retjudyy
door retjudyy Mar 1, 2014 om 16:58
Voeding & gezondheid

EIEREN KOKEN

Heb eieren gekocht waarop staat tot 31 Maart houdbaar wil deze nu zacht koken ,kan ik die na het koken 2 dagen buiten de koelkast bewaren

25195 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom kookt u ze niet over twee dagen? Een zachtgekookt ei is toch het lekkerst als het ei nog warm is.

Maar bewaren kan.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 17:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo retjuddy,

.....kan ik die na het koken 2 dagen buiten de koelkast bewaren ......
Ja hoor, dat kan. Geen probleem.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2014 om 18:10
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Lees eigenlijk geen advies om ze buiten de koelkast te bewaren. Zelf bewaar ik gekookte eieren onder water IN de koelkast. eieren bewaren. Scrol even naar beneden: gekookte eieren bewaren. Maar u heeft kennelijk geen koelkast?

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat zullen gepelde eieren zijn.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2014 om 18:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 18:15]Maar dat zullen gepelde eieren zijn.

Ik weet niet of u op mijn antwoord reageert, zo ja, nee, die zijn niet gepeld. Kan natuurlijk ook maar ik doe dit al jaren en jaren zo. Maar nooit buiten de koelkast.

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2014 om 18:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik geloof niet dat dat kan. Hardgekookte eieren moet je ook in de koelkast bewaren, laat staan zachtgekookte. Die zijn veel bederfelijker.

zwemmer
door zwemmer - Mar 1, 2014 om 18:34
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gekookte eieren kun je gerust buiten de koelkast bewaren. Wat zou er mis mee kunnen gaan? In zuidelijke landen staan gekookte eieren soms gewoon op de tafel in een café, dit om de maag te neutraliseren/vullen. Maak je niet druk om niets, het zijn maar eieren.

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In films zie je vaak dat gekookte, gepelde eieren gewoon op de bar in een pot onder water bewaard worden.

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2014 om 18:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In films zie je zo veel, heb je wel eens Cool Hand Luke gezien? Met de geweldige scene over het eten van hardgekookte eieren van Paul Newman?

En zuidelijke landen, tja daar kan van alles. Vliegen op vis en vlees op de markt.

Maar zou je zelf gekookte eieren bewaren buiten de koelkast?
En die je visite serveren?

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou ze lekker koken, zodra ik ze nodig had en al helemaal zachtgekookte.

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2014 om 19:01
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 18:48]
Maar zou je zelf gekookte eieren bewaren buiten de koelkast?
En die je visite serveren?

Nee, ik in ieder geval niet.

@zwemmer, dat ze in het buitenland "gewoon" op tafel staan om de maag te vullen is zeker waar: in veel landen waaronder Mexico en Turkije met temperaturen waar ze bijna 'vanzelf aan de kook komen'; nou nee, dat heb ik voorbij laten gaan. Zal wel okay zijn voor de plaatselijke bevolking. Waarom zouden we anders ook niet gewoon HUN water uit de kraan niet drinken?

richard83
door richard83 - Mar 1, 2014 om 19:39
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 19:01][quote=zoekster schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 18:48]
Maar zou je zelf gekookte eieren bewaren buiten de koelkast?
En die je visite serveren?

Nee, ik in ieder geval niet.

@zwemmer, dat ze in het buitenland "gewoon" op tafel staan om de maag te vullen is zeker waar: in veel landen waaronder Mexico en Turkije met temperaturen waar ze bijna 'vanzelf aan de kook komen'; nou nee, dat heb ik voorbij laten gaan. Zal wel okay zijn voor de plaatselijke bevolking. Waarom zouden we anders ook niet gewoon HUN water uit de kraan niet drinken?

Ik de winkels liggen al gekookte paas eieren die ook nog gekleurd zijn

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2014 om 20:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Ik de winkels liggen al gekookte paas eieren die ook nog gekleurd zijn

gekookte paaseieren. "Moet niet gekker worden" zegt 'Jaap Kooimans'. Maar dit wist ik nog niet. Nooit te oud om te leren maar....ik ga er vanuit dat dit hardgekookte eieren zijn, toch?

zwemmer
door zwemmer - Mar 1, 2014 om 21:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 18:48]In films zie je zo veel, heb je wel eens Cool Hand Luke gezien? Met de geweldige scene over het eten van hardgekookte eieren van Paul Newman?

En zuidelijke landen, tja daar kan van alles. Vliegen op vis en vlees op de markt.

Maar zou je zelf gekookte eieren bewaren buiten de koelkast?
En die je visite serveren?

O.T.

En wat worden hier toch vaak appels met peren vergeleken. Het zal wel aan het cultuurloze Nederland liggen.

zwemmer
door zwemmer - Mar 1, 2014 om 21:18
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik ga er hopelijk terecht van uit dat het om niet ontschilde eieren gaat...Is dat zo?

zwemmer
door zwemmer - Mar 1, 2014 om 21:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb de vraag nog eens overgelezen en het gaat dus om zacht gekookte eieren. En daar hant het wel op.

iispecialkidd
door iispecialkidd - Mar 14, 2014 om 17:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

Gepeld zou ik ze in water in de koeling bewaren, ongepeld kan ook buiten koeling. als het niet al te warm is op die plek dan.
mvg,

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2014 om 11:18
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[edit redactie: Chat]

zwemmer
door zwemmer - Mar 17, 2014 om 11:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[edit redactie: Offtopic]

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2014 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[edit redactie: Offtopic]