na
door naj Sep 27, 2014 om 16:05
Huishouden & energie

Energieleverancier

De totale netto kosten bij een geschat verbruik voor elektra en gas zijn bij leverancier A en B praktisch gelijk.
Leverancier A offreert hogere tarieven voor stroom, gas en vastrecht en geeft een hogere korting dan leverancier B.
Leverancier B offreert lagere tarieven voor stroom, gas en vastrecht en geeft een lagere korting dan leverancier A.
Vraag: voor welke leverancier moet ik nu kiezen? Nogmaals de totale netto kosten zijn bij beide praktisch gelijk.

772 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2014 om 16:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij niet zo moeilijk. De korting is meestal over een bepaalde periode waarna deze komt te vervallen. Met leverancier B bent u dan goedkoper uit tenzij u elk jaar van leverancier wisselt.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 27, 2014 om 16:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Moeilijke gok maak eens 2 lootjes en kies met de ogen dicht..

na
door naj - Sep 27, 2014 om 16:20
93 Antwoorden / 43 Vragen

@gerbera,
ik stap jaarlijks over.

@valerius-2,
leuk, maar daar heb ik niets aan!

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2014 om 16:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@naj, als je elk jaar overstapt dan maakt het dus niets uit, de kosten zijn praktisch gelijk, maar dus niet helemaal... kies de goedkoopste.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo naj,

Als je toch jaarlijks overstapt zou ik nu kiezen voor de leverancier met de laagste nettolasten.
Lijkt me dan niet zo moeilijk.

Suc6

ro
door ron530 - Sep 27, 2014 om 17:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoge korting hogere tarieven, lage korting lagere tarieven. De kortingen kunt u tegen elkaar wegstrepen zodat en per energieboer een totaalplaatje ontstaat. U stelt zelf al dat er eigenlijk geen winst te behalen is, ik zou kiezen voor leverancier B omdat de energieprijs lager ligt. De reden is de onvoorspelbaarheid van uw energie verbruik, mochten we een strenge winter krijgen dan stijgt uw verbruik waarmee een hogere korting zo opgesoupeerd is en voor u nadelig is. Blijft het kwakkel weer dan speelt u hooguit kiet want ook al neemt u weinig energie af het hogere vast recht moet u toch betalen.

na
door naj - Sep 28, 2014 om 11:37
93 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo,
iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. Ik denk dat ik ga voor het advies van ron530.
Groetjes, naj

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2014 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@naj,

Lijkt me niet onverstandig.

Met vr.gr.

na
door naj - Sep 28, 2014 om 12:25
93 Antwoorden / 43 Vragen

@edrick3,
in uw reactie staat 'de laagste netto lasten'. Als u bedoelde 'de laagste tarieven' had ik u ook expliciet in mijn laatste reactie moeten vermelden. Excuses daarvoor.
naj