billieboy
door billieboy Jan 30, 2015 om 12:33
Computers & telefonie

Emailbericht printen

Ik heb een Samson ML1665 laser printer. Ik kan er vanuit mijn laptop wel PDF,s en attechments mee uitprinten.

Wat niet lukt is een emailbericht printen vanuit mijn webmail. Als ik op de knop printen druk dan reageert de printer niet.

Wie o wie kan mij een effectieve tip geven. Alvast bedankt daarvoor.

Tele2 heeft op afstand in mijn computer meegekeken en geprobeerd het euvel te verhelpen. Zij kunnen niets vinden. Tele2 zegt dat het gewoon moet lukken.

Een oplossing als kopiëren en plakken etc. ken ik. Ik zou zo graag willen weten wat ik moet doen om het printen van een email te laten lukken.

7205 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo billyboy,

Als je je webmail geopend hebt en dus een mailtje wilt printen, klik dan eens op Ctrl+P en kijk of het dan lukt.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zie net dat je de vraag al eerder gesteld hebt: klik hier.
Daar geef je aan dat Tele2 gezegd heeft dat het niet mogelijk is.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2015 om 12:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien gaat dat niet met webmail? Gezien uw eerdere vraag lukte het ook al niet met Versatel/zonnet: klik hier.

f.weele
door f.weele - Jan 30, 2015 om 12:53
1085 Antwoorden / 27 Vragen

In welke browser open je de webmail en welke mailcliënt gebruik je? Ik heb in Google Chrome met mijn Gmail daar problemen mee gehad. Je kunt in het pop-up venster voor het printen de juiste printer instellen. Is dat gedaan?

m.vr.gr.

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 13:30
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het document ( het betreft een booking voor een hotel in Liverpool) toch maar weer gekopieerd naar Word en vanuit Word geprint.

Ik moet mij er maar bij neerleggen dat het niet anders kan.

prettig weekend,

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2015 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt anders ook van dergelijke zaken screenprints maken met de toets op het toetsenbord of met het Knipselprogramma en die printen.

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 13:53
84 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 13:42]U kunt anders ook van dergelijke zaken screenprints maken met de toets op het toetsenbord of met het Knipselprogramma en die printen.

Bedankt, Gelukkig wist ik dit en heb ik het ook zo uitgeprint. Nadeel is dat de tekst dan overdwars staat. Maar een print heb ik dan tenminste.

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 13:56
84 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 30 jan 2015, 12:53]In welke browser open je de webmail en welke mailcliënt gebruik je? Ik heb in Google Chrome met mijn Gmail daar problemen mee gehad. Je kunt in het pop-up venster voor het printen de juiste printer instellen. Is dat gedaan?

m.vr.gr.

De Browser is Tele2 en de juiste printer is ingesteld. Maar waar kan ik het pop-up venster vinden?

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 14:05
84 Antwoorden / 29 Vragen

De browser is Bing.

f.weele
door f.weele - Jan 30, 2015 om 14:15
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste billieboy, het doet er niet zo veel toe welke browser en welke email je gebruikt.
Als je een email hebt geopend, dan zal je ergens een knop zien om het bericht af te drukken. Klik je daarop, dan komt er een schermpje tevoorschijn, waarin je kunt aangeven wat en hoeveel je wilt uitprinten en verdere instellingen voor het printen. In dit schermpje staat ook je printer vermeldt. Kijk daarin of dat de juiste printer is.
m.vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@billyboy,

Je haalt wel wat door elkaar. ;-)
Tele2 is je provider.
Bing is een zoekmachine.
En welke browser je gebruikt? Dat kan InternetExplorer, Firefox, Chrome, etc. zijn.

Met vr.gr.

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 14:22
84 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 30 jan 2015, 14:15]Beste billieboy, het doet er niet zo veel toe welke browser en welke email je gebruikt.
Als je een email hebt geopend, dan zal je ergens een knop zien om het bericht af te drukken. Klik je daarop, dan komt er een schermpje tevoorschijn, waarin je kunt aangeven wat en hoeveel je wilt uitprinten en verdere instellingen voor het printen. In dit schermpje staat ook je printer vermeldt. Kijk daarin of dat de juiste printer is.
m.vr.gr.

Ok dan weet ik nu wat je bedoelt. Alles is goed ingesteld. Anders kon ik ook geen PDF of attachment uitprinten.

Leuk dus het schermpje dat verschijnt als je op printen drukt heet pop-up. Al weer wat bijgeleerd.

billieboy
door billieboy - Jan 30, 2015 om 14:26
84 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 14:21]@billyboy,

Je haalt wel wat door elkaar. ;-)
Tele2 is je provider.
Bing is een zoekmachine.
En welke browser je gebruikt? Dat kan InternetExplorer, Firefox, Chrome, etc. zijn.

Met vr.gr.

Ja moest er om lachen. Ok ik gebruik Bing. Daar wil ik van af. Die zit gekoppeld aan Avast. Ik wil weer terug naar internet explorer. Die beviel mij prima. Misschien gaat het dan toch nog lukken. (won,t give up)

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2015 om 14:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het knipsel of de screenprint gedraaid uitgeprint worden kan dat eraan liggen dat die gedraaid op de pc staan en moet u ze een slag draaien. U zou anders in de instellingen bij afdrukken o.i.d. in het schermpje op de pc van de printer dat moeten kunnen draaien naar de juiste stand.
Lees anders ook even klik hier onder Afdrukken en Voorkeursinstellingen openen.

f.weele
door f.weele - Jan 30, 2015 om 14:42
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Billieboy, zoals Edrick al aangeeft, Bing is een zoekmachine, waarmee je in de browser op internet informatie e.d. kunt opzoeken. Deze zoekmachine kun je verwijderen en een andere installeren zoals Google, Yahoo, Ixquick of DuckDuckGo. Zoek dat maar eens op in Bing. En zoals Edrick verder nog aangaf is Internet Explorer een Browser waarmee je dus kunt internetten. Verder heb je dus ook nog Google Chrome, FireFox, Opera etc.etc. als browser. Als je er niet uit komt, vraag dan eens aan een bekende of buurman-/vrouw die er meer verstand van heeft om je te helpen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Avast is je antivirus en die zit echt niet vast aan Bing. Hilarisch natuurlijk: avast zit vast!
m.v.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@billyboy,

..... Die zit gekoppeld aan Avast. .....
Lijkt me niet.
Die heb je binnengehaald door iets niet uit te vinken bij het downloaden.

Maar goed, ik begrijp dat je Bing wilt verwijderen.

Klik op de knop Start.

Klik op Configuratiescherm.

Klik op Programma verwijderen.

Klik in de lijst Een programma verwijderen of wijzigen op Bing Bar en klik vervolgens op Verwijderen.

Volg de instructies op het scherm.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 30, 2015 om 16:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan wil ik je graag nog het advies geven om Thunderbird te gebruiken. Een mailcliënt werkt zoveel prettiger, al was het maar dat je mails met 2 klikken altijd gegarandeerd printen*.

*denk ik, heb deze optie nog nooit gebruikt :-).

ho
door hopetobehelping - Jan 30, 2015 om 17:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste billieboy,

iedereen zijn kwaliteiten en capaciteiten.
Als ik lees dat u een browser en een zoekmachine door elkaar haalt dan is het oplossen van dit print euvel niet helemaal uw ding volgens mij.
Heeft u niet iemand in uw directe omgeving die met u mee kan kijken en u kan helpen ?
Dat lijkt me voor u de meest ideale oplossing.
Hoe goed de uitleg en oplossingen hier ook aangegeven worden u moet ze wel kunnen begrijpen voordat u er iets aan heeft. Als iemand u dat gewoon voor u kan doen en het u kan laten zien leert u er het meest van.
Het klinkt als iets dat toch redelijk gemakkelijk te verhelpen zou moeten zijn.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2015 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hopetobehelping,

.....Het klinkt als iets dat toch redelijk gemakkelijk te verhelpen zou moeten zijn......
Nou ...... volgens Tele2 kan dit niet (mail printen vanaf webmail), dus ....

Met vr.gr.