Op
door Opa Eus Apr 7, 2015 om 16:13
Computers & telefonie

Emails verdwijnen uit tablet

Ik heb een Samsung Tab2 tablet waarin mijn emails in Postvak In na gelezen te hebben gewoon verdwijnen. Voorbeeld; ik krijg 4 mails binnen die ik lees. Doe de tablet uit en na 2 uur weer aan. De e-mails zijn verdwenen.
Wat doe ik verkeerd?? Weet iemand mij een antwoord te geven hierop?? B.v.d. Jan

4799 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2015 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janlida,

Gmail?
Kijk eens bij je instellingen bij het verwijderen van mail.
Staat daar soms dat mail verwijderd moet worden nadat het gelezen is?

Suc6

Op
door Opa Eus - Apr 7, 2015 om 17:10
41 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:31]Hallo janlida,

Gmail?
Kijk eens bij je instellingen bij het verwijderen van mail.
Staat daar soms dat mail verwijderd moet worden nadat het gelezen is?

Suc6
Nee gaat om e-mail en bij instellingen vind ik geen vraag over verwijderen wel synchroniseren.

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2015 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aah, geen Gmail maar e-mail...

Lees je de mail ook nog op andere apparaten?

Op
door Opa Eus - Apr 7, 2015 om 17:45
41 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 7 apr 2015, 17:41]Aah, geen Gmail maar e-mail...

Lees je de mail ook nog op andere apparaten?

Ja, heel af en toe.
Ze komen wel ook binnen op mijn gewone pc, maar omdat ik de tablet vaker gebruik lees ik ze dan op de tablet.

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2015 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, gaat het soms als volgt. Je leest de mail op de tablet, haalt daarna de mail binnen op de PC en daarna zijn de mails op de tablet verdwenen?

Zo ja, dan zit het in de instellingen op je PC. Waarschijnlijk is je e-mail programma op je PC zo ingesteld dat mail van de server wordt verwijderd na het ophalen.

edrick3
door edrick3 - Apr 7, 2015 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Waarschijnlijk is je e-mail programma op je PC zo ingesteld dat mail van de server wordt verwijderd na het ophalen......
Dat lijkt mij dus ook.

@janlida,

Welk mailprogramma gebruik je

Op
door Opa Eus - Apr 7, 2015 om 19:32
41 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik Outlook en de mails komen binnen op mijn tablet en op mijn PC. Als ik ze dan lees op mijn tablet ga ik daarna kijken op mijn PC bijvoorbeeld. Ze staan daar dan ook en zelf daags daarna nog.Maar op de tablet zijn ze weg. Heel vreemd dus.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 7, 2015 om 19:49
7156 Antwoorden / 3 Vragen

.Hallo Janlinda,
Als u bij synchroniseren bent aangekomen kunt u een vinkje plaatsen bij geen limiet althans zo gaat het op mijn iPad
Vr, gr.

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2015 om 19:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat is niet zo vreemd.

Kijk een hier (klik), je moet outlook dus zo instellen dat je mail op de server laat staan bijvoorbeeld 7 dagen (of langer) of zolang je ze ook niet van de PC verwijderd.

Op
door Opa Eus - Apr 7, 2015 om 19:54
41 Antwoorden / 18 Vragen

Het gaat hier om een Android en dat gaat toch iets anders dan een I-pad. Morgen ga ik even naar de winkelier(BCC) om uitleg te vragen dus laten wij dit forum maar sluiten want ik kom er toch zo niet uit. Bedankt allemaal voor de reakties.
Groet
JanLida.

Op
door Opa Eus - Apr 7, 2015 om 20:02
41 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Diumenge.
Ik las net het bericht van U. Ik ga dat morgen nog even uitproberen.
Dit bericht passeerde net op het moment dat ik het (bijna)opgaf.

Groet
JanLida

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 20:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janlida schreef op dinsdag 7 apr 2015, 19:54]Het gaat hier om een Android en dat gaat toch iets anders dan een I-pad. Morgen ga ik even naar de winkelier(BCC) om uitleg te vragen

Dit is eigenlijk geen vraag voor BCC. Benieuwd of je uitleg krijgt.

lekkerkerk
door lekkerkerk - Apr 8, 2015 om 11:28
21 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem,ook al kijk ik niet naar mijn e-mails op de computer dan nog zijn ze de volgende dag van mijn Samsung tablet verdwenen.De verzonden e-mails blijven wel gewoon staan!
Ben heel benieuwd of er mensen zijn die met een oplossing komen.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2015 om 11:45
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lekkerkerk schreef op woensdag 8 apr 2015, 11:28]Ik heb hetzelfde probleem,ook al kijk ik niet naar mijn e-mails op de computer dan nog zijn ze de volgende dag van mijn Samsung tablet verdwenen.De verzonden e-mails blijven wel gewoon staan!
Ben heel benieuwd of er mensen zijn die met een oplossing komen.
Hebt u de tip van @Diumenge van 19.53u al geprobeerd?

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 8, 2015 om 12:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klik links op Gmail en dan op 'alle berichten' komen alle, ook de verwijderde, berichtjes weer tevoorschijn.

Best innovatief en handig dat Android.

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 8, 2015 om 13:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ga toch nog wat vertellen,probeer gewoon het email programma app Maildroid op je tablet,gegarandeerd succes.Althans dat hoop ik.

ph
door philip36 - Apr 8, 2015 om 16:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Android: Ga naar E-mail, dan naar Instellingen, tik op het E-mail adres, scrol dan naar beneden tot je de tekst Meer Instellingen ziet, tik daar op en scrol naar beneden tot je Serverinstellingen ziet, tik op Instellingen Inkomende E-mails, scrol naar beneden tot je ziet E-mails verwijderen van Server, daar kan een keus worden gemaakt wanneer de E-mails van de server verwijderd moeten worden.
Kies daar voor Nooit

ph
door philip36 - Apr 8, 2015 om 17:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, Ik ben het begin vergeten.
Hier de verbeterde versie.

Ga eerst op het toestel naar Instellingen, bij accounts kies je voor E-mail.
Dan zie je op het scherm de ingestelde E-mail adressen.
Op hetzelfde scherm staat ook Instellingen.
Tik daarop en het scherm wat daarop verschijnt geeft ook weer de E-mail adres(sen) maar nu zonder verdere tekst.
Tik op het E-mail adres, scrol dan naar beneden tot je de tekst Meer Instellingen ziet, tik daar op en scrol naar beneden tot je Serverinstellingen ziet, tik op Instellingen Inkomende E-mails, scrol naar beneden tot je ziet E-mails verwijderen van Server, daar kan een keus worden gemaakt wanneer de E-mails van de server verwijderd moeten worden.
Kies daar voor Nooit