ar
door ariet Aug 31, 2014 om 10:18
Huishouden & energie

Energietegoed Eneco

Beste kassa,

Op 1 juli 2014 liep het energie contract af bij Eneco van "Internetvoordeel Vast lente 2013". Onderdeel van dit contract was dat er voor 1-7-2014 € 233,- energietegoed verrekend zou worden. Ondanks alle toezeggingen – er is al driemaal toezegging gedaan – is er niets verrekend. Kan ik, als vóór 1 september 2014 dit nog niet is gedaan dit bedrag inhouden op de maandelijkse energie afschrijving? De laatste toezegging was dat het binnen 4 tot 6 wkn. verrekend zou worden, de vervaldag daarvan is 1 sept. 2014. Nu zou het weer binnen 2 wkn. zijn met de tel. uitspraak - u heeft hier recht op - van de medewerker klantenservice. Ik vind dit alles behalve deugen en zeker niet klant vriendelijk. Wat kan ik doen? Graag advies.

1587 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2014 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Waar haal je die 233,- euro vandaan? Ik zie dat nergens terug in het door jou genoemde contract KLIK

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2014 om 10:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Te snel op verzendknop gedrukt: het is zeer onverstandig je tegoed te verrekenen met je maandtermijn. Dit gaat op 100% zeker problemen geven.

zw
door zwaardvis - Aug 31, 2014 om 10:38
1525 Antwoorden / 51 Vragen
0

Normaal wordt dit verrekend met 1 maand voorschot en de rest wordt uitbetaald.

zoekster
door zoekster - Aug 31, 2014 om 10:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt dit het beste via de mail regelen en niet telefonisch. Aan de telefoon kunnen ze je van alles wijsmaken, later herinnert zich niemand er meer iets van.

Wellicht komt hier nog webcare van Eneco, dan kun die dit voor u oplossen.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2014 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Je kunt ook je vraag stellen op het Eneco forum

ro
door ron530 - Aug 31, 2014 om 11:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote] Kan ik, als vóór 1 september 2014 dit nog niet is gedaan dit bedrag inhouden op de maandelijkse energie afschrijving?


Dat is niet verstandig want het energie tegoed staat los van de maandelijkse betalingen. Bij inhouding bouwt u een achterstand op met alle gevolgen van dien.

ar
door ariet - Aug 31, 2014 om 11:42
58 Antwoorden / 13 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties. Ik zag dat hetzelfde probleem al eerder aan de orde is geweest. Daarop is door Enenco gereageerd. Ik heb mijn kwestie nu voorgelegd aan de betreffende persoon van de onlineservice van Eneco. Kijken wanneer ik daar reactie op krijg.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2014 om 19:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 31 aug 2014, 10:52]Je kunt ook je vraag stellen op het Eneco forum

Ja, dat kan men doen. Op "mijn Eneco" krijg ik geen antwoord, heb toen Eneco forum vraag gesteld, maar ze antwoorden kennelijk alleen maar op vragen die ze uit de losse mouw kunnen schudden. Vind Eneco hartstikke slecht in communiceren met hun klanten. Alleen als ze iets "gratis" aanbieden en er vragen komen zijn ze er als de kippen bij: ben je vaste klant dan kan je (kennelijk) barsten. En bellen is voor de kat 's bekende achterwerk: verder dan een onkundige telefoniste kom je niet.

zoekster
door zoekster - Aug 31, 2014 om 19:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op zondag 31 aug 2014, 19:13][quote=carola.83 schreef op zondag 31 aug 2014, 10:52]Je kunt ook je vraag stellen op het Eneco forum

Ja, dat kan men doen. Op "mijn Eneco" krijg ik geen antwoord, heb toen Eneco forum vraag gesteld, maar ze antwoorden kennelijk alleen maar op vragen die ze uit de losse mouw kunnen schudden. Vind Eneco hartstikke slecht in communiceren met hun klanten. Alleen als ze iets "gratis" aanbieden en er vragen komen zijn ze er als de kippen bij: ben je vaste klant dan kan je (kennelijk) barsten. En bellen is voor de kat 's bekende achterwerk: verder dan een onkundige telefoniste kom je niet.
Je kunt je vragen/klachten ook hier neerzetten, meestal wordt hier wel gereageerd door Kelly of een ander.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2014 om 19:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 31 aug 2014, 19:29]Je kunt je vragen/klachten ook hier neerzetten, meestal wordt hier wel gereageerd door Kelly of een ander.

Ja, had ik kunnen doen, maar ben inmiddels bekend met de neersabelende antwoorden die ik krijg, voor een eventueel "Kelly" antwoord komt. Daar bedank ik voor.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2014 om 20:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 31 aug 2014, 19:29]
Je kunt je vragen/klachten ook hier neerzetten, meestal wordt hier wel gereageerd door Kelly of een ander.

Kelly reageert ook op het Eneco forum. Zelfs als je vaste klant bent.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2014 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ben het overigens wel met Tenormin eens dat je aan de dames/heren van klantenservice niets hebt. Ondeskundigheid en slecht luisteren staat op plaats 1 met stip.

Daarom ben ik toen met mijn vragen/klachten naar het Eneco forum gegaan. Daar heeft Kelly de zaken goed en snel opgelost/opgepakt.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2014 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De keren dat ik een vraag had aan Eneco heb ik gewoon een mailtje gestuurd. Kreeg netjes antwoord.

19
door 1953 - Sep 1, 2014 om 01:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nog een openstaande energieschuld waarmee het bedrag van € 233,00 is/wordt verrekend?

eneco mdw
door eneco mdw - Sep 1, 2014 om 12:26
70 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ariet,

Een energietegoed wordt na afloop van de overeenkomst verrekend met de eerstvolgende voorschotnota en een eventueel openstaand saldo. Als er nog een tegoed overblijft, wordt dat daarna uitgekeerd. Ik raad u daarom niet aan om zelf te verrekenen, want dan gebeurt het dubbelop.

Mocht u nog vragen hebben, stel ze dan gerust. U kunt ook uw klantgegevens mailen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. Kelly, dan kijk ik met uw persoonlijke situatie mee.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer