ir
door irma1959merkens Oct 22, 2014 om 11:45
Geldzaken & recht

Een jaar gratis FNV lid

mijn zoon kreeg vorig jaar juli iemand van de FNV op school voor een voorlichting van FNV
aan het eind van de voorlichting kregen ze een gadget en gezegd dat ze een jaar lang gratis lidmaatschap kregen van de FNV, maar ze moesten dan wel een handtekening zetten.nu blijkt dat dit lidmaatschap stilzwijgend verlengd is,en hij kreeg een rekening van 12.30 euro
zijn er nog meer mensen met deze ervaring
omdat mijn zoon inmiddels verhuisd was heeft hij al 2 aanmaningen gehad en moet nu 36.90 betalen
hij heeft al een paar keer gebeld en gemaild met het FNV, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd
Nu kreeg mijn zoon een paar weken

315 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2014 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo irma1959merkelens,

Zet zoonlief dan zomaar een handtekening zonder te lezen wat er staat?
Geen afschrift meegekregen waarin de voorwaarden staan?

......omdat mijn zoon inmiddels verhuisd was heeft hij al 2 aanmaningen gehad en moet nu 36.90 betalen.....
Zie hier de logica niet van: waar zijn die aanmaningen dan naar toe gegaan - hij heeft ze blijkbaar wél gehad toch.

.....Nu kreeg mijn zoon een paar weken........
?????

Het opzeggen van je lidmaatschap moet bij de eigen bond, onder vermelding van je lidmaatschapsnummer, naam en adres. Je vindt je nummer op je ledenpas en op het adreslabel van je FNV-blad. Hou rekening met een opzegtermijn. Bij sommige bonden kun je eenmaal per jaar opzeggen, andere bonden hanteren een kortere opzegtermijn.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2014 om 12:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door.

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2014 om 12:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja een jaar gratis...............daar gaan we weer want dan lezen we niet verder. Dat het inmiddels € 36,90 is klopt wat het lidmaatschap is € 12,30 per maand dus zolang er niet betaald wordt wordt het totaalbedrag alleen maar hoger. Snap trouwens niet dat een school hieraan zijn medewerking verleend want dit riekt naar colportage. Is hem ook verteld dat er een stilzwijgende verlenging aan vast zat, zo niet dan kunt u zich beroepen op onjuiste en onvolledige informatie.

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2014 om 12:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vraag me ook af of dat er mondeling is bijverteld, het zal ongetwijfeld staan op het formulier dat uw zoon is gegeven.

In dit geval vind ik het uw zoon niet zo erg te verwijten dat hij dit niet heeft gezien. Hij was (is) jong en zich toen niet zo bewust van al de 'gevaren' van het tekenen van een contract. Bovendien is er ook nog een groep waarmee je zoiets doet, die eerst enthousiast is gemaakt. En dan er een leuk gadget bij krijgen...
En zoals gerbera al zegt, in de veiligheid van een schoolomgeving waarin dit wordt gepresenteerd zul je minder alert zijn.

Ik vraag me af hoe oud hij was toen hij tekende.