Energietegoed Eneco
Beste kassa,
Op 1 juli 2014 liep het energie contract af bij Eneco van "Internetvoordeel Vast lente 2013". Onderdeel van dit contract was dat er voor 1-7-2014 € 233,- energietegoed verrekend zou worden. Ondanks alle toezeggingen – er is al driemaal toezegging gedaan – is er niets verrekend. Kan ik, als vóór 1 september 2014 dit nog niet is gedaan dit bedrag inhouden op de maandelijkse energie afschrijving? De laatste toezegging was dat het binnen 4 tot 6 wkn. verrekend zou worden, de vervaldag daarvan is 1 sept. 2014. Nu zou het weer binnen 2 wkn. zijn met de tel. uitspraak - u heeft hier recht op - van de medewerker klantenservice. Ik vind dit alles behalve deugen en zeker niet klant vriendelijk. Wat kan ik doen? Graag advies.
Te snel op verzendknop gedrukt: het is zeer onverstandig je tegoed te verrekenen met je maandtermijn. Dit gaat op 100% zeker problemen geven.
U kunt dit het beste via de mail regelen en niet telefonisch. Aan de telefoon kunnen ze je van alles wijsmaken, later herinnert zich niemand er meer iets van.
Wellicht komt hier nog webcare van Eneco, dan kun die dit voor u oplossen.
[quote] Kan ik, als vóór 1 september 2014 dit nog niet is gedaan dit bedrag inhouden op de maandelijkse energie afschrijving?
Dat is niet verstandig want het energie tegoed staat los van de maandelijkse betalingen. Bij inhouding bouwt u een achterstand op met alle gevolgen van dien.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zag dat hetzelfde probleem al eerder aan de orde is geweest. Daarop is door Enenco gereageerd. Ik heb mijn kwestie nu voorgelegd aan de betreffende persoon van de onlineservice van Eneco. Kijken wanneer ik daar reactie op krijg.
[quote=carola.83 schreef op zondag 31 aug 2014, 10:52]Je kunt ook je vraag stellen op het Eneco forum
Ja, dat kan men doen. Op "mijn Eneco" krijg ik geen antwoord, heb toen Eneco forum vraag gesteld, maar ze antwoorden kennelijk alleen maar op vragen die ze uit de losse mouw kunnen schudden. Vind Eneco hartstikke slecht in communiceren met hun klanten. Alleen als ze iets "gratis" aanbieden en er vragen komen zijn ze er als de kippen bij: ben je vaste klant dan kan je (kennelijk) barsten. En bellen is voor de kat 's bekende achterwerk: verder dan een onkundige telefoniste kom je niet.
[quote=tenormin schreef op zondag 31 aug 2014, 19:13][quote=carola.83 schreef op zondag 31 aug 2014, 10:52]Je kunt ook je vraag stellen op het Eneco forum
Ja, dat kan men doen. Op "mijn Eneco" krijg ik geen antwoord, heb toen Eneco forum vraag gesteld, maar ze antwoorden kennelijk alleen maar op vragen die ze uit de losse mouw kunnen schudden. Vind Eneco hartstikke slecht in communiceren met hun klanten. Alleen als ze iets "gratis" aanbieden en er vragen komen zijn ze er als de kippen bij: ben je vaste klant dan kan je (kennelijk) barsten. En bellen is voor de kat 's bekende achterwerk: verder dan een onkundige telefoniste kom je niet.
Je kunt je vragen/klachten ook hier neerzetten, meestal wordt hier wel gereageerd door Kelly of een ander.
[quote=zoekster schreef op zondag 31 aug 2014, 19:29]Je kunt je vragen/klachten ook hier neerzetten, meestal wordt hier wel gereageerd door Kelly of een ander.
Ja, had ik kunnen doen, maar ben inmiddels bekend met de neersabelende antwoorden die ik krijg, voor een eventueel "Kelly" antwoord komt. Daar bedank ik voor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer