Eindafrekening Nuon
Op 18 april 2009 ben ik een contract aangegaan met Nuon. Deze is op 27 september 2009 beeindigd en werd overgenomen door Oxxio. Afgelopen week ontving ik mijn eindafrekening: ik moet €936,11 bijbetalen. Dit moest een vergissing zijn dacht ik. Het gaat ten 1e om een (zomer)periode van 5 en een halve maand, ten 2e woon ik alleen, heb ik geen nieuwe apparaten aangeschaft en ben ik ook nog eens niet vaak thuis i.v.m. werkzaamheden binnen de zorg.
Hierop beld ik naar de Nuon, met de vraag of deze rekening klopt. Het antwoord van Nuon: "Ja mevrouw, ik zie dat uw stroomverbruik extreem hoog is, dus ik adviseer u om een test te doen op internet om te bekijken waarop u kunt bezuinigen qua stroom". Verbaasd over dit gegeven antwoord reageerde ik op mijn beurt met het feit dat ik niet uit een ei kwam en heus wel wist dat er geen opladers in stopcontacten moeten blijven hangen, apparatuur niet op stanby mogen blijven staan en de lampen moeten worden voorzien van spaarlampen.
Toch kon de Nuon niet meer voor mij betekenen dan een betalingsregeling treffen.
Ik ben nog steeds ten einde raad en weet niet hoe ik zoiets aan moet pakken. In mijn wanhoop stuur ik dan ook dit berichtje in de hoop dat iemand tips heeft.
Met vr. groet,
Eveline vd Akker
Hoi,
Het stroomverbruik kan ik niet verklaren, er zijn wel manieren of metertjes om te controleren wat er stoom verbruikt en hoeveel, of je kunt je meter laten controleren maar dit is vrij duur, mocht de meter niet correct functioneren dan krijg je dit bedrag overigens wel terug.
Maar wat ik me even afvroeg, je beëindigd je contract zelf? binnen een jaar ?
Dan zal er wellicht een bedrag aan boete bij de rekening opgeteld zijn wat het bedrag hoger maakt .......en zou het niet enkel energiekosten betreffen ?
Dag eveline82,
Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene
Contactgegevens:
Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Dag eveline82,
Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene
Contactgegevens:
Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Dag eveline82,
Je kunt het beste een schriftelijke klacht indienen bij NUON. Wordt die klacht afgewezen of niet binnen 4 weken afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene
Contactgegevens:
Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Heeft u soms een 3 jaarlijks contract verbroken dan kost dit wel een hoop geld maar het kan toch nooit zoveel zijn.
Kan u ook opgeven hoeveel KW u op de rekening heeft staan en dan ook nog bekijken naar u vorige rekening of de beginstand van deze rekning gek=lijk is met de eind stand van de vorige rekening zodat u kan zien of het juiste aantal KW is berekend.
Vr.grt Valerius
Het zou erg handig zijn als je hier even de meterstanden neer zet. En wat heb je betaald als voorschotbedrag? Ook wel handig om te weten.
---U betaalt de opzegvergoeding als u: uw contract beëindigt voor het einde van de contractduur en/of uw contract te laat opzegt, dus na de opzegtermijn .
U betaalt een bedrag Per product, dus zowel voor stroom als voor gas als je dat ook afneemt—
http://www.nuon.nl/veelgesteldevragen/?action=show&objid=1669&from=contractbreuk
http://www.nuon.nl/producten-en-diensten/energietarieven/tussentijdse-opzegvergoeding.jsp
Hier een artikel over zo`n stroomverbruikmeter:
http://webwereld.nl/article/comments/id/61575
Wat veel reacties! Bedankt!
De reden van de snelle overstap was i.v.m. een aanbieding van Oxxio. De boete i.v.m. voortijdige contractbeeindiging is al door Oxxio betaald en zit dus niet bij de 936,11 inbegrepen.
W.b. de meterstanden:
In de brief van de nuon staat:
elektriciteit
laag: april 10075
hoog: april 13242
laag:september 12113
hoog: september 15440
Ik ben dit op het moment nog aan het uitzoeken en vergelijken met de standen die ik daadwerkelijk heb doorgegeven op het moment van begin/einde contract.
Gr. Eveline
Dat is dus ruim 4000kwh in 5 maanden tijd. Dat is inderdaad extreem veel. Dat verbruik ik nog niet in een jaar.
Zeer verstandig om uit te zoeken of de begin- en eindstanden wel kloppen. Heb je soms een foutje gemaakt tijdens het invullen v.d. beginstanden?
Zijn er geen buren in het spel die stroom aftappen...denk aan een hennepkwekerij je zal niet de eerste zijn waarbij dit gebeurt.
4000kwh in 5 maanden tijd is idd extreem veel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer