ma
door martien1959 Dec 1, 2015 om 19:42
Computers & telefonie

Eenzijdige wijziging abonnement GSM T-mobile

Ik heb al een groot aantal jaren een abonnement (sim Only) bij T-mobile van € 7,68 p/mnd. Het grote voordeel hiervan is dat bij dit abonnement het niet gebruikte saldo onbeperkt blijft staan. Omdat ik normaal gesproken weinig bel, kan ik makkelijk een bedrag bij elkaar sparen t.b.v. de vakantie. Nu wordt mijn abonnement eenzijdig omgezet naar een zgn stel samen stel bij abonnement waarbij ik 2 jaar lang een grote korting ontvang maar waarbij het niet gebruikte saldo na een maand vervalt. Na 2 jaar ga ik dan aanmerkelijk meer betalen dan nu het geval is. T-mobile zegt dat dit nodig is omdat ze mijn huidige abonnement niet kunnen ondersteunen. Ik heb daar echter niet zoveel vertrouwen in en denk eerder dat de administratie te lastig is en zeker v.w.b. het behoud van het niet gebruikte saldo. Ongeveer 1 maand geleden heb ik om opheldering gevraagd, maar tot op heden geen reactie gekregen. Ik vraag mij af of T-mobile dit zomaar kan doen en of ik mij hier dan maar bij neer moet leggen.

509 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 1, 2015 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent de zoveelste.

Ja, T mobile mag en kan dit doen en doet het ook

Nee, u bent uw "spaartegoed" kwijt, U kunt mogelijk wat geven aan goede doelen via sms of nog wat cashen via 0900 nummers, toets rechtsbovenaan in het zoekvak T mobile in en u heeft 3 weken dag en nacht leesvoer.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2015 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, een contract kent twee partijen, waarom zou T mobile niet mogen wijzigen en u wel mogen vertrekken? Dat is het kenmerk van een contract.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2015 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als u al een maand geleden bericht hebt gehad van T-mobile inzake de wijziging van uw abonnement, is het tegoed nu vervallen en kunt u er niets meer mee doen.

Bij het nieuwe abonnement wat u gekregen hebt, vervalt het saldo niet na een maand. Er is gewoon geen saldo meer. Ook hebt u nu per maand 120 minuten gratis bellen in Europa en onbeperkt gratis gebeld worden en sms'sen in Europa.

Maar u kunt gewoon opzeggen en overstappen naar een andere provider.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2015 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nog 9320 wachtende voor u met dezelfde vraag.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone is geen bank. Het is daarom ook quatsch om uw spaargeld te beleggen bij Vodafone.

Gezien de vele mensen die dit blijken te doen, begint het er langzaam aan op, dat het sparen bij Vodafone een kwestie van zwart spaargeld.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jugenstill,

bedoel je misschien deze tekst?

T Mobile is geen bank. Het is daarom ook quatsch om uw spaargeld te beleggen bij T Mobile.

Gezien de vele mensen die dit blijken te doen, begint het er langzaam aan op, dat het sparen bij T Mobile een kwestie van zwart spaargeld.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma,

OT
Waarom herhaal je de tekst van jugendstil? Mis ik iets?

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo martien1959,

Je bent nummer -tig met dit 'probleem'.

Kijk/lees eens hier

Lees reacties hier.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick3, omdat in een T mobile topic Jugendstil reageerd met Vodaphone als provider.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 2 dec 2015, 13:00: @Edrick3, omdat in een T mobile topic Jugendstil reageert met Vodaphone als provider.

OT
Zit ik even te pitten! ;-)

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma maakte mij er op dat ik een stukje van de zin vergeten was.

En ja, gezien de gigantische bedragen die met een telefoonaccount vrijwel nooit bellen, maar wel hoge maandlasten betalen, denk ik serieus dat het een leuke truc is om zwart geld weg te zetten.

Wat als de belastingdienst daar achter komt, dan regent het klachten..... :-)

ve
door verwijderd - Dec 2, 2015 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jugendstil

U bent een grapjas. Het is gewoon een overschot op de maandelijkse betaling voor het abonnement.

En u was geen stukje van de zin vergeten, maar het gast over T-mobile en niet Vodafone.

mahadma
door mahadma - Dec 3, 2015 om 15:31
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vraag mij af of T-mobile dit zomaar kan doen en of ik mij hier dan maar bij neer moet leggen.

Ja, T mobile mag en kan dit doen en doet het ook.

 Ja, u moet zich erbij neerleggen.

 Helaas, het is niet anders.