lo
door louisda Jan 23, 2015 om 13:26
Auto & vervoer

Energielabel

Ik heb begrepen dat het verstrekte energielabel slechts is aan te passen na het overleggen van officiële rekeningen. Hóe zit het dan met zelf verrichtte werkzaamheden? We hebben toch dhz winkels? Ook worden veel werkzaamheden uitgevoerd door klusbedrijfjes die geen officiële rekeningen geven. Hóe weet ik of de beoordeling van mijn woning wel eerlijk gebeurt?

2444 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 13:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ook worden veel werkzaamheden uitgevoerd door klusbedrijfjes die geen officiële rekeningen geven.

U bedoelt "zwart"?

Hóe weet ik of de beoordeling van mijn woning wel eerlijk gebeurt?

Als de "waarheid" afgeleid wordt door eventuele dubieuze dhz bonnen/klusbedrijfjes, tja, geeft u zelf het antwoord maar.

lo
door louisda - Jan 23, 2015 om 14:11
14 Antwoorden / 2 Vragen

Ik bedoel, naast de zelf uitgevoerde werkzaamheden, inderdaad ook zwart uitgevoerd werk ja.
Daar lijkt me ook niet zoveel mis mee.
Zonder zwart werk werkt onze economie bovendien niet meer en zou veel werk helemaal niet worden verricht omdat het voor veel mensen te duur wordt.
Overigens is het niet mijn bedoeling een ethische discussie op gang te brengen. Ik weet gewoon dat heel veel mensen klussen aan de woning zwart laten verrichten en derhalve door de regels in de problemen komen bij het verkrijgen van een juist energielabel.

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2015 om 14:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=louisda schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:11]Ik bedoel, naast de zelf uitgevoerde werkzaamheden, inderdaad ook zwart uitgevoerd werk ja.
Daar lijkt me ook niet zoveel mis mee.
Zonder zwart werk werkt onze economie bovendien niet meer en zou veel werk helemaal niet worden verricht omdat het voor veel mensen te duur wordt.
Overigens is het niet mijn bedoeling een ethische discussie op gang te brengen. Ik weet gewoon dat heel veel mensen klussen aan de woning zwart laten verrichten en derhalve door de regels in de problemen komen bij het verkrijgen van een juist energielabel.

Niet alles is met bonnen aan te tonen, bijvoorbeeld ook als je een al aangepast huis hebt gekocht. In de bijgesloten folder staat dat je ook foto's mag aanleveren.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 14:16
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als u officiële regels wilt gebruiken, zult u ook officiële kanalen moeten gebruiken, onofficiële kanalen zullen door de officiële regels dus ook niet erkent worden. Maar " Daar lijkt me ook niet zoveel mis mee."

Maar als u uw huis 1.000% zwart wilt laten verbouwen, moet u zelf weten, uw leven. En dit is niet ethisch bedoeld.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En afgezien van zwart en wit stelt dat energielabel niet zo veel voor.

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2015 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:18]En afgezien van zwart en wit stelt dat energielabel niet zo veel voor.
Tenzij je je huis wilt verkopen zie ik er het nut ook niet van in, ik hou het dus lekker bij het voorlopige label.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook al wil je het verkopen. De kopers kijken naar het huis, de ligging eventueel de buren. Niet of het label C of D aangeeft.

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2015 om 14:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:24]Maar ook al wil je het verkopen. De kopers kijken naar het huis, de ligging eventueel de buren. Niet of het label C of D aangeeft.
Klopt. Echter verkopen zonder definitief label kan een boete tot 400 euro opleveren...

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2015 om 14:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Echter verkopen zonder definitief label kan een boete tot 400 euro opleveren... Hoeveel is dat als het zwart is? (lol)

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 23, 2015 om 15:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees iets anders in mijn brief....
Rekeningen of bewijs als foto!

Dus mijn doe het zelf zolder isolatie waarvan de bonnen voor glaswol verdwenen zijn word lastiger...
Maar ik kan wel aangeven dat ik de gehele zolder met een bepaalde R waarde heb gedaan, en dat deze 15 cm dikke Knauf dekens achter het gipsplaat zitten...
Dit is naast het standaard 3cm dunne pur schuim op het dak.

Verder is bij buren het standaard dubbele glas wegens inbraak vervangen door HR++ glas in grote voorraam maar ook geen bon meer....
Wel is het te zien via aansteker...
Als je tegen de avond deze voor het raam hield...
Mijn oude dubbele glas laat dan 5x zelfde zien.
1x aansteker zelf en 4x reflectie van het glas...
Maar bij HR++ glas komt er kleurverschil tussen binnen en buitenzijde wegens de reflectie en zie je ook gelijk of ze goed om zitten....

Zelf ga ik binnenkort HR+++ dus 3x plaatsen, kozijnen kopen maar zelf plaatsen en dat mag..
En in de showroom zag ik dus 7x vlammetje...

En ook een HR ketel, naast een bonnetje is foto en merk/type ook voldoende want online is te vinden wat het rendement is.
Dit geld ook voor de reeds aanwezige ketel dus een foto waarmee je bewijst dat je een bepaalde isolatie aantoon is ook toegestaan...

Verder is dan fraude mogelijk omdat ze echt niet elke woning gaan controleren...

Dit geld ook voor een r

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2015 om 15:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 jan 2015, 14:24]Maar ook al wil je het verkopen. De kopers kijken naar het huis, de ligging eventueel de buren. Niet of het label C of D aangeeft.
Gelukkig kunnen sommige kiezen voor welke letter ze gaan.

Mompelt iets met zinloos en verkwanselen van ons geld.