valerius-2
door valerius-2 Jul 27, 2015 om 16:26
Computers & telefonie

Email google

Dear Google User,

Please view the attached file for your kind perusal.

Congratulations!!!

Google Online Sweepstakes Team
Google Inc. (UK)

Deze email heb ik ontvangen. Daar ik niets maar dan ook niets van begrijp, omdat ik nooit contact met email hrb gedaan lijk mij dit niet in de haak.
Nog meer menaen die dit hebben ontvangen?

1861 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

sjoppie schreef op maandag 27 jul 2015, 16:58: Hallo Valerius,
het ziet er inderdaad nepperig uit, niet op het bestand klikken voor de zekerheid.
Vr, gr.

Nee dat heb ik zeker niet gedaan, en gewoon de email verwijderd. Maar ik was nieuwsgierig of er nog meer mensen deze email heef ontvangen.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 28 jul 2015, 15:24: "Google Sweepstake"

Dan weet je toch wat er speelt?

Meteen veel klikken, misschien win je een miljoen.

;-p

Ik gun het u dus ik hoop dat u ook deze mail ontvangt, zodat u ook eens geluk heeft.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Valerius,
het ziet er inderdaad nepperig uit, niet op het bestand klikken voor de zekerheid.
Vr, gr.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt blijkbaar een prijs gewonnen in een sweepstake. Ik zou er maar niet op ingaan, dus weggooien.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon op de grote hoop van andere onzinmails gooien. Dan stopt het misschien een keer. Kennelijk zijn dit soort acties nog steeds aantrekkelijk genoeg (lees: genoeg mensen op wie gratis prijzen een ongelofelijke aantrekkingskracht heeft) anders zouden ze het niet meer doen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze niet ontvangen.
U wordt niet bij uw naam genoemd en voor zover ik weet geeft Google geen prijzen weg ;)
Inderdaad snel verwijderen.
U zult wel zo wijs zijn om niet op de bijlage te klikken.
Op dit moment loopt er een andere vraag van iemand die echt in de problemen zit door een virus dat waarschijnlijk door een nepmail is binnengekomen...

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 27 jul 2015, 17:16: U hebt blijkbaar een prijs gewonnen in een sweepstake.

Natuurlijk niet. Het is een ordinaire oplichterstruc.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees goed hoor en maar de veronderstelling dat de vraagsteller inderdaad een prijs heeft gewonnen in een sweepstake klopt echt niet.
Het daarna volgende advies is verstandig.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2015 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op maandag 27 jul 2015, 17:38:
tijger1 schreef op maandag 27 jul 2015, 17:16: U hebt blijkbaar een prijs gewonnen in een sweepstake.

Natuurlijk niet. Het is een ordinaire oplichterstruc.

Ook even de rest lezen.;-))

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En verwijderen is niet naar de prullenbak verplaatsen, zorg dat het echt van je PC is. Opdat de kans vrij groot is dat het bestand 'n zipje of exe is, kun je dit beter niet rond laten zweven.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is om de e-mail uit te printen. Dan door de shredder te halen, de geshredde resten te verbranden en het overgebleven as door de wc te spoelen. Dan weet je dat die echt weg is ;-).

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op maandag 27 jul 2015, 18:18: Ik lees goed hoor en maar de veronderstelling dat de vraagsteller inderdaad een prijs heeft gewonnen in een sweepstake klopt echt niet.
Het daarna volgende advies is verstandig.

Hoe is het mogelijk;-)) dacht ik toch echt dat Valerius in de prijzen gevallen was. Wat een pech.;-))

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 27 jul 2015, 18:47:
gerboe schreef op maandag 27 jul 2015, 18:18: Ik lees goed hoor en maar de veronderstelling dat de vraagsteller inderdaad een prijs heeft gewonnen in een sweepstake klopt echt niet.
Het daarna volgende advies is verstandig.

Hoe is het mogelijk;-)) dacht ik toch echt dat Valerius in de prijzen gevallen was. Wat een pech.;-))

Inderdaad! Was niet zo handig om dat zo op te schrijven maar u bent zo sportief om het nog even te melden! Geweldig.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste valerius-2,

dit bericht heb ik (nog) niet ontvangen.
Maar u bent natuurlijk niet de enige die dit bericht ontvangen heeft.
Een beetje google laat zien dat dergelijke berichten al een aantal jaren verspreid worden. Laten we hopen dat er niemand intrapt.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Google Sweepstake"

Dan weet je toch wat er speelt?

Meteen veel klikken, misschien win je een miljoen.

;-p

ve
door verwijderd - Aug 4, 2015 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 27 jul 2015, 20:26:
sjoppie schreef op maandag 27 jul 2015, 16:58: Hallo Valerius,
het ziet er inderdaad nepperig uit, niet op het bestand klikken voor de zekerheid.
Vr, gr.

Nee dat heb ik zeker niet gedaan, en gewoon de email verwijderd. Maar ik was nieuwsgierig of er nog meer mensen deze email heef ontvangen.

Waarschijnlijk hebben rond de 100 miljoen mensen deze mail ontvangen. Nog erger 70% van al het email verkeer ter wereld is SPAM als deze.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2015 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo valerius-2,

The attached file oftewel de Bijlage maar niet openen!
Gewoon alles deleten/verwijderen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2015 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerboe,

OT
Dat weet tijger1 natuurlijk ook wel:
Zie de volgende zin:..... Ik zou er maar niet op ingaan, dus weggooien......

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2015 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op maandag 27 jul 2015, 18:28: Het beste is om de e-mail uit te printen. Dan door de shredder te halen, de geshredde resten te verbranden en het overgebleven as door de wc te spoelen. Dan weet je dat die echt weg is ;-).

OT
Grinnik.