25 stuks maar gisteren bleek de actie opnieuw aangeboden te worden en nu zijn er 45 te koop.

De vraag is hebben anderen ook dit soort ervaringen met deze bakfiets of juist heel andere? Op internet is duidelijk dat het afmonteren en rijklaar leveren door Edwards met andere fietsen nogal eens een probleem is. Blijkbaar is het personeel dat dit moet doen onvoldoende opgeleid of is het toezicht op het geleverde werk onvoldoende, de kwaliteit van hun werk laat in ieder geval vaker te wensen over. Ik kan echter nergens ervaringen vinden m.b.t. deze elektrische bakfiets. Ik hoor graag van een ieder die er ervaring heeft!

Ik denk dat ze recht heeft op een nieuwe omdat deze ondeugdelijk is afgeleverd en een ieder weet dat ze gebruikt worden om kinderen in te vervoeren mag er een hoge kwaliteit van de fiets en de monteur die verantwoordelijk is voor het VEILIG rijklaar maken worden verwacht. Daarnaast is een bedrag van €1.299,00 een flink bedrag waarvoor je een deugdelijk product mag verwachten. Ik hoop reacties te krijgen van mensen die ook deze bakfiets hebben gekocht (of mensen kennen die hem hebben) want ik wil graag weten of zij een uitzondering is of dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze leverancier. Daarnaast hoor ik graag wat jullie denken dat haar rechten zijn en wat zij het beste kan doen; de koop ongedaan maken vanwege wanprestatie en dus geld terug of omruilen voor een goed werkend model dat niet een paar jaar heeft staan te verstoffen met alle gevolgen van dien?

Alvast bedankt,
Enigma.

4099 4 Rapporteer

eenigma
door eenigma - Sep 27, 2014 om 04:36
252 Antwoorden / 14 Vragen

Hierbij de link naar de laatste Groupdeal voor betreffende bakfiets:

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2014 om 08:47
7181 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=eenigma schreef op zaterdag 27 sep 2014, 04:36]Hierbij de link naar de laatste Groupdeal voor betreffende bakfiets:

KLIK

eenigma
door eenigma - Sep 27, 2014 om 13:46
252 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt Sjoppie voor het plaatsen van de LINK!

Hoewel ik de functie gebruikte om een link te plaatsen kreeg ik hem zowel in het topic als in de reactie eronder niet geplaatst :-)))

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Recht op een nieuwe heeft zij niet maar hij moet natuurlijk wel door de keverancier in orde gemaakt worden. Een nieuwe accu mag niet leeg zijn na een paar dagen stilstaan.

Dat een fiets stoffig is, zegt natuurlijk helemaal niets.

Als zij schade heeft geleden door dat onbestuurbaar worden, moet zij die schade claimen bij de leverancier, maar zij moet wel bewijzen dat het door die ontbrekende bout kwam.

Een bedrag van € 1.299 voor een dergelijke fiets is een "koopje", maar dat maakt niet dat u een slechte montage moet accepteren.