Emotionele schade en verschillen in offerte/factuur bruiloft
Mijn dochter is begin juli getrouwd en heeft haar bruiloft laten regelen door "Trouwen in het bos". Het is een heel lang verhaal wat er allemaal mis is gegaan. We hebben een klachtenbrief gestuurd van 3 A-4 tjes. Werkelijk bijna alles wat er met het bruidspaar is afgesproken is verkeerd uitgevoerd of niet volgens de afspraken uitgevoerd. Het allerergste was dat de USB stick met muziek die tijdens de ceremonie gespeeld zou worden zoek was. Muziek die het bruidspaar met veel zorg had uitgekozen. De reactie van mevr. Balduk (eigenaar van het bedrijf) op alle klachten was werkelijk bedroevend. Bijna alles schoof ze af. Of het lag aan het bruidspaar of er was wel een andere reden waarom iets anders was dan afgesproken. Geen excuses, helemaal niks.
Vervolgens ontving het bruidspaar de factuur. Deze klopte niet. Er kwam een nieuw factuur. Ook deze was niet goed. Voor de derde keer kwam er weer een ander factuur. Deze klopte van geen kant met de getekende offerte. We hebben zelf alles uitgerekend en het bedrag overgemaakt waar het bedrijf volgens de offerte recht op had. Nu is er nog een openstaand bedrag van Euro 700,00. Het bedrijf heeft aangekondigd dat dit bij een incassobedrijf wordt aangemeld. Ik weet niet of ze dit doen, maar wat kunnen we verwachten? Is het misschien beter om zelf naar een advocaat te gaan? We hebben alles zwart op wit en overal blijkt uit dat mevr. Balduk zich totaal niet aan de afspraken gehouden heeft. Hoe sterk staat het bruidspaar v.w.b. emotionele schade en betaling?
Emotionele schade is onmeetbaar. Verkeerde facturen kun je negeren als de originele offerte door beide partijen voor akkoord is getekend en er geen "kosten onder voorbehoud" staat vermeld.
Verder bent u geen partij.
U bent geen partij omdat ongetwijfeld het as echtpaar de opdrachtgevers zijn.
Er is blijkbaar betaald wat op de offerte stond. Waar baseren zij dit verschil van € 700 op? Een incassobureau stelt niets voor.
Zij zullen naar de rechter moeten om betaling van het restant af te dwingen.
Emotionele schade kunt u, of het bruidspaar wel vergeten, we zijn hier niet in Amerika.
Dus behalve als zij dat verschil gefundeerd kunnen aantonen, zou ik niet tot verdere betaling overgaan en het maar op een rechtszaak laten aankomen.
[quote=miranda500 schreef op donderdag 20 aug 2015, 23:30]Dank voor uw antwoord.
Wat bedoelt u met de zin: Verder bent u geen partij?
Het beste is de eigenaar van het bedrijf v. bedrijf een aangetekende brief/mail te sturen waarin het overgemaakte bedrag wordt toegelicht. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Als er dan een rechtszaak van komt, dan staat u sterker. Ik zou er geen dure advocaat bij halen, maar rustig afwachten of er überhaupt een rechtszaak komt. Aan het incassobureau dat ze eventueel inschakelen ook 1 keer schriftelijk laten weten waarom er minder wordt betaald dan geëist door de eigenaar.
Een incassobureau slaat meestal dreigende taal uit en dreigt met incassokosten. Als de openstaande factuur op goede gronden wordt betwist, dan heeft het echtpaar niets te vrezen.
Immateriële schade is doorgaans moeilijk te verhalen.
Dank voor jullie advies en het meedenken. Hier kunnen we wat mee. Als je niet bekend bent met dit soort dingen dan weet je niet waar je moet beginnen en is alle hulp welkom.
Zeker is mijn schoonzoon een man van stavast! Dank voor het compliment. Op dit moment is hij niet in de gelegenheid om dingen uit te zoeken omdat hij op missie is als Officier bij de Marine.
Ik zie net dat Tijger1 nog gevraagd had waarop het verschil in kosten gebaseerd is.
Dit betreft allerlei verschillende kosten die in het afgelopen jaar verhoogd zijn. O.a. Stylingskosten, personeelskosten en kosten van zaken die bij derden uitbesteed zijn.
Veel is dus hoger gefactureerd zonder communicatie. Als reactie kregen we de opmerking dat Trouwen in het bos er niet aan kan beginnen om iedereen met een getekende offerte op de hoogte te stellen van prijswijzigingen. Het zijn er nl. te veel!!!
In de offerte staat niet vermeld dat de kosten onder voorbehoud zijn.
Wat een onzin van dat bedrijf, dan moeten ze een voorbehoud maken. Dus volg de adviezen van @zoekster op en laat ze dan maar komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer