ne
door nelleke68 Nov 28, 2014 om 11:26
Vakantie & reizen

Eenpersoonstoeslag

Wat ik graag zou willen is dat mensen die alleen op vakantie gaan of moeten gaan, niet ook nog eens een extra kosten moeten betalen in de vorm van eenpersoonstoeslag. Wat een onzin is dit, sommige hotels rekenen een toeslag van 100%. Waar is dit op gebaseerd vraag ik me af.

15740 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2014 om 12:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Deze vraag is denk ik al x duizend keer gesteld en beantwoord, maar een hotel oid berekend de prijzen op basis van 2 persoonsbezetting. De kosten voor het schoonmaken, wassen enz zijn vrijwel identiek voor een 1 tegen een 2 persoonskamer. Dat is al sinds jaar en dag zo. Ze hebben ook maar een beperkt aantal één persoonskamers of zelfs helemaal niet. U zult altijd als u (als voorbeeld) 2 stoelen besteld in een bioscoop ook voor 2 stoelen moeten betalen. In een hotel is dat gelijk. Neemt u als 1 persoon een kamer, betaalt u de prijs voor een 2 persoonskamer.

Probeer een familielid oid mee te nemen en deel de kosten. Dat scheelt.

mahadma
door mahadma - Nov 28, 2014 om 12:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

P.S. Het percentage alleengaanders is ook van dusdanige aard, dat de arrangementen verkopers zich daar niet specifiek op richten.

ne
door nelleke68 - Nov 29, 2014 om 10:17
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Stoelen in een bios kun je toch niet vergelijken met een overnachting in een hotel, onzin!

Het gaat er mij alleen om dat het wat aantrekkelijker gemaakt wordt voor alleenstaanden, een toeslag van 20% bijvoorbeeld, niet van 100%.
De werkzaamheden zijn niet identiek, minder was en minder schoonmaak.
En misschien kiezen mensen ervoor om alleen op vakantie te gaan en hebben ze helemaal geen behoefte aan vrienden of familie.

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2014 om 10:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stoelen in een bios kun je toch niet vergelijken met een overnachting in een hotel, onzin!

Hoezo onzin? U gebruikt een kamer, bewust alleen, maar geschikt voor 2 personen, met een inrichting voor 2 personen. Dus betaalt u voor 2 personen, simpel toch?
Als u 2 stoelen wilt in de bios, moet u dus ook voor 2 personen betalen.

Het gaat er mij alleen om dat het wat aantrekkelijker gemaakt wordt voor alleenstaanden, een toeslag van 20% bijvoorbeeld, niet van 100%.
Iedereen wil graag dat hij/zij in zijn/haar situatie een prettiger prijs betaalt, maar dan komt de andere partij in beeld, kan dat wel voor die prijs? Zonder aanziens des persoons, men wil wel alle voordelen/rechten, maar niet de nadelen/plichten en als het effe kan, voor de eigenaar/verkoper/verhuurder de prijs bepalen die men het waard vindt. Men gaat dan bepalen wat de verkoper/verhuurder/eigenaar verdient. Zou u dat zelf toelaten...............?

Dit moet u dan bij de horeca/hotelliers aankaarten, maar daar zullen ze niet veel trek in hebben denk ik.

En misschien kiezen mensen ervoor om alleen op vakantie te gaan en hebben ze helemaal geen behoefte aan vrienden of familie.

Als die mensen er bewust voor kiezen, tja dan levert dat voor en nadelen op. Maar dat is het gevolg van de gemaakte keuze.

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2014 om 10:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

De werkzaamheden zijn niet identiek, minder was en minder schoonmaak.

Qua schoonmaak zie ik geen verschil, je moet toch voor de volgende gast de HELE kamer schoon opleveren, Men weet niet wat u wel of niet gedaan heeft, dus de hele kamer wordt schoon gemaakt. Stofzuigen zal je toch heel de kamer moeten doen. Bij een 2 persoonsbed kan je niet de helft van de lakenset wassen.

Maar google eens op "alleenreizen" en wellicht zijn er organisaties of clubs die hier speciale acties in bedenken.

ne
door nelleke68 - Dec 1, 2014 om 11:25
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goh wat heb ik dan geluk, als ik alleen uiteten ga in een restaurant, en ik zit aan een tweepersoonstafel, dat hier niet extra kosten voor in rekening worden gebracht.
Dezelfde werkzaamheden als bij twee personen, de bediening blijft hetzelfde, ik maak gebruik van een tafel die toch schoongemaakt dient te worden aan de kant waar niet gegeten is.
Pffff wat heb ik een mazzel zeg dat ik dit alleen kan ondernemen en dat ik niet een dubbele rekening gepresenteerd krijg.

En laat die biosstoelen achterwege want dit is geen goed voorbeeld, gelukkig kan ik alleen naar de bios en hoef ik niet omdat ik een tas en jas kwijt wil op een stoel extra te betalen voor de stoel!

jftm
door jftm - Dec 22, 2014 om 21:02
182 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste nelleke68,
Laten we eerst en vooral de antwoordgevers met respect behandelen. men probeert uw vraag te beantwoorden!
Ik ben het met u eens en vind dat hotels en andere zaken maar moeten zorgen voor een eenpersoonskamer en dat u die ook betaald.
Een gehuurde auto kost ook geen vier keer meer als u deze alleen huurt.
De basis hiervan ligt bij de gezamenlijke macht en gewoonte uit verleden.
Men wil niet veranderen en ontvangt liever meer geld.
Zolang bijna alle overnachtingen in 2-en gaan zie ik het als een mafiabende die wel weet dat het anders moet maar niet wil.
iedere normaal denkend mens weet toch dat alleenstaanden geen uitzondering meer zijn.
Helaas kan ik geen oplossing bieden, anders dan op twitter gooien en zien te verspreiden.
Succes

ne
door nelleke68 - Dec 23, 2014 om 14:00
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste jftm,

Je hebt helemaal gelijk en ik ben ook zeker iemand die zijn medemens met
respect behandeld.

Ik heb dit geschreven vanuit een stuk frustratie, ik had er beter later op terug
kunnen komen.
Maar het voelt zo oneerlijk!

Bedankt voor je reactie en hopen dat er in de toekomst iets aan gaat veranderen.

Vriendelijke groet,

Nelleke

pi
door pieterwolters - Dec 23, 2014 om 14:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=jftm schreef op maandag 22 dec 2014, 21:02]
Een gehuurde auto kost ook geen vier keer meer als u deze alleen huurt.


Als je m met z'n 4-en huurt en de kosten deelt betaal je wel 4 keer zoveel. Met hotelkamers is het net zo: een kamer kost x euro, of je er nu allen of met z'n 2-en in slaapt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer