mi
door miranda500 Aug 20, 2015 om 22:29
Geldzaken & recht

Emotionele schade en verschillen in offerte/factuur bruiloft

Mijn dochter is begin juli getrouwd en heeft haar bruiloft laten regelen door "Trouwen in het bos". Het is een heel lang verhaal wat er allemaal mis is gegaan. We hebben een klachtenbrief gestuurd van 3 A-4 tjes. Werkelijk bijna alles wat er met het bruidspaar is afgesproken is verkeerd uitgevoerd of niet volgens de afspraken uitgevoerd. Het allerergste was dat de USB stick met muziek die tijdens de ceremonie gespeeld zou worden zoek was. Muziek die het bruidspaar met veel zorg had uitgekozen. De reactie van mevr. Balduk (eigenaar van het bedrijf) op alle klachten was werkelijk bedroevend. Bijna alles schoof ze af. Of het lag aan het bruidspaar of er was wel een andere reden waarom iets anders was dan afgesproken. Geen excuses, helemaal niks.
Vervolgens ontving het bruidspaar de factuur. Deze klopte niet. Er kwam een nieuw factuur. Ook deze was niet goed. Voor de derde keer kwam er weer een ander factuur. Deze klopte van geen kant met de getekende offerte. We hebben zelf alles uitgerekend en het bedrag overgemaakt waar het bedrijf volgens de offerte recht op had. Nu is er nog een openstaand bedrag van Euro 700,00. Het bedrijf heeft aangekondigd dat dit bij een incassobedrijf wordt aangemeld. Ik weet niet of ze dit doen, maar wat kunnen we verwachten? Is het misschien beter om zelf naar een advocaat te gaan? We hebben alles zwart op wit en overal blijkt uit dat mevr. Balduk zich totaal niet aan de afspraken gehouden heeft. Hoe sterk staat het bruidspaar v.w.b. emotionele schade en betaling?

1431 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ro
door robertel - Aug 20, 2015 om 22:57
58 Antwoorden / 1 Vragen
0

Emotionele schade is onmeetbaar. Verkeerde facturen kun je negeren als de originele offerte door beide partijen voor akkoord is getekend en er geen "kosten onder voorbehoud" staat vermeld.

Verder bent u geen partij.

mi
door miranda500 - Aug 20, 2015 om 23:30
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor uw antwoord.
Wat bedoelt u met de zin: Verder bent u geen partij?

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U bent geen partij omdat ongetwijfeld het as echtpaar de opdrachtgevers zijn.

Er is blijkbaar betaald wat op de offerte stond. Waar baseren zij dit verschil van € 700 op? Een incassobureau stelt niets voor.

Zij zullen naar de rechter moeten om betaling van het restant af te dwingen.

Emotionele schade kunt u, of het bruidspaar wel vergeten, we zijn hier niet in Amerika.

Dus behalve als zij dat verschil gefundeerd kunnen aantonen, zou ik niet tot verdere betaling overgaan en het maar op een rechtszaak laten aankomen.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2015 om 00:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=miranda500 schreef op donderdag 20 aug 2015, 23:30]Dank voor uw antwoord.
Wat bedoelt u met de zin: Verder bent u geen partij?
Het beste is de eigenaar van het bedrijf v. bedrijf een aangetekende brief/mail te sturen waarin het overgemaakte bedrag wordt toegelicht. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Als er dan een rechtszaak van komt, dan staat u sterker. Ik zou er geen dure advocaat bij halen, maar rustig afwachten of er überhaupt een rechtszaak komt. Aan het incassobureau dat ze eventueel inschakelen ook 1 keer schriftelijk laten weten waarom er minder wordt betaald dan geëist door de eigenaar.

Een incassobureau slaat meestal dreigende taal uit en dreigt met incassokosten. Als de openstaande factuur op goede gronden wordt betwist, dan heeft het echtpaar niets te vrezen.

Immateriële schade is doorgaans moeilijk te verhalen.

mi
door miranda500 - Aug 22, 2015 om 10:12
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor jullie advies en het meedenken. Hier kunnen we wat mee. Als je niet bekend bent met dit soort dingen dan weet je niet waar je moet beginnen en is alle hulp welkom.

Zeker is mijn schoonzoon een man van stavast! Dank voor het compliment. Op dit moment is hij niet in de gelegenheid om dingen uit te zoeken omdat hij op missie is als Officier bij de Marine.


mi
door miranda500 - Aug 25, 2015 om 13:48
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zie net dat Tijger1 nog gevraagd had waarop het verschil in kosten gebaseerd is.
Dit betreft allerlei verschillende kosten die in het afgelopen jaar verhoogd zijn. O.a. Stylingskosten, personeelskosten en kosten van zaken die bij derden uitbesteed zijn.
Veel is dus hoger gefactureerd zonder communicatie. Als reactie kregen we de opmerking dat Trouwen in het bos er niet aan kan beginnen om iedereen met een getekende offerte op de hoogte te stellen van prijswijzigingen. Het zijn er nl. te veel!!!
In de offerte staat niet vermeld dat de kosten onder voorbehoud zijn.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat een onzin van dat bedrijf, dan moeten ze een voorbehoud maken. Dus volg de adviezen van @zoekster op en laat ze dan maar komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer