kanty
door kanty Sep 25, 2014 om 08:59
Auto & vervoer

Electrische fietsen

Goedemorgen allemaal,
Even weer jullie hulp nodig. We kunnen nu een paar electrische fietsen kopen . Batavus padova easy. Nieuwprijs: 4400,- nu per 2 voor 1000,- euro.
Lijkt het wat of zeggen jullie niet doen.
Al vast bedankt voor het mee denken.
Vr gr Kanty.

2371 23 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 09:37
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Via welke weg worden deze aangeboden? Marktplaats, winkel, elders?
Hoe oud zijn ze (volgens zeggen)?
Zijn er originele aankoopnota's?
Worden ze aan huis afgeleverd of moet je ze in verweggistan halen?

kanty
door kanty - Sep 25, 2014 om 09:52
284 Antwoorden / 69 Vragen

Madhadma. Wat een leuke snelle reactie. De aankoopbon was er nog. We moeten ze zelf halen een dorpje van ongeveer 10 km verderop. Ze hebben 1000 km gereden. En ze worden via Marktplaats aangeboden. Vr gr Kanty.

me
door mein33 - Sep 25, 2014 om 09:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op zich kunnen dit goede fietsen zijn, maar ga er voor het gemak maar even vanuit dat ze tenminste 5 jaar en mogelijk zelfs ouder zijn.
De accu's hebben dan hun beste tijd gehad, als ze al niet aan vervanging toe zijn.
U moet er dus van uitgaan dat de vervanging van de accu's de eerste kosten zijn die u op korte termijn of direct al zult moeten maken, die kosten komen dan tussen de € 800.00 en € 1000,00 uit voor de twee fietsen.

Verder valt er natuurlijk niets zinnigs te zeggen over de staat waarin de fietsen verder verkeren, dus de vraag "lijkt het jullie iets" is niet te beantwoorden.

De aangegeven nieuwprijs van € 4400,00 was destijds de prijs voor 2 fietsen.
Ook de vragen die @mahadma u voorlegt zijn van belang bij een eventuele aankoopbeslissing

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2014 om 09:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanty,

Soms bij 't Fietshokje uit Purmerend?

Is in ieder geval een redelijke prijs.
Ligt natuurlijk ook wel aan de leeftijd van de fietsen ivm de staat van de accu's.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 10:02
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe oud zijn ze volgens de bon? Als het weer rond de drie jaar is, komt het accu probleem weer om de hoek kijken. Aan de km stand 1.000 km en het is vrij zeker aannemelijk dat die afstand niet in één jaar bij elkaar gefietst is. Als het een voor jou goede optie lijkt, probeer dan qua prijs de nieuwe accu (klik HIER) van de aankoopprijs er af te krijgen. Dus minstens 349 + montage, zie de link.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2014 om 10:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

..... probeer dan qua prijs de nieuwe accu (klik HIER) van de aankoopprijs er af te krijgen. Dus minstens 349 + montage, .....
Ja hoor, en dan verkopen ze een fiets dus voor ca € 100.
Denk het toch niet!

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 10:13
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Als de accu's 3 + zijn, zijn dat de eerste kosten, al kan de verkoopprijs zakken zodat er één accu vervangen kan worden, zou ik dat toch zeker proberen. Zomaar de volle vraagprijs betalen doet toch niemand, althans ik niet.

kanty
door kanty - Sep 25, 2014 om 10:14
284 Antwoorden / 69 Vragen

NIEUWSTAAT !!
144 x gezien | 7 x bewaard als favoriet sinds 23 sep. '14, 20:11
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
Grote foto's
€ 600,00

Kenmerken

Conditie : Zo goed als nieuw
Merk : Batavus
Framehoogte : 53 cm of meer
Eigenschappen : (Extra) lage instap, Versnellingen
Beschrijving

Setje batavus padova easy
Nieuwstaat
1x frame van 55 cm
1x frame van 50 cm
2400 km en 3300 km !!
Compleet met boekjes... Aankoop bon
Fietsen hebben tevens nieuwe laders a €139,- per stuk
Nieuwprijs €4400,- rekening ter inzage
Per stuk €600,-
Samen dan €1000,-

Bewaren

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 10:22
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Dank voor je info,

Zo goed als nieuw, hoe oud is dat? Het is in de buurt, ik zou eens gaan kijken maar neem als het kan een deskundige mee. En probeer minimaal 1 accuprijs = 400 euri's te verdienen.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 12:50
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Zowieso heb ik dit net gevonden: Nú met 26% korting, voor € 1699 ,- Bestel dé Batavus Padova Easy! Dat is dus 2 x 1.999 = 3.398 en geen 4.400. Daarnaast is de eerste (1.699) nieuw en de ander aanbieding gebruikt en x jaar oud.

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2014 om 13:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op de website van de ANWB is een test van 2012 van elektrische fietsen te vinden, een pdf, klik hier.
Voor een tweedehandse zou ik eerder naar een fietswinkel om de hoek gaan want daar kunt u dan ook terecht als er problemen mee zijn.
Anders zou ik een tijdje doorsparen voor een nieuwe en een risico via Marktplaats o.i.d. niet nemen.

kanty
door kanty - Sep 25, 2014 om 21:05
284 Antwoorden / 69 Vragen

.Wij hebben vanavond de beide fietsen gekocht. Ook nog 50 euro eraf gekregen. Wil iedereen bedanken voor de moeite om mij een reactie te sturen.
Al vast een fijn weekend.
Vr gr Kanty.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2014 om 21:06
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Veel plezier ermee, we horen wel een mooi fietsverslagje ooit.

kanty
door kanty - Sep 25, 2014 om 21:17
284 Antwoorden / 69 Vragen

Het fietsverslagje komt er. Zeker weten.
Vr gr Kanty.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2014 om 21:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=kanty schreef op donderdag 25 sep 2014, 21:05].Wij hebben vanavond de beide fietsen gekocht. Ook nog 50 euro eraf gekregen. Wil iedereen bedanken voor de moeite om mij een reactie te sturen.
Al vast een fijn weekend.
Vr gr Kanty.

Veel geluk er mee en veel fietsplezier toegewenst!

Met vr.gr.

kanty
door kanty - Sep 25, 2014 om 23:12
284 Antwoorden / 69 Vragen

Dank je wel Edrick, zal zeker gaan lukken.
Vr gt Kanty

door 1953 - Sep 26, 2014 om 03:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou sowieso geen elektrische fiets willen aanschaffen met name omtrent de reikwijdte en de capaciteit van de accu.

De beloofde reikwijdte zoals omschreven behaalt het bij verre niet; bezint eer gij er aan begint!

De Kampioen van de ANWB besteedde er m.i. onlangs een test aan?

mahadma
door mahadma - Sep 26, 2014 om 09:54
11519 Antwoorden / 51 Vragen

@1953,

of u nu wel of niet een electrische fiets wilt of niet, het gaat in deze Vraag en antwoord site erom om de vragen van de Topic starters te beantwoorden. Als Kanthy nu gelukkig is, wat is er dan tegen.

me
door mein33 - Sep 26, 2014 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 26 sep 2014, 03:59]Zou sowieso geen elektrische fiets willen aanschaffen met name omtrent de reikwijdte en de capaciteit van de accu.

De beloofde reikwijdte zoals omschreven behaalt het bij verre niet; bezint eer gij er aan begint!

De Kampioen van de ANWB besteedde er m.i. onlangs een test aan?

Duidelijke reactie van iemand die in het geheel geen ervaring heeft met het rijden van een e-bike.
De opgegeven reikwijdte is zeker wel te behalen onder gunstige rijdomstandigheden. Ook het gebruik van de juiste stand v.d. ondersteuning en de gekozen versnelling is mede bepalend evenals de weg, weer, en temperatuur omstandigheden.

U heeft waarschijnlijk ook geen auto omdat het brandstofgebruik in het dagelijks verkeer veel hoger is dan de fabrikant u wil doen geloven.

kanty
door kanty - Sep 26, 2014 om 10:46
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hallo,

Ja hoor Mahadma we zijn er heel gelukkig mee. En ze worden ook nog bij ons huis gebracht. Service toch.
Nog even de gewone fiets v.d Aldi. Die staan nu te koop van 399,00 voor 225,- euro te koop.
Maar we gaan heel erg genieten van onze fietsen.
Vr gr Kanty en Levi (mijn man)

jo
door joentje1978 - Sep 26, 2014 om 18:40
367 Antwoorden / 6 Vragen

Als het een fiets betreft met een nieuwer model XHP-motor (met opschrift ION technology) van de eerste serie dan moet er een vulring tussen het freewheel en de motordeksel geplaatst worden anders breekt deze vroeg of laat af.
Als dat gebeurd dan kan er voor 500,00 EURO een nieuw achterwiel in.

kanty
door kanty - Jul 7, 2015 om 14:48
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hallo allemaal,
We hebben de fietsen nu bijna één jaar en hebben er al vele tochten mee gereden.
Zou ze voor geen goud meer willen missen.
Voor een maand terug bood iemand hier uit de straat nog 1000 euro ervoor. Toch maar lekker niet gedaan?
Wens jullie allen een fijne vakantie en tot ziens.
Vr gr Kanty.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2015 om 14:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kanty,

Leuk om te horen dat alles nog steeds naar wens gaat.
Mooi zo.
Fiets ze en geniet ze van het mooie weer.

Met vr.gr.