waarschuw redactie
Gebruikersnaam:
lizie
Level:
Datum:
maandag 4 mei 2009, 16:36
Categorie:
Huis & Tuin - Energie / Stroom 
Antwoorden:
6
Trefwoorden:
 

Hallo,
Ik wil in het kort vertellen hoe het is gebeurd.
Op een dag kwam er een groep beveiliging medewerkers bij ons thuis en ook in de hele wijk controleren of er in het huis voldoende beveiligings maatregelen zijn getroffen. We hebben hier accoord voor gegeven. Ze hebben overal gekeken en aantekelingen gemaakt, ook hebben we toestemming gegeven om de meterkast te laten controleren. Een week later is er een medewerker van Eneco langs gekomen, die meldde dat er een onderhoudsbeurt gehouden wordt en dat de meterkasten vervangen worden. Ze hebben dus een nieuwe meterkast in gezet en de oude meegenomen zonder dit door te geven.
Later kregen we van Eneco fraude bureau een brief. Hierin stond dat er er fraude is geconstateerd aan de zegel van de meterkast. Ze beweren dat de zegel is verbroken en vervalst. Ook hebben ze een rekening opgestuurd met de mogelijke afgetrapte energie/gas kosten over de afgelopen 3 jaar. een bedrag rond de 3000 euro.
Ik heb gebeld naar Eneco maar enige wat ze zeggen is dat de verantwoordelijkheid bij ons ligt en dat wij deze rekening moeten betalen.
Ik vind dit oneerlijk, we worden gewoon beschuldigd over iets wat we niet hebben gedaan. Ik weet mijn raad niet meer. Het is hun woord tegen onze.
Weet er iemand misschien wat we kunnen doen? Welke stappen we nog zouden kunnen ondernemen?
Heeft u misschien verstand van ´zegels´? Zoudt u dan alstublieft naar de foto´s willen kijken die de eneco ons gestuurd heeft? Zij zeggen dat op de foto´s duidelijk te zien is dat de zegels beschadigd zijn, maar daar hebben wij totaal geen boodschap aan.
Bij voorbaat dank, ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen.