an
door ankogra Mar 5, 2015 om 11:01
Huishouden & energie

Eneco komt belofte niet na

Omstreeks juni 2014 ben ik in de Mediamarkt overgehaald om over te stappen naar Essent als energie leverancier.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.Kan Eneco terugkomen op een belofte gedaan door een medewerkster?

930 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dan weer het nadeel van telefonische afspraken. Laat die altijd vast leggen via een schriftelijke afspraak hier over van het bedrijf.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ankogra,

Zoals je gemerkt hebt: blijkbaar wel.
Je hebt geen enkel bewijs van die toezegging.
Jammer.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal storten ze het geld niet naar u, maar wachten ze tot de eerste jaarafrekening en berekenen het daar in mee. Weet u zeker dat dat niet is afgesproken?

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Essent moet je sowieso niet zijn, dat is de enige leverancier waar je moet betalen om automatisch te mogen betalen, daar bovenop moet je ook nog betalen voor de jaarrekening.

Het beste stap je jaarlijks over, via een betrouwbare energievergelijkingssite. Nogmaals regel nooit iets telefonisch met 'n bedrijf (ook contracten in 'n winkel afsluiten is onwenselijk), enkel schriftelijk.
In sprookjesboeken staan meer waarheden dan dat deze medewerkers u vertellen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2015 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je laat je in de MediaMarkt overhalen om naar Essent te gaan en nu wil je terug en is Eneco de gebeten hond, waarom zo makkelijk laten overhalen, oh ja geld geld geld en uiteindelijk toch niet!

ve
door verwijderd - Mar 6, 2015 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ankogra,

Ik heb uw bericht gelezen. U geeft aan dat we u telefonisch hebben toegezegd om bij een terugkomst naar Eneco ook het welkomstgeschenk van Essent ter waarde van 150 euro aan u te vergoeden. Hoewel dat inderdaad niet de gebruikelijke werkwijze is, ga ik wel graag voor u na hoe het telefoongesprek precies verlopen is, om te beoordelen of u alsnog recht heeft op een vergoeding.

Daarom het vriendelijke verzoek om uw klant- en contactgegevens naar mij toe sturen via webcare@eneco.com t.a.v. Kelly. Ik neem daarna zo snel mogelijk contact met u op hierover.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Groet,

Kelly, medewerkster Eneco

ve
door verwijderd - Mar 8, 2015 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet je klacht op het forum van Eneco.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2015 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op donderdag 5 mrt 2015, 21:33: Je laat je in de MediaMarkt overhalen om naar Essent te gaan en nu wil je terug en is Eneco de gebeten hond, waarom zo makkelijk laten overhalen, oh ja geld geld geld en uiteindelijk toch niet!

Het gaat mij in hoofdzaak om het principe, Eenco belooft iets maar komt dit niet na.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2015 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ankogra

Afspraken en beloftes altijd op papier laten bevestigen. Heel simpel.