oversteek
door oversteek Nov 2, 2014 om 17:14
Huishouden & energie

Een goede taxateur in Nijmegen

Goedendag, mijn vader is onlangs overleden en nu ben ik bezig zijn huis leeg te halen. Er staan nog meubilair in die nog in goede staat is, ik wil het niet naar de stort brengen. Weten jullie iemand die de waarde kan vaststellen zodat het nog wat geld kan opbrengen.
Groet.

812 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2014 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar iemand die de 'waarde' vaststelt, zal die spullen niet kopen en ook een taxateur werkt niet voor niets.

Als u er niet per se geld voor wil hebben, kunt u ook kijken of er in de gemeente een Kringloopwinkel is, die het gratis op komt halen.

En anders is er altijd nog Marktplaats. Of in de familie en vriendenkring rondvragen of iemand nog wat nodig heeft.

me
door mein33 - Nov 2, 2014 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alleen als er sprake is van antieke meubelen heeft een taxatie, mede gelet op de kosten daarvan, zin.
Meubelen, ook al zijn ze in goede staat, hebben over het algemeen weinig waarde en verwijs ik naar het voorgaande advies.

frenja
door frenja - Nov 2, 2014 om 19:11
44 Antwoorden / 13 Vragen

Is er in Nijmegen geen veilinghuis. In Arnhem kan je bij Derksen je meubels laten ophalen en dan laten veilen. Misschien brengen ze dan nog wat op. Bekijk eerst goed de veilingvoorwaarden.

tenormin
door tenormin - Nov 2, 2014 om 19:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw vader. Hier is de Kringloopwinkel zelfs zeer selectief geworden; je moet bijna "bidden" dat ze het willen meenemen. Hoezo: crisis. Als u er niet teveel voor wilt hebben, dan aan de slag met foto's plaatsen en, zoals @tijger1 schrijft, op Markt Plaats zetten.
Ik weet niet hoe het er in Nijmegen aan toegaat met ophalen door de Gemeente: hier zet men het, hoewel je moet melden dat je meubelen o.i.d. hebt doorgeven aan de ophaaldienst, gewoon voor de ondergrondse containers. 's- avonds laat komen de 'spullen jakkers' met hun busjes om, wat ze kunnen gebruiken, het meeste ophalen.
Misschien is het mogelijk om een soort van "garage verkoop" te houden. Dan wel flyers maken voor in de buurt (als u natuurlijk aan een garage o.i.d. kunt komen).

oversteek
door oversteek - Nov 2, 2014 om 20:23
9 Antwoorden / 12 Vragen

Tenormin, dank je. Ook hier zijn ze zeer selectief. Frenja, ik heb hun site gekeken en dit lijkt mij een goede oplossing, dank.
Ook de andere dank voor reacties.