ll
door lliizzyy Sep 25, 2015 om 16:16
Voeding & gezondheid

Elisestore

Hallo, ik heb leuke schoenen gezien bij www.elisestore.nl alleen ik twijfel over de betrouwbaarheid van deze site. Weet er misschien iemand of deze site wel of niet betrouwbaar is?
Alvast bedankt.

10321 6 Rapporteer

hutch
door hutch - Sep 25, 2015 om 16:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een snelle blik op de algemene voorwaarden en retourneren leert dat zij in ieder geval geen respect hebben voor de wet en er eigen 'regeltjes' op na houden.

Of het is amateurisme of het is doelbewust de wet overtreden.
Zij hebben (uiteraard !) ook geen keurmerk.

Ik raad u aan bij dit 'bedrijfje' niets te bestellen/kopen, gezien bovenstaande.

edrick3
door edrick3 - Sep 25, 2015 om 19:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lliizzyy,

Waarschijnlijk is je twijfel terecht.

Doe de scan: klik

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Sep 26, 2015 om 07:23
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lliizzyy,

zoals hutch ook al aangeeft kloppen de algemene voorwaarden op de website niet. De algemene voorwaarden dienen in overeenstemming te zijn met de wet. De wettelijke bedenktermijn is bijvoorbeeld 14 dagen (tenzij een langere termijn wordt aangegeven, maar nooit een kortere).
Of het niet kloppen van de algemene voorwaarden kwade wil is of niet is van hieruit niet te bepalen. Het kan ook zijn dat een 'stenen' winkel besloten heeft om ook online te gaan verkopen en met te weinig kennis de algemene voorwaarden maakt. Dat komt vaker voor, verkopen vanuit een 'stenen' winkel is nu eenmaal wat anders dan verkopen via een website.

Als ik op de site van de kamer van koophandel kijk dan zie ik dat de hoofdvestiging van 'elise' een 'stenen' winkel is, ook in Amersfoort.
U zou deze 'stenen' winkel kunnen bellen of die site van hun is of u kunt uiteraard ook de winkel zelf bezoeken en daar eventueel uw aankoop doen.

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2015 om 09:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........U zou deze 'stenen' winkel kunnen bellen of die site van hun is........

Bellen is nergens voor nodig, het staat gewoon vermeld op de site. En het is helemaal geen winkel.

ho
door hopetobehelping - Sep 26, 2015 om 12:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 26 sep 2015, 09:56]........U zou deze 'stenen' winkel kunnen bellen of die site van hun is........

Bellen is nergens voor nodig, het staat gewoon vermeld op de site. En het is helemaal geen winkel.

Het was nog vroeg zullen we maar zeggen.

Dit heeft toch wel erg veel weg van een 'stenen' winkel.

Gezien het feit dat de 'stenen' winkel de hoofdvestiging is en dat de website als 'nevenvestiging' bij de kamer van koophandel staat ingeschreven zou het wel heel gek zijn als die 2 niets met elkaar te maken hebben, maar bij een belletje naar de 'stenen' winkel is het helemaal 100% zeker (als ik een website bouw zet ik er uiteraard op wat ik er op wil zetten).
Misschien ook de mogelijkheid om de schoenen dan echt te zien, op een plaatje kunnen dingen soms toch net anders lijken.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 26, 2015 om 20:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 26 sep 2015, 12:58]Gezien het feit dat de 'stenen' winkel de hoofdvestiging is en dat de website als 'nevenvestiging' bij de kamer van koophandel staat ingeschreven zou het wel heel gek zijn als die 2 niets met elkaar te maken hebben
Die gegevens kun je ook gewoon eventjes 'lenen', bij de KVK doen ze namelijk niet aan controle (ze verkopen daar alleen jouw gegevens door, meer doen ze daar niet).

Geen telefoonnummer op de site = sowieso niet bestellen.