ri
door rian schippers Nov 12, 2015 om 20:27
Computers & telefonie

Emailserver van kpn zakelijk gestopt

Zakelijk. Onze uitgaande email server (SMPT) van KPN is onlangs zomaar door KPN stopgezet. Dit zou KPN zelf veel geld opleveren( wij hoorden via via dat het hun 20 miljoen zou opleveren)
Onze uitgaande mail doet het NIET meer.
Voor KPN -Zakelijke klanten is dit niet zomaar even verholpen.Via ons werk (Optiek)hebben wij verschillende bestelprogramma's die via de mail van KPN lopen en die blokkeren nu.
Vervolgens wil de IS GROUP (Internedservices te Purmerend) de nodige aanpassingen niet doen in ons email en domeinnaam, waardoor wij naar een ander bedrijf moet uitwijken, die wel de juiste "poorten" heeft.Zodat we hopelijk binnenkort zakelijk weer kunnen bestellen.
Dit overstappen en regelen duurt aan aantal dagen.
Kan KPN dit hun zakelijke klanten zomaar aandoen?
Omdat wij zelf niet zoveel verstand hebben van computers, moeten wij onze externe computerexpert inschakelen om alles weer op de rit te krijgen, wat natuurlijk de nodige onkosten met zich mee brengt.
Zijn wij de enige gedupeerde ??
Wat kunnen wij doen om te laten weten dat we het er niet mee eens zijn wat KPN ons aandoet??

1068 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2015 om 23:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

•Vraag & Beantwoord biedt plaats aan de gebruikers om vragen te stellen of beantwoorden over consumentenzaken. Topics of antwoorden die hier geen betrekking op hebben kunnen door de redactie worden verwijderd.

U bent Zakelijk zo u schrijft, het is de vraag of er een antwoord komt.

door 1953 - Nov 13, 2015 om 03:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lijkt mij, dunkt mij, dat KPN daarmee ingebreke is voor de uitvoering van diensten aan u.

Heeft KPN dan niet met u gecommuniceerd dat de dienst(en) eenzijdig vervalt?

Want zakelijk blijft weldegelijk bestaan bij KPN.

Bel eens met de klantenservice van KPN.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2015 om 06:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rian schippers schreef op donderdag 12 nov 2015, 20:27]Zakelijk. Onze uitgaande email server (SMPT) van KPN is onlangs zomaar door KPN stopgezet. Dit zou KPN zelf veel geld opleveren( wij hoorden via via dat het hun 20 miljoen zou opleveren)
Onze uitgaande mail doet het NIET meer.
Voor KPN -Zakelijke klanten is dit niet zomaar even verholpen.Via ons werk (Optiek)hebben wij verschillende bestelprogramma's die via de mail van KPN lopen en die blokkeren nu.
Vervolgens wil de IS GROUP (Internedservices te Purmerend) de nodige aanpassingen niet doen in ons email en domeinnaam, waardoor wij naar een ander bedrijf moet uitwijken, die wel de juiste "poorten" heeft.Zodat we hopelijk binnenkort zakelijk weer kunnen bestellen.
Dit overstappen en regelen duurt aan aantal dagen.
Kan KPN dit hun zakelijke klanten zomaar aandoen?
Omdat wij zelf niet zoveel verstand hebben van computers, moeten wij onze externe computerexpert inschakelen om alles weer op de rit te krijgen, wat natuurlijk de nodige onkosten met zich mee brengt.
Zijn wij de enige gedupeerde ??
Wat kunnen wij doen om te laten weten dat we het er niet mee eens zijn wat KPN ons aandoet??

Er zal wel meer achter zitten. Maar het lijkt mij vrij simpel, contract is contract. Dus kijk wat daar in staat en confronteer ze daar mee als ze niet leveren wat is afgesproken.

marita567
door marita567 - Nov 13, 2015 om 07:35
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo rian schippers .

Lees dit eens goed door en kijk of uw hier iets mee kunt doen .
Er staan een aantal optie`s .

Klik hier

vr,gr.

door 1953 - Nov 13, 2015 om 10:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=marita567 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 07:35]Hallo rian schippers .

Lees dit eens goed door en kijk of uw hier iets mee kunt doen .
Er staan een aantal optie`s .

Klik hier

vr,gr.

Het komt dan hierop neer dat u gebruik moet maken van: pop.kpnmail.nl en mail.kpnmail.nl standaardpoorten (110/143 en 25).

pi
door pieterwolters - Nov 13, 2015 om 17:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt me eerder een probleem dat de IT-er van het bedrijf (intern of extern ingehuurd) moet oplossen. Een leverancier kan altijd stoppen met een bepaalde dienst, dus daar moet je op voorbereid zijn. Nu heeft KPN besloten om om financieele reden met deze dienst te stoppen, maar het kan ook gebeuren dan een leverancier failliet gaat of zo. Dan zou je vergelijkbare problemen hebben. Het lijkt me onderdeel van je eigen bedrijfsvoering om dit goed in te regelen.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 13, 2015 om 18:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik de smtp server van jouw domein en het probleem is opgelost.