maandmei
door maandmei Sep 27, 2014 om 14:13
Computers & telefonie

Emailaccount

De ex-man van mijn dochter heeft destijds (toen zij nog samen waren) een e-mailaccount aangevraagd voor hem en mijn dochter. Nu woont mijn dochter daar niet meer, ze heeft nu een andere e-mailadres omdat ze er (na de scheiding) achter kwam dat haar e-mails nog steeds bij haar ex binnenkwamen. Het is haar tot nu toe niet gelukt om het oude e-mailadres los te koppelen van dat van haar ex-man. Zelf kan zij blijkbaar niets doen, haar ex is degene die de account aangemaakt heeft, hij moet haar e-mailadres verwijderen (volgens de provider). Hij heeft blijkbaar geen haast want mijn dochter is al tijden bezig om het voor elkaar te krijgen. De provider geeft aan zonder toestemming van de ex van mijn dochter het e-mailadres niet te kunnen verwijderen. Te gek voor woorden, het is haar e-mailadres. Nu ontvangt en leest hij de e-mails die nog op haar oude e-mailadres binnen komen. Wat kan zij nog doen? Zij wil haar oude e-mailadres gewoon verwijderd hebben.

2332 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2014 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij die provider staat uw ex schoonzoon blijkbaar als klant genoteerd, dus alleen hij kan wijzigingen aanbrengen. Nogal logisch. Het was niet het mail account van uw dochter maar een extra alias.

Zij kan toch simpel voorkomen dat voor haar bestemde mailtjes bij hem binnenkomen door een nieuw email account aan te maken, al haar contacten daarvan in kennis te stellen en hen te vragen het oude adres te verwijderen.

maandmei
door maandmei - Sep 27, 2014 om 16:17
20 Antwoorden / 13 Vragen

Zij heeft vanzelfsprekend een nieuw e-mailadres aangemaakt en daar iedereen zover zij weet van op de hoogte gebracht, maar er glippen (blijkbaar) altijd nog e-mails doorheen. Zij is daar achter gekomen doordat sommigen per abuis nog haar oude e-mailadres hebben gebruikt en geen enkele foutmelding hebben gekregen. Blijkbaar zijn deze e-mails dan toch nog op haar oude e-mail adres terecht gekomen (dus bij haar ex). Zij wil gewoon haar oude e-mailadres verwijderd hebben, hoe moeilijk kan dat zijn.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 16:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maandmei,

..... en geen enkele foutmelding hebben gekregen......
Nee, dat krijg je ook niet als het een bestaand mailadres is.
Zou nog eens vriendelijk doch dringend verzoeken of ex het mailadres wil opzeggen/verwijderen.
Er zit niet veel anders op.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Sep 27, 2014 om 16:41
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Beschikt de dochter nog wel over het password? Als ja, dan kan ze dat wijzigen en dan kan zij het account voor haar ex onleesbaar maken.

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is technisch niet moeilijk, maar feitelijk is het niet haar e-mailadres. Hij heeft denk ik een alias aangemaakt op haar naam, dat maakt het nog niet haar e-mailadres als in dat ze er over kan beschikken. Ik kan ook wel een e-mailadres maandmei@provider.nl maken, dat maakt het dan niet uw e-mailadres.

Nog maar een keer iedereen waarschuwen geen mail meer naar het oude adres te sturen is het beste plan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 27, 2014 om 19:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan geen alias zijn, het moet een losstaand mail adres zijn anders is het onmogelijk om hier zelf de mail van op te halen (althans toen ze het nog kon gebruiken).

Om welke provider gaat het?

maandmei
door maandmei - Sep 28, 2014 om 08:59
20 Antwoorden / 13 Vragen

Het gaat om Ziggo. Ze beschikt helaas niet over het password. Ze zal niet de enige zijn die dit overkomt, daar moet toch een oplossing voor zijn. .

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2014 om 09:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oude adres niet meer gebruiken dus. En het daarna zoveel mogelijk op het internet verspreiden, aanmelden voor elke nieuwsbrief die je maar tegenkomt en op zoveel mogelijk openbare plekken vermelden. In no time komen er dan enorme hoeveelheden spam binnen, dan krijgt hij er vanzelf wel genoeg van.

Cookies
door Cookies - Sep 28, 2014 om 09:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Zij wil gewoon haar oude e-mailadres verwijderd hebben, hoe moeilijk kan dat zijn. De provider geeft aan zonder toestemming van de ex van mijn dochter het e-mailadres niet te kunnen verwijderen. Te gek voor woorden, het is haar e-mailadres.........

Gelukkig kan - bij wijze van spreken - mijn buurman niet zomaar even een emailadres bij mijn provider opheffen. Het account staat op naam van de ex, dus hij is de enige die haar emailadres kan verwijderen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 28, 2014 om 09:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=maandmei schreef op zondag 28 sep 2014, 08:59]Het gaat om Ziggo. Ze beschikt helaas niet over het password. Ze zal niet de enige zijn die dit overkomt, daar moet toch een oplossing voor zijn..
Heel misschien is er nooit 'n 'Mijn Ziggo' account aangemaakt, als je het klantnummer weet kun je dit alsnog doen.
Als dit er wel is en je weet welk mailadres hiervoor gebruikt wordt, kun je mogelijkerwijs door goed nadenken, je kent de persoon, op het wachtwoord komen.

Mocht het lukken om het te verwijderen, dan ben je er nog niet. Je zult het ergens anders, bij 'n Ziggo klant, opnieuw moeten registreren anders kan hij het gewoon weer opnieuw aanmaken (dit kan direct na het verwijderen).

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2014 om 10:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 28 sep 2014, 09:58][quote=maandmei schreef op zondag 28 sep 2014, 08:59]Het gaat om Ziggo. Ze beschikt helaas niet over het password. Ze zal niet de enige zijn die dit overkomt, daar moet toch een oplossing voor zijn..
Heel misschien is er nooit 'n 'Mijn Ziggo' account aangemaakt, als je het klantnummer weet kun je dit alsnog doen.
Als dit er wel is en je weet welk mailadres hiervoor gebruikt wordt, kun je mogelijkerwijs door goed nadenken, je kent de persoon, op het wachtwoord komen.

Mocht het werken dan is ze wel het account van haar ex aan het hacken. Even uitkijken voor mogelijke consequenties dus.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 28, 2014 om 10:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 10:07]Mocht het werken dan is ze wel het account van haar ex aan het hacken. Even uitkijken voor mogelijke consequenties dus.
Volgens jou houden providers toch geen logs bij.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2014 om 11:10
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als mevrouw nog bepaalde info heeft over het ziggo account en wachtwoorden, kan zij wellicht proberen het wachtwoord van de email te wijzigen. Zie de ziggo site: wachtwoord email vergeten.

maandmei
door maandmei - Sep 29, 2014 om 14:29
20 Antwoorden / 13 Vragen

Iedereen hartelijk dank voor alle suggesties. Mijn dochter heeft alles geprobeerd, zonder succes. Het is te begrijpen dat je niet zomaar het e-mail adres van iemand anders kan opheffen/verwijderen zonder diens toestemming. Zij kan wel aantonen dat zij nu al een tijd op een ander huisadres woont. Het blijft vervelend dat niet alleen je ex in je e-mails kan kijken, maar ook zijn nieuwe relatie (en wie nog meer allemaal?) heeft toegang tot de e-mails van mijn dochter die daar nog binnenkomen. Daar is dus niets tegen te doen zolang zij er niet in slaagt haar vroegere e-mailadres te (laten)verwijderen. En dit gebeurt alleen maar omdat de ex van mijn dochter het er bij laat zitten. Het is niet eens pesterij maar laksheid.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2014 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ook laksheid van de mailcontacten van uw dochter.