de
door desirehd Sep 29, 2012 om 20:49
Computers & telefonie

Eindeloze reparatie HTC Desire HD

Hallo,

Ik heb enige tijd terug mijn telefoon laten vallen waardoor het touchscreen glas gedeelte van het scherm kapot is gegaan.

Ik ben vervolgens naar een reparatiecentrum gegaan welke zich profileert als een HTC reparatie centrum. Hier heb ik het scherm laten vervangen. Echter waren er na de reparatie complicaties gekomen, er werd direct gemeld dat er een kleine beschadiging is gekomen op het LCD display maar zou dit geen problemen moeten veroorzaken. Hiermee ben ik akkoord gegaan mits dit zo zou zijn. Echter bleek een uur later dat er strepen in het LCD waren gekomen en kwam ik er ook achter dat
het lampje niet meer werkte, slechts 1 van de 2 deed het nog en vaak crashte de telefoon wanneer ik deze aan probeerde te zetten.

Vervolgens ben ik weer terug gegaan en hebben ze het volledige LCD display met touchscreen vervangen, maar deze keer was de nieuwe touchscreen defect, deze deed het op een plek van het scherm namelijk niet. Hiervoor moest ik weer terug komen en werd het gerepareerd.

Deze keer na de reparatie was het weer raak want nu werkte mijn GPS, bluetooth en vibrator het niet meer en tevens werkte de verlichting van de onderste rij knoppen het ook niet meer.

Wederom ben ik lang gegaan met de telefoon en na een paar dagen geen antwoord heb ik ze zelf gebeld om te vragen hoe het ging met de reparaties. Hier werd mij verteld dat alles gerepareerd zou zijn en dat ze het hebben getest. Ze zouden het toestel zo snel mogelijk opsturen.

Ik heb zojuist de telefoon weer ontvangen en door de slechte ervaringen heb ik besloten om deze keer te filmen dat ik de telefoon uit de verpakking haal en de gerepareerde punten test.

Deze keer werkte de lampjes, bluetooth en vibrator weer maar nu werkt de onderste rij verlichting nog steeds niet en GPS werkt nauwelijks. Het ergste van alles is dat nu ook de geheugenkaart niet meer wordt uitgelezen en ik geen signaal meer krijg en dus geen internet heb en niet kan bellen.

Ik ben nu echt ten einde raad. Elke keer dat ik de telefoon aan hen toevertrouw krijg ik een telefoon terug die meer mankeert dan voordat ik hem aan hen gaf. Ik ben inmiddels ruim €220,- kwijt aan reparatie, reiskosten en verzendkosten en nog steeds krijg ik een hoop schroot terug in plaats van een correct werkende mobiele telefoon.

Wat nu? Hoe sta ik in mijn recht en wat kan ik doen?

2640 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vervelende toestand. In feite levert het reparatiecentrum een wanprestatie. Wat ik me afvraag is of je die rekening al hebt betaald. Indien ja, dan wordt het een nare strijd en moet je erop staan dat ze je telefoon eindelijk eens goed repareren zonder extra kosten of dat ze (een deel van) de rekening terugstorten.
Indien nee, dan kun je een aangetekende brief schrijven naar HTC met dat de telefoon opnieuw niet goed is gerepareerd en dat je dat ook nog eens hebt gefilmd bij het uitpakken. En dat je niet akkoord gaat met (een gedeelte van) de reparatiekosten.
Bel ook met het juridisch loket 0900 8020 om te horen wat zij je adviseren om te doen.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:08:
Wat ik me afvraag is of je die rekening al hebt betaald.

desirehd schreef op zaterdag 29 sep 2012, 20:49:
Ik ben inmiddels ruim €220,- kwijt aan reparatie, reiskosten en verzendkosten en nog steeds krijg ik een hoop schroot terug in plaats van een correct werkende mobiele telefoon.

zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:08:
Bel ook met het juridisch loket 0900 8020 om te horen wat zij je adviseren om te doen.

En als zij nu eens iets anders adviseren? Zou jij dan wel antwoord moeten geven, of gewoon bij iedere vraag dit laatste zinnetje moeten zetten.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:08: Wat een vervelende toestand. In feite levert het reparatiecentrum een wanprestatie. Wat ik me afvraag is of je die rekening al hebt betaald. Indien ja, dan wordt het een nare strijd en moet je erop staan dat ze je telefoon eindelijk eens goed repareren zonder extra kosten of dat ze (een deel van) de rekening terugstorten.
Indien nee, dan kun je een aangetekende brief schrijven naar HTC met dat de telefoon opnieuw niet goed is gerepareerd en dat je dat ook nog eens hebt gefilmd bij het uitpakken. En dat je niet akkoord gaat met (een gedeelte van) de reparatiekosten.
Bel ook met het juridisch loket 0900 8020 om te horen wat zij je adviseren om te doen.

Het mag een wonder heten, maar ik ben het hier totaal mee eens.

De reparatie is ondeugdelijk uitgevoerd. Alleen heb je wel de telefoon in die toestand geaccepteerd. Dat kan nog een discussiepunt en discussiezaak worden. Een goede jurist inschakelen is hierbij wel een noodzaak.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:08:
Indien nee, dan kun je een aangetekende brief schrijven naar HTC met dat de telefoon opnieuw niet goed is gerepareerd en dat je dat ook nog eens hebt gefilmd bij het uitpakken

De telefoon is trouwens helemaal niet door HTC gerepareerd, maar door "een reparatiecentrum welke zich profileert als een HTC reparatie centrum"

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:21:
Het mag een wonder heten, maar ik ben het hier totaal mee eens.

Ik niet.

De telefoon is gerepareerd door Beun de Haas. Daar kan je HTC niet op aanspreken.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:22:
zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:08:
Indien nee, dan kun je een aangetekende brief schrijven naar HTC met dat de telefoon opnieuw niet goed is gerepareerd en dat je dat ook nog eens hebt gefilmd bij het uitpakken

De telefoon is trouwens helemaal niet door HTC gerepareerd, maar door "een reparatiecentrum welke zich profileert als een HTC reparatie centrum"

Ik ben bang dat ik gelijk krijg: het wordt een discussiezaak. Helemaal als de reparatiecentrum geen officiële HTC reparatiecentrum is.
Om uit naam van de fabrikant te mogen repareren, dient de betreffende onderneming daar expliciet toestemming van de betreffende fabrikant te hebben gekregen. Die onderneming dient aan specifieke eisen van de fabrikant te voldoen. En die eisen zijn niet misselijk.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:24:
ikbenik schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:21:
Het mag een wonder heten, maar ik ben het hier totaal mee eens.

Ik niet.

De telefoon is gerepareerd door Beun de Haas. Daar kan je HTC niet op aanspreken.

In dat geval klopt dat inderdaad als een zwerende vinger.

Als de betreffende onderneming wel een officiële reparateur is van HTC, kan die de betreffende status door dergelijke "reparaties" echt wel verliezen.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. ik bedoelde natuurlijk een HTC reparatieteam en ik ging er niet van uit dat het een beun de haas was. Dat moet ts dan maar wat duidelijker maken.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:36: Ja. ik bedoelde natuurlijk een HTC reparatieteam en ik ging er niet van uit dat het een beun de haas was. Dat moet ts dan maar wat duidelijker maken.

Met alle respect, maar hoe kan de gemiddelde consumentenleek dat weten?

Ik bedoel maar.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:41:
zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:36: Ja. ik bedoelde natuurlijk een HTC reparatieteam en ik ging er niet van uit dat het een beun de haas was. Dat moet ts dan maar wat duidelijker maken.

Met alle respect, maar hoe kan de gemiddelde consumentenleek dat weten?

Ik bedoel maar.

Door even navraag te doen misschien?

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 01:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 30 sep 2012, 00:32:
ikbenik schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:41:
zoekster schreef op zaterdag 29 sep 2012, 22:36: Ja. ik bedoelde natuurlijk een HTC reparatieteam en ik ging er niet van uit dat het een beun de haas was. Dat moet ts dan maar wat duidelijker maken.

Met alle respect, maar hoe kan de gemiddelde consumentenleek dat weten?

Ik bedoel maar.

Door even navraag te doen misschien?

Bij HTC?

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, bij de Bijenkorf.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 03:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 30 sep 2012, 01:46: Nee, bij de Bijenkorf.

Grappenmaker. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de vele reacties.

Na aanleiding van de discussie denk ik dat ik enige verduidelijking verschuldigd ben.

Ten eerste wil ik vermelden dat na het herstarten van de telefoon hij nu wel internet en GSM signaal heeft. De overige problemen houden aan.

Ik weet niet of het de bedoeling is om namen te vermelden maar het gaat om HTCrepair.nl, dit is een andere naam voor dezelfde winkel, namelijk Mobi-shop te Amsterdam. Deze winkel noemt zich ook blackberryrepair.nl. Het betreft dus niet een officiële HTC repair center hoewel deze indruk wel wordt gewekt. Ik zie ook eigenlijk nu pas dat onderaan de website in kleine lettertjes staat dat zij geen directe of indirecte affiniteit hebben met HTC.

Toen ik op zoek ging naar waar ik het beste mijn telefoon kon laten repareren kwam ik dus bij HTCrepair uit en zag ik op hun website goede reviews over de reparaties en service ervaringen van anderen. Ik dacht dus, een goede zaak.

De eerste keer toen enkel de touchscreen werd vervangen had ik direct betaald omdat ik toen nog geen idee had dat er andere dingen na de reparatie mis zouden zijn met de telefoon. Enkel was ik akkoord gegaan met de kleine beschadiging op het LCD door het gebroken glas van het touchscreen, dit was namelijk een zeer kleine beschadiging en zou het volgens hen niet verder voor problemen moeten zorgen Zij hebben mij niet voorhand gevraagd of ik ook het LCD wilde vervangen en hebben ze de touchscreen erop geplakt. Thuis kwam ik erachter dat er ineens strepen door het scherm zaten. Even later werd duidelijk dat ook het lampje niet meer goed werkte. Het lampje bestaat uit 2 LEDjes maar nu werkte er maar 1 en deze scheen veel te fel en werd voelbaar heet. Vaak crashte de telefoon na het inschakelen van het lampje.

De volgende keer dat ik weer langs ging om de telefoon in te leveren ter reparatie uitte ik mijn ongenoegen en wilde ik niet opnieuw betalen voor een nieuwe LCD en touchscreen, want de touchscreen kan namelijk niet verwijderd en opnieuw gebruikt worden. Zij gingen akkoord met het kosteloos vervangen van het LCD en touchscreen omdat ze mij niks bij voorhand hadden gevraagd.

Na deze reparatie werd ineens gezegd dat het probleem met het lampje veroorzaakt werd door een component genaamd "flatcable". Dit component is het verbindingsstuk tussen het moederbord en alle overige componenten, zoals bluetooth, het lampje, de camera, speakers ETC. De flatcable zou beschadigd zijn geraakt vóór de reparatie. Echter is dit totale onzin omdat alle componenten volledig intact waren vóór de reparatie, ook nadat de telefoon was gevallen want ik heb een maand gewacht met het overgaan tot reparatie en heb tot die tijd van alle functies gebruik gemaakt.

Ik heb toen ingestemd om de flatcable te vervangen maar dit loste het probleem niet op. Hierdoor heb ik enkel de helft betaald. Ik nam het verlies van het lampje op mij en had geen zin om er nog meer aandacht aan te besteden. Ik was het toen al beu.

Na thuiskomst was er verder nog niks aan de hand maar enkele dagen later toen ik navigatie wilde gebruiken om op vakantie te gaan bleek dat de GPS het niet meer deed. Een dag later werkten ineens ook de vibrator, toetsenverlichting onderin, en bluetooth niet meer.

Na mijn vakantie ben ik weer terug gegaan en zeiden ze dat ze voor me zouden kijken wat er mis was. Enkele dagen later na niks gehoord te hebben heb ik ze zelf terug gebeld om te kijken hoe het ging met de reparatie en de medewerker vertelde me dat alles gerepareerd en getest was.

Gisteren bij het ontvangen van de telefoon per post bleek tijdens het filmen inderdaad dat de vibrator, bluetooth en LED lampjes weer werkten maar wederom de toetsenverlichting en gps niet en daarnaast een nieuw probleem, namelijk wordt de geheugenkaart niet meer uitgelezen.

Nog een kleine verduidelijking: deze problemen zijn verder na betaling in het begin blijven komen, het is dus niet dat ik akkoord ben gegaan met de problemen en heb betaald daarvoor.

Ik hoop met dit bericht jullie meer inzicht te hebben gegeven. Bij voorbaat dank voor de reacties.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij werken in een professionele werkomgeving en maken gebruik van originele onderdelen tenzij deze niet te verkrijgen zijn.

Met andere woorden wij flikkeren er nep in.

En dan nog

HTCrepair.nl heeft geen enkel direct of indirect verband of samenwerking met HTC

Nee, we liften alleen lekker mee op de naam om zo vertrouwen te wekken.

Positieve recensies op dit soort websites vind ik ook altijd nogal twijfelachtig. Hoe kan het dat er geen enkele negatieve ervaring is? Juist mensen met een negatieve ervaring zijn geneigd te reageren. Mensen met een positieve ervaring vinden gewoon dat ze gekregen hebben waar ze voor betaald hebben en hebben niet echt de neiging dat nog eens te gaan bevestigen. Enige negatieve punten zijn de inrichting, het kunnen vinden van de winkel en de parkeerproblemen. Geloof je het zelf?

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ze morgen weer bellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik kan doen wanneer zij weigeren de telefoon verder te repareren en wat ik kan doen in het geval dat deze oneindige reparatie door blijft gaan.

Ik heb hierboven een post geplaatst met verduidelijking van de situatie.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

desirehd schreef op zondag 30 sep 2012, 23:19: Ik wil ze morgen weer bellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik kan doen wanneer zij weigeren de telefoon verder te repareren en wat ik kan doen in het geval dat deze oneindige reparatie door blijft gaan.

Ik heb hierboven een post geplaatst met verduidelijking van de situatie.

Dat zal heel lastig worden. Puur omdat je de telefoon geaccepteerd hebt zoals die was.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 03:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 1 okt 2012, 00:11: Dat zal heel lastig worden. Puur omdat je de telefoon geaccepteerd hebt zoals die was.

Dit is dus niet het geval aangezien deze problemen voort waren gevloeid na de reparaties.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 03:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik post hier nogmaals de verduidelijking die ik eerder gepost heb want ik heb het idee dat velen hier overheen hebben gelezen.

Na aanleiding van de discussie denk ik dat ik enige verduidelijking verschuldigd ben.

Ten eerste wil ik vermelden dat na het herstarten van de telefoon hij nu wel internet en GSM signaal heeft. De overige problemen houden aan.

Ik weet niet of het de bedoeling is om namen te vermelden maar het gaat om HTCrepair.nl, dit is een andere naam voor dezelfde winkel, namelijk Mobi-shop te Amsterdam. Deze winkel noemt zich ook blackberryrepair.nl. Het betreft dus niet een officiële HTC repair center hoewel deze indruk wel wordt gewekt. Ik zie ook eigenlijk nu pas dat onderaan de website in kleine lettertjes staat dat zij geen directe of indirecte affiniteit hebben met HTC.

Toen ik op zoek ging naar waar ik het beste mijn telefoon kon laten repareren kwam ik dus bij HTCrepair uit en zag ik op hun website goede reviews over de reparaties en service ervaringen van anderen. Ik dacht dus, een goede zaak.

De eerste keer toen enkel de touchscreen werd vervangen had ik direct betaald omdat ik toen nog geen idee had dat er andere dingen na de reparatie mis zouden zijn met de telefoon. Enkel was ik akkoord gegaan met de kleine beschadiging op het LCD door het gebroken glas van het touchscreen, dit was namelijk een zeer kleine beschadiging en zou het volgens hen niet verder voor problemen moeten zorgen Zij hebben mij niet voorhand gevraagd of ik ook het LCD wilde vervangen en hebben ze de touchscreen erop geplakt. Thuis kwam ik erachter dat er ineens strepen door het scherm zaten. Even later werd duidelijk dat ook het lampje niet meer goed werkte. Het lampje bestaat uit 2 LEDjes maar nu werkte er maar 1 en deze scheen veel te fel en werd voelbaar heet. Vaak crashte de telefoon na het inschakelen van het lampje.

De volgende keer dat ik weer langs ging om de telefoon in te leveren ter reparatie uitte ik mijn ongenoegen en wilde ik niet opnieuw betalen voor een nieuwe LCD en touchscreen, want de touchscreen kan namelijk niet verwijderd en opnieuw gebruikt worden. Zij gingen akkoord met het kosteloos vervangen van het LCD en touchscreen omdat ze mij niks bij voorhand hadden gevraagd.

Na deze reparatie werd ineens gezegd dat het probleem met het lampje veroorzaakt werd door een component genaamd "flatcable". Dit component is het verbindingsstuk tussen het moederbord en alle overige componenten, zoals bluetooth, het lampje, de camera, speakers ETC. De flatcable zou beschadigd zijn geraakt vóór de reparatie. Echter is dit totale onzin omdat alle componenten volledig intact waren vóór de reparatie, ook nadat de telefoon was gevallen want ik heb een maand gewacht met het overgaan tot reparatie en heb tot die tijd van alle functies gebruik gemaakt.

Ik heb toen ingestemd om de flatcable te vervangen maar dit loste het probleem niet op. Hierdoor heb ik enkel de helft betaald. Ik nam het verlies van het lampje op mij en had geen zin om er nog meer aandacht aan te besteden. Ik was het toen al beu.

Na thuiskomst was er verder nog niks aan de hand maar enkele dagen later toen ik navigatie wilde gebruiken om op vakantie te gaan bleek dat de GPS het niet meer deed. Een dag later werkten ineens ook de vibrator, toetsenverlichting onderin en bluetooth niet meer.

Na mijn vakantie ben ik weer terug gegaan en zeiden ze dat ze voor me zouden kijken wat er mis was. Enkele dagen later na niks gehoord te hebben heb ik ze zelf terug gebeld om te kijken hoe het ging met de reparatie en de medewerker vertelde me dat alles gerepareerd en getest was.

Gisteren bij het ontvangen van de telefoon per post bleek tijdens het filmen inderdaad dat de vibrator, bluetooth en LED lampjes weer werkten maar wederom de toetsenverlichting en gps niet en daarnaast een nieuw probleem, namelijk wordt de geheugenkaart niet meer uitgelezen.

Nog een kleine verduidelijking: deze problemen zijn verder na betaling in het begin blijven komen, het is dus niet dat ik akkoord ben gegaan met de problemen en heb betaald daarvoor.

Ik hoop met dit bericht jullie meer inzicht te hebben gegeven. Bij voorbaat dank voor de reacties.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geld terug krijgen zal niet lukken. Je kunt vragen het opnieuw gratis te laten repareren, maar gezien je vorige ervaringen, lijkt me dat een gebed zonder end. Misschien moet je contact opnemen met HTC zelf, hun het probleem voorleggen en dan ook eerlijk vertellen dat je met een niet gelieerd reparatie team in de weer bent geweest.
Als je je telefoon goed gerepareerd wilt hebben moet je daar zijn. Zal wel weer wat gaan kosten. Ik vermoed dat HTC-repair wat mooie onderdeeltjes uit je telefoon heeft gesloopt en er wat derderangs spul voor in de plaats heeft gedaan. Maar misschien ben ik te wantrouwig.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige die over dingen heen leest ben jij. Jij wil de gouden tip lezen die jou in 1 klap van de problemen verlost. Het enige wat je nu kan doen is die telefoon tot in het oneindige door HTCrepair laten repareren, of een nieuwe kopen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor de reacties.

winterman schreef op maandag 1 okt 2012, 11:00: De enige die over dingen heen leest ben jij. Jij wil de gouden tip lezen die jou in 1 klap van de problemen verlost. Het enige wat je nu kan doen is die telefoon tot in het oneindige door HTCrepair laten repareren, of een nieuwe kopen.

Nee Winterman dat is niet zo. Ik krijg meerdere keren te horen dat ik de telefoon in deze toestand heb geaccepteerd, vandaar dat ik de indruk kreeg dat men over het bericht heen las. En nee ik verwacht geen gulden antwoord hoewel die wel gewenst is natuurlijk. Als dit het finale antwoord is dan is mijn vertrouwen in consumentenrecht weer wat geslonken. Raar dat wanneer je een apparaat ter reparatie indient, het reparatiecentrum niet aansprakelijk te stellen is wanneer er direct na de reparatie complicaties zijn die op het eerste zicht niet waarneembaar zijn.

Ik ben denk ik genoodzaakt toch maar weer verder te gaan met deze jongens want als dit nog meer geld gaat kosten kan ik net zo goed een nieuwe mobiel nemen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze zojuist gebeld ze willen mij niet meer verder helpen want volgens hen is dit een probleem dat door iets anders wordt veroorzaakt dan waar zij aan hebben gewerkt. Ook probeerde de medewerker de schuld bij mij te leggen omdat volgens hem de telefoon door iemand anders is geopend en een onderdeel niet meer gemonteerd was zoals hij dat had gedaan. Dit is uiteraard klinklare onzin want ik heb enkel de telefoon bij hen gebracht en heb hem zelf nooit geopend.

Oftewel, ik ben zojuist genaaid en kan geen kant meer op...
Ik ga toch nog maar eens juridisch advies inschakelen om te kijken of er nog opties over zijn.

Bij deze, ga NOOIT naar htcrepair.nl, blackberryrepair.nl, mobi-shop.nl of de fysieke winkel Mobi-shop te Anton de Komplein 158, 1102 CW Amsterdam.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

positieve recenties op de site van het bedrijf zelf zijn absoluut niet betrouwbaar.
Waarschijnlijk hebben ze die zelf geplaatst.Het is het bekende "wij van WC eend vinden,....." Er zijn genoeg sites met recenties of reviews te vinden.