Mo
door Monique Loman Nov 26, 2015 om 10:49
Huishouden & energie

Energievergelijken via Gaslicht.com

Zojuist heb ik via Gaslicht.com ergieprijzen vergeleken. Voor mijn verbruik kwam E-On als goedkoopste leverancier uit de bus. Dit scheelde zoveel dat ik mij gelijk wilde aanmelden om over te stappen naar deze leverancier. Echter op het moment dat ik klik op de button om me aan te melden, krijg ik de melding dat deze pagina niet beschikbaar is. Ik heb nog enkele keren geprobeerd om me toch bij deze energieleverancier aan te melden. Maar dat bleek niet mogelijk.
Van lieverlee opnieuw de energietarieven vergeleken en wat schetst mijn verbazing: leverancier E-On komt niet langer voor in het rijtje van goedkoopste leveranciers (en dit alles binnen 5 minuten). De nu voor mij goedkoopste leveranciers is € 22,- duurder. Ik voel mij belazerd en vraag mij af of dit ook zo maar kan/mag. Is toch raar om midden op de dag om 10.15 de tarieven aan te passen? (ik heb toevallig van het aanbod van Gaslicht.com printscreens gemaakt dus kan e.e.a. ook aantonen).

2341 14 Rapporteer

sl
door slobberbone - Nov 26, 2015 om 11:02
508 Antwoorden / 2 Vragen

Aanbod wisselt en dat kan van uur tot uur veranderen, kijk ook bij andere vergelijking sites.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2015 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... Is toch raar om midden op de dag om 10.15 de tarieven aan te passen? ......

Van jou moeten ze dus maar 's nachts gaan werken?

zoekster
door zoekster - Nov 26, 2015 om 11:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als op andere vergelijkingssites deze aanbieding van EON nog wel is te vinden, dan is er inderdaad iets vreemds aan de hand.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2015 om 11:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 26 nov 2015, 11:34]Als op andere vergelijkingssites deze aanbieding van EON nog wel is te vinden, dan is er inderdaad iets vreemds aan de hand.

Energievergelijkers hebben ieder hun eigen afspraken met energieleveranciers. Dus ook de aanbiedingen verschillen per vergelijker.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 26, 2015 om 11:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarschijnlijk was de aanbieding niet gelijk met de werkelijkheid, teveel klachten hierover waar door de site niet meer via deze bemiddelaar niet meer voorkomt.

zoekster
door zoekster - Nov 26, 2015 om 11:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 26 nov 2015, 11:41][quote=zoekster schreef op donderdag 26 nov 2015, 11:34]Als op andere vergelijkingssites deze aanbieding van EON nog wel is te vinden, dan is er inderdaad iets vreemds aan de hand.

Energievergelijkers hebben ieder hun eigen afspraken met energieleveranciers. Dus ook de aanbiedingen verschillen per vergelijker.
Dan vind ik dit

*Gaslicht.com heeft er geen enkel voordeel bij om een bepaalde aanbieder met voorrang te behandelen
*Gaslicht.com toont in haar vergelijkingen ook aanbieders met wie zij geen samenwerking heeft, ook als deze als beste uit de vergelijking komen

wel erg makkelijk neergezet door gaslicht.com

(ervan uitgaande dat op een andere vergelijkingssite de aanbieding wel te vinden zou zijn)

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 26, 2015 om 12:30
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je gehele browser-geschiedenis opschonen en nog eens proberen.*

Gaslicht.com is gewoon een betrouwbare website, waar aardig wat voordeel te behalen valt wanneer je jaarlijks overstapt, echter moet je regelmatig -en op tijd dus- even kijken of 'n leverancier met 'n bonus aan het strooien is.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2015 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo miep69,

Tja, dan heb je net achter het net gevist.
Ze kunnen hun tarieven natuurlijk aanpassen wanneer ze willen: fluid pricing.
Komt met meer zaken voor.

Met vr.gr.

Mo
door Monique Loman - Nov 26, 2015 om 19:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Grappig, zojuist jullie advies opgevolgd en eens via een andere vergelijkingssite, www.energievergelijken.nl, de energieprijzen vergeleken want ik vond het allemaal maar heel vreemd. Hier kwam E-On wel weer als goedkoopste uit de bus.
Voor de zekerheid ook nog eens via Gaslicht.com gekeken. En opeens stond E-On daar ook weer bovenaan als goedkoopstemet exact dezelfde tarieven als ik eerder vanochtend had gezien.

Het geeft maar aan dat het niet alleen loont om de tarieven van meerdere energievergelijkers met elkaar te vergelijken maar om dat ook op verschillende momenten van de dag te doen om zeker te zijn dat men je echt de laagste tarieven toont.

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2015 om 19:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien zijn de tarieven morgen nog lager... of hoger.

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2015 om 23:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de bonussen ook vergeleken en de kosten voor levering?

ro
door romy25 - Nov 27, 2015 om 17:05
18 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een aantal 'grote' namen in de vergelijkersbranche waar een redelijk verschil in zit.

Gaslicht, Energievergelijken, Overstappen.nl, Pricewise en partners zoals Onlineenergievergelijker. En dan zijn er nog een aantal die ook andere vergelijkers hebben. Deze partijen maken verschillende afspraken met energieleverancier contracten. Wanneer Pricewise een betere deal weet te maken met, ik noem maar iets, Eon, zal in hun vergelijker een goedkoper contract te vinden zijn in hun vergelijker

wi
door wilfred lauwen - May 10, 2016 om 16:32
2 Antwoorden / Vragen

Ben via GasLicht.com overgestapt van Nuon naar Eneco. Ondanks dat er in de contractvoorwaarden van GasLicht staat, dat als je huidige contract binnen 90 dagen afloopt, er pas wordt overgestapt bij einde contract , is mijn contract onmiddellijk stopgezet. Nu moet ik en mijn moeder waarbij het contract ook onmiddellijk is opgezegd, 50 euro contractbreuk betalen, en wordt de 2 x 160 euro welkomstpremie niet betaald.Bij de firma Eneco, die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het opzeggen van het huidige contract, lopen de onderhandelingen met de klantenservice en met de special attention afdeling zeer stroef , terwijl mij geen blaam treft. Voor mij voorlopig geen Eneco of Nuon meer

Geef uw beoordeling op:

wi
door wilfred lauwen - May 10, 2016 om 16:33
2 Antwoorden / Vragen

Ben via GasLicht.com overgestapt van Nuon naar Eneco. Ondanks dat er in de contractvoorwaarden van GasLicht staat, dat als je huidige contract binnen 90 dagen afloopt, er pas wordt overgestapt bij einde contract , is mijn contract onmiddellijk stopgezet. Nu moet ik en mijn moeder waarbij het contract ook onmiddellijk is opgezegd, 50 euro contractbreuk betalen, en wordt de 2 x 160 euro welkomstpremie niet betaald.Bij de firma Eneco, die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het opzeggen van het huidige contract, lopen de onderhandelingen met de klantenservice en met de special attention afdeling zeer stroef , terwijl mij geen blaam treft. Voor mij voorlopig geen Eneco meer.

Geef uw beoordeling op: