mb
door mbolluyt Apr 20, 2015 om 02:19
Geldzaken & recht

Een uitdaging voor een vakman / specialist.

Graag zoek ik deskundige juristen en/of advocaten die onbaatzuchtig mij kunnen bijstaan bij het volledig op orde krijgen van mijn administratie, aanvraag en afwikkeling tot schuldsanering. De reguliere weg loopt vast op de enorme wachtlijst en ik zie geen uitweg op korte termijn. Ik ben bijstandsgerechtigde, en zie de problemen en schulden alleen maar toenemen en daarmee het overzicht volledig verdwijnen. Stress en zorgen nemen toe. Een uitdaging voor een vakman / specialist. Wie kan en wil mij helpen?

698 7 Rapporteer

door 1953 - Apr 20, 2015 om 03:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Schuldhulpverleningstraject al geprobeerd (via de gemeentelijke kredietbank)?

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2015 om 10:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zult hier op het forum weinig advocaten/juristen vinden en als ze er zijn dan gaan ze niet voor niets werken. Iedereen wil wel een gratis jurist/advocaat. Het lokkertje dat het een uitdaging zal zijn zal niet werken, ook juristen/advocaten willen brood op de plank. Mocht uw situatie zo zijn dat u recht heeft op gesubsidieerde rechtsbijstand, dan hoeft u met uw schamele inkomen alleen een eigen bijdrage te betalen. Doet u dat via het juridisch loket (maak een telefonische afspraak), dan krijgt u ook nog korting op uw eigen bijdrage.

De gemeente moet helpen met schuldhulpverlening en is wettelijk verplicht binnen 4 weken en als er echte nood is er zelfs een maximale wachttijd van 3 dagen.
klik HIER

Je hebt ook particuliere bewindvoerders die de zaak graag van u overnemen. Doe dat niet! Het gros is onbekwaam en rekent ook nog een pittige vergoeding die in uw afbetalingsregelingen wordt verwerkt. Veel schuldenaren hebben niet door dat behalve schulden afbetalen er ook nog een deel van het geld naar de bewindvoerder gaat. En als ze er niets van bakken, kom je met grote moeite van ze af.

getty
door getty - Apr 20, 2015 om 12:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In veel gemeentes zijn schuldhulpmaatjes/vrijwilligers actief (bv van humanitas of leger des heils) die u hiermee kunnen helpen. Zoek dus maar eerst eens in uw gemeente.

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 14:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U brengt het leuk, maar u kunt u zelf ook uitdagen door alvast een begin te maken met het op orde brengen van uw administratie.
Bekijk eens deze website klik hier en bijv. het instructiefilmpje (het eerste stukje gewoon even uitzitten).
Klik op de blauwe regels onder het filmpje voor extra informatie.
Ook is op de site van het Nibud nog het e.e.a. aan informatie te vinden klik hier en kijk ook eens klik hier.

me
door mein33 - Apr 20, 2015 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mbolluyt schreef op maandag 20 apr 2015, 02:19]

zie de problemen en schulden alleen maar toenemen en daarmee het overzicht volledig verdwijnen

Met deze zin uit uw topic begint de ellende, klaarblijkelijk gaat er maandelijks meer "uit" dan er "in" komt en u heeft geen idee waardoor dat komt.
Om "zelf" een begin te maken zodat u een overzicht krijgt van uw financiële positie maakt u een heel simpel lijstje van uw vaste maandelijkse lasten, zoals daar o.a. zijn :
Woninghuur of hypotheek
Zorgverzekering
Verzekeringen (overige)
Energieleverancier
Drinkwater
Gemeentelijk belastingen
Internet, tv, telefoon
Auto (aflossing ?, wegenbelasting)
Abonnementen
Levensonderhoud (voeding en kleding)

Vervolgens maakt u een lijstje van al uw maandelijkse inkomsten.

Met enig plussen en minnen weet u dan of uw inkomsten de uitgaven dekken en mocht dat niet het geval zijn dan zult u om te beginnen orde in uw uitgaven moeten brengen door de niet direct noodzakelijke zaken te schrappen en doe dit rigoureus (pappen en nathouden werkt niet).
Vervolgens staat de weg naar de reguliere schuldhulpverlening voor u open, maat daarvoor zult u, net als ieder nader met vergelijkbare problemen, achteraan in het rijtje wachtenden moeten aansluiten

pi
door pieterwolters - Apr 20, 2015 om 18:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mbolluyt schreef op maandag 20 apr 2015, 02:19]Wie kan en wil mij helpen?

Zal wel meevallen. Is gewoon "business as usual" voor de specialisten op dit gebied. Als het echt een uitdaging was was er lang iemand opgestaan die vrijwillig zijn diensten had aangeboden.

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2015 om 18:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Was ik helemaal vergeten, je hebt ook nog dat programma een dubbeltje op zijn kant.
klik HIER
ze zoeken nog kandidaten.
(Niet op 'sloop de crisis' klikken dat is gewoon een reclame zoals er klein en lichtgrijs in de rechterbovenhoek staat.)

naar beneden scrollen

en HIER om je aan te melden.

U komt dat wel met uw gezicht op tv. Maar dat is dan weer uw uitdaging.