be
door bekjm Aug 28, 2014 om 17:38
Huishouden & energie

Een mandemakers keuken overeenkomst ontbinden binnen 24 uur niet mogelijk?

Onze zoon is projectleider van grote bouwprojecten. Hij had goede ervaringen met Mandemakers Keuken. We wilden ons oriënteren op een keuken. Hij adviseerde Mandemakers. In goed vertrouwen zijn we 15 augustus jl. op pad gegaan naar de keukenwinkel. Het is op een klein persoonlijk drama uitgelopen. De oriëntatie liep uit op meer dan we wilden: een koopovereenkomst. Dat blijkt niet verstandig. We namen dezelfde avond pas de overeenkomst goed door. De overeenkomst blijkt op alle punten onvoldoende bepaald en is volgens ons dan ook geen overeenkomst: de tekst is nauwelijks te lezen, veel gebruik van codes, geen opleveringsdatum, fouten in gevraagde kastmaten. We hebben geen idee wat we eigenlijk gekocht hebben. We hebben de voorwaarden meegekregen maar hebben deze – op verzoek van de verkoper- niet gelezen of per pagina getekend. We hebben op het hoofd- of voorblad wel ondertekend. Dat is goed fout gebleken. We hebben eerst geprobeerd de volgende dag 16 augustus telefonisch contact te krijgen. Dat was niet mogelijk; ook een mailverzoek om contact is niet op gereageerd. Toen hebben we meteen – binnen 24 uur - een aangetekende brief gestuurd om de onbepaalde overeenkomst te ontbinden. Pas vier dagen later op woensdag 20 augustus nam de keukenhandelaar contact op met de mededeling dat we kosten moeten vergoeden op basis van deze overeenkomst.
Vraag: wat staat ons te doen? Een civiele procedure of ???

1765 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 28, 2014 om 17:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft deze vraag al eerder gesteld en daar heeft u ook antwoord op gekregen.

Ga ik geen energie verder meer aan verspillen.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2014 om 19:17
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bekjm schreef op donderdag 28 aug 2014, 17:38]
Onze zoon is projectleider van grote bouwprojecten.
Vraag: wat staat ons te doen? Een civiele procedure of ???

Vraag uw zoon wat u moet doen; als projectleider moet hij daar toch zeker in staat zijn? Uiteindelijk bent u door zijn recommandatie naar Mandemaker Keukens gegaan, toch?

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2014 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou die zoon dan bij voorbaat een pistool aan een verkoper van Mandemaker uitgeleend hebben ;-)

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2014 om 19:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 aug 2014, 19:24]Zou die zoon dan bij voorbaat een pistool aan een verkoper van Mandemaker uitgeleend hebben ;-)

??

costnix
door costnix - Aug 29, 2014 om 08:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw zoon kan vast wat regelen met de directie van Mandenmakers. Als dit bedrijf nog orders van hem wil hebben, zou Mandenmakers dit goed voor u moeten regelen.

czar
door czar - Aug 29, 2014 om 10:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@zoekster heeft gelijk

Dubbel-post: klik HIER

mahadma
door mahadma - Aug 29, 2014 om 10:36
11539 Antwoorden / 51 Vragen

een mandemakers keuken overeenkomst ontbinden binnen 24 uur niet mogelijk?

Als je iets tekent, of het nu binnen 24 uur is of na 2 seconden of 2 maanden, je hebt gewoon getekend!

czar
door czar - Aug 29, 2014 om 10:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 29 aug 2014, 10:36]
Als je iets tekent, of het nu binnen 24 uur is of na 2 seconden of 2 maanden, je hebt gewoon getekend!
Zo is dat!

Daarna kun je je alleen nog beroepen op dwaling.
Een civiele procedure kun je altijd starten, maar de kans van slagen lijkt mij in dit geval zeer klein.