eclipse
door eclipse May 17, 2015 om 17:06
Computers & telefonie

Encryptie

Hallo mijn computer vraagt of deelt mede het volgende ...........
: " encrypting file system - back-up van sleutel voor bestandsversleureling maken : " Nou schiet mij maar dood wilt ie nu een sleutel voor een sleutel of moet ik iets versleutelen met een programma ? moet ik mijn schijven versleutelen ? zoja hoe ... snap het ff niet.. wat moet ik versleutelen en dan hoe moet ik versleutelen :-)

3563 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 17:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u met klik hier en klik hier verder komt.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2015 om 17:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclypse,

Heb je dan iets versleuteld?
Lees eens de info hier.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 17:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 17 mei 2015, 17:22]Kijk eens of u met klik hier en klik hier verder komt.

@hoi aurora, ik hoef dus niets te doen eigenlijk, ik ben de enigste gebruiker, en heb geen geheimen hoor :-) maar dat gele blokje waar die melding in staat die verdwijnt niet ? moet het of mag het of is het een aanbeveling die weer verdwijnt ??

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 17:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 17 mei 2015, 17:24]Hallo eclypse,

Heb je dan iets versleuteld?
Lees eens de info hier.

Met vr.gr.

@hoi edrick, ik niet hoor :-) zou niet weten waarom... nooit die melding gehad eigenlijk ??

re
door red1 - May 18, 2015 om 11:32
329 Antwoorden / 1 Vragen

Had 8dagen geleden hetzelfde . Bleek een virus , kon mooi opnieuw instaleren , wan dat virus haalde ook steeds meer dingen weg kreeg alleen nog maar " error in script " kon nergen op hert laatst meer inloggen .

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 12:52
1040 Antwoorden / 0 Vragen

METEEN JE PC UITZETTEN NU.

Dit kan heel goed een Cryptolocker virus zijn die al je files encrypteerd en je dan de sleutel verkoopt voor 100€. (zonder die sleutel kan je niks meer en ben je al je files kwijt.

Hoe langer je je pc aan laat staan hoe meer er geencrypteerd wordt.

Heb je belangrijke data op je PC staan (foto's whatever)

audb
door audb - May 18, 2015 om 13:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.bleepingcomputer.com/download/hitmanpro/ (30 dagen te gebruiken)

http://www.bleepingcomputer.com/download/roguekiller/

http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

Dit zijn programma`s die u eens moet proberen Hitmanpro is de meest uitgebreide er van maar roguekiller en combofix zijn op zich ook hele goede en gratis scanners.

endemion
door endemion - May 18, 2015 om 14:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

De laatste tijd zijn er vrij veel gevallen waarbij men een zogenaamd ransomware virus binnen haalt. Maar je hebt nog geen melding gehad van betaal xxx€ om de versleuteling ongedaan te maken oid?

Het enige "positieve" bij deze ontwikkeling is dat het het belang van goede backups in een nieuw daglicht stelt. Aangezien dat die bestanden zonder sleutel die alleen de gijzelaars hebben als verloren beschouwd moeten worden.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 15:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Jongens, ik heb combo fix gedraaid, nou was die wel een 20 minuten bezig, en er kwam een heel log uit jammer dat ik dat hier niet ff ken kopieeren :-) maar niks waarschuwiong van u hebt een virus of wat dan ook, ik het ca een uur terug een volledige backup met succes gemaakt op een externe...dit proggie geeft geen melding van wat dan ook...leek wel een stress test voor de processor :-)