ji
door jim1964 Jul 1, 2014 om 22:18
Huishouden & energie

Eenmalige aanbieding

Afgelopen week ontvingen wij een folder in Almere in de bus van
Villa Arena uit Amsterdam waar diverse winkels in gevestigd zitten zo ook Feelings Wonen.
Feelings wonen had een hele mooie zeer aantrekkelijke anbieding
Een dressoirkast van € 899 nu eenmalig € 399.
Ik heb heel internet afgezocht en inderdaad overal € 899.
Vandaag 1 juli 2014 een treinkaartje gekocht en naar Amsterdam gereisd.
Bij binnenkomst stond direct de kast in de winkel,hij was precies wat we zochten alleen stond er een prijs bij van € 899
We zochten een verkoper op en vroegen naar de kast hij wees naar de kast die we hadden gezien,maar we vroegen direct of die prijs wel klopte en lieten hem de folder zien.
Hij zei nee die is al weg dat was 1 kast en die was behoorlijk beschadigd daarom ging hij voor € 399 weg.
Ik zei dat ik dit belachelijk vond maar hij zei er staat toch nu eenmalig!
Ik zei dat dit niet klopte dan had er moeten staan 1 kast nog op voorraad,of op=op dat had geloofwaardiger over gekomen.
Ik zei hem dat ik het echt schandalig vond en nooit zo had meegemaakt,maar hij vond dat het heel goed in de advertentie stond vermeld.
Dus heel Almere en diverse gemeentes rond Amsterdam hebben deze folder gehad met vermelding voor 1 beschadigde kast!!!
Wat een lok advertentie,was er nog nooit geweest maar zal er ook nooit meer komen en zal dit verhaal iedereen vertellen.
Ik heb vandaag diverse mensen de advertentie laten zien en die geloofde net als mij dat de kast was afgeprijsd van € 899 naar € 399.
Graag zou ik willen weten of ik in mijn recht sta of hun?

4753 25 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2014 om 22:38
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Reclame is tussen de 1 en de 100% oneerlijk, deze kreet heb ik recentelijk van één van de andere forumleden gelezen. Dit is weer zoiets.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 22:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een belachelijke actie van Feelings Wonen. Natuurlijk mag je er als klant vanuit gaan dat eenmalig in dit geval een eenmalige aanbieding betekent en niet 1 beschadigd dressoir.

Heb je misschien nog een verwijzing naar de folder op internet?

ji
door jim1964 - Jul 1, 2014 om 22:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 1 jul 2014, 22:41]Wat een belachelijke actie van Feelings Wonen. Natuurlijk mag je er als klant vanuit gaan dat eenmalig in dit geval een eenmalige aanbieding betekent en niet 1 beschadigd dressoir.

Heb je misschien nog een verwijzing naar de folder op internet?

http://www.villaarena.nl/images/docs/Aanbiedingsfolder_2014_4_2.pdf

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2014 om 22:56
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER voor de link.

Dit is m.i. duidelijk een lokkertje geweest, er staat totaal geen enkele info in dat het één artikel betreft. Slechte zaak. Ik zou er niets meer kopen.

ji
door jim1964 - Jul 1, 2014 om 22:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop dat Kassa er iets mee kan doen als ze dit lezen
Ik heb het ook naar tros radar gestuurd als koude douche
Ben benieuwd

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 23:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb het gezien. Daar verwacht je echt niet van dat het om 1 beschadigd dressoir gaat.

En zou die bank van Houwelingen ook maar 1 exemplaar zijn dat van ellende uit elkaar valt? Ik zou morgen daar eens naartoe bellen en vragen wat daar de bedoeling van is. En als er Op=Op staat dan kun je er zeker op rekenen dat het allang Op is?

Als ze zo klanten willen lokken naar Villa Arena, dan zijn ze verkeerd bezig. De laatste keer dat ik daar was was het zo'n beetje uitgestorven. Moeten ze vooral dit soort rarigheid met de folders uithalen, komt er helemaal geen kip meer.

alfatrion
door alfatrion - Jul 2, 2014 om 05:37
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geef u weinig kans. De verkoper kan aangeven dat hij het aanbod heeft herroepen voordat dit door u is aanvaard (art. 6:219 BW). Maar u heeft wel recht op vergoeding van uw reiskosten. De verkoper heeft u gelokt met een vals aanbod en dat is een misleidende handelspraktijk. Op basis hiervan heeft u recht om uw schade vergoed te krijgen.

ekiem
door ekiem - Jul 2, 2014 om 11:51
676 Antwoorden / 100 Vragen

Tja, duidelijk een lokkertje. Daarbij, je hebt er de nodige moeite voor moeten doen en ook nog eens een trein kaartje moeten aanschaffen.
En dan dat verhaal van die beschadigde kast, ik denk dan al gelijk " hoe beschadigd is die kast dan wel niet " ?

Misschien kunt u gaan voor terug gave van gemaakte reis kosten maar ik geef u weinig kans.

Ekiem

hutch
door hutch - Jul 2, 2014 om 14:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zelden zo'n misleidende advertentie gezien als die van FEELINGS WONEN in Amsterdam (Arena).

Als een dergelijk ***'bedrijfje' zo adverteert, gaat het hen alléén om zoveel mogelijk klanten (slachtoffers?) te lokken, zonder het belang van hun toekomstige klant in acht te nemen. Dus totaal géén respect voor een ieder, die hier op afkomt.

Buitendat betreft het dus helemaal niet om die zogenaamde 'hoge kortingen'..... het is niets anders dan zwaar beschadigde rommel verkopen.

En.... 'hoge kortingen' is meervoud, dus zou het om meerdere Bordeaux dressoirs moeten gaan.
Zij wekken de suggestie dat het hier om elk Bordeaux dressoir gaat. Nergens staat dat het om één (enkel) beschadigd model gaat. Misleiding ten top !!

Maar zoals reeds geschreven, u heeft geen poot om op te staan v.w.b. het afdwingen van die prijs.

Dus: NIET meer naar FEELINGS WONEN gaan.

Het minste wat FEELINGS WONEN zou kunnen doen is haar excuus aanbieden (met bijbehorende reiskostenvergoeding).

Ben benieuwd of hier nog een reactie door dit 'bedrijfje' geplaatst wordt.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 2, 2014 om 14:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Reclame aanbiedingen moeten nu eenmaal goed worden gelezen, want het blijven altijd lokkertjes. Maar in zulk soort aanbiedingen altijd even bellen en reserveren.

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2014 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus weer een winkel die men aan het lijstje van NOOIT bezoeken kunt toevoegen.

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2014 om 17:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Niet dat het ook maar een beetje helpt maar ik heb hen en een email gestuurd plus hun folder. Dus als ze willen, wat ik niet denk, kan men reageren. Heb ze wel geschreven dat deze reclame echt heel goed zal werken daar deze klacht uiteraard ook op Google staat. Hoop dat ze dit prettig, heel prettig vinden.

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2014 om 17:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om misverstanden te voorkomen, de folder is niet (alleen) van Feelings Wonen. Het is een folder van de gezamenlijke meubelwinkels aldaar.

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2014 om 17:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 2 jul 2014, 17:27]Om misverstanden te voorkomen, de folder is niet (alleen) van Feelings Wonen. Het is een folder van de gezamenlijke meubelwinkels aldaar.

Nou ja, heb de maal aan info@feelingwonenamsterdam.nl gericht en daar ging het toch om, lijkt mij dan. Plus de (okay dan, gezamenlijke) folder. Iemand zal zich dan toch aangesproken moeten voelen?

pi
door pieterwolters - Jul 2, 2014 om 19:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat wel bij sommige producten "eenmalig" en bij anderen niet. Dat zou je kunnen uitleggen als dat van sommige producten slechts 1 (of weinig) exemplaren beschikbaar is(zijn).

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2014 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie maar twee keer éénmalig staan, het dressoir en een bank. Die zal dan ook wel in elkaar storten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 2, 2014 om 20:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik zoveel reiskosten moet maken bel ik eerst of ze hem nog voor die prijs hebben.
Dan hadden ze moeten melden dat hij weg is of dat ze nu duurder zijn.
Als U ze nu opbelde dus later en ze zeggen dat hij er nog staat maar ze hem niet vasthouden, dan deze opnemen en als bewijs nogmaals gaan en dreigen met Politie.

Er zijn winkels die zeggen dat het er nog is en dan uitverkocht.
Dus kijk even of ze per telefoon wel eerlijk zijn...

Dat is in ieder geval goedkoper dan reizen, zelfs fietsen kost zweet druppels...

boppe1943
door boppe1943 - Jul 2, 2014 om 20:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zou dit een "listige kunstgreep zijn"? Klik.

gerbera
door gerbera - Jul 2, 2014 om 23:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 2 jul 2014, 19:13]Er staat wel bij sommige producten "eenmalig" en bij anderen niet. Dat zou je kunnen uitleggen als dat van sommige producten slechts 1 (of weinig) exemplaren beschikbaar is(zijn).
Dat eenmalig staat bij de prijs aangegeven met daaronder met grote letters hoge kortingen. Ik lees dat als wordt het product eenmalig voor die prijs verkocht. Staat echter niet bij voor hoelang die prijs geldt. Al met al een behoorlijk misleidende advertentie.

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2014 om 12:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jim1964, ik ontvang nu pas een antwoord (vers van de pers) van Feelings Wonen. Omdat ze inderdaad maar 1 dressoir hadden voor die prijs bieden ze u nu ditzelfde dressoir aan voor een "speciale prijs" voor U alleen voor €599,00, en dat als u hem zelf ook nog ophaalt!! Ik krijg de indruk dat ze denken dat ik de koper was, hoewel ze in de link natuurlijk hadden kunnen lezen dat U dat was. Dus als u nog interesse heeft (denk het niet, ? ) kunt u hem voor dat geld gaan ophalen. Een stel flippers zijn het wel want in de email schrijven ze ook dat de kast nu €699,00 kost.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2014 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij zo'n onbetrouwbare zaak koop je toch zelfs geen krukje meer?

zoekster
door zoekster - Jul 8, 2014 om 13:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 jul 2014, 13:21]Bij zo'n onbetrouwbare zaak koop je toch zelfs geen krukje meer?

Ook niet deze EENMALIGE aanbieding??

mahadma
door mahadma - Jul 8, 2014 om 13:29
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Bij deze heb ik ÉÉNMALIG besloten met me, myself and i, dat ik hier niets koop.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2014 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 8 jul 2014, 13:28][quote=tijger1 schreef op dinsdag 8 jul 2014, 13:21]Bij zo'n onbetrouwbare zaak koop je toch zelfs geen krukje meer?

Ook niet deze EENMALIGE aanbieding??

Zo'n aanbieding kan je natuurlijk niet laten lopen. ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2014 om 14:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Vind het wel een stelletje s****t lijsters dat ze niet eens het lef hebben om hier op de site te reageren. Die ik 1 keer mijn stinkende best om een goede link te maken, nee hoor, rechtstreeks hier het aanbod te doen durven ze niet eens. Zal er wel mee te maken hebben dat die kast behoorlijk prijs gedaald is. Leuke kruk, zoekster, zou die naar Feelings Wonen sturen. ;-))